Miten te ehditte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Onko sulla joku pakkomielle siivoamisesta?

Jos minua tarkoitat, niin ei ole. Ja sadannenensimmäisen kerran, en ole itse sanonut siivoavani/ imuroivani/ pyyhkiväni pölyjä joka päivä. OLEN VAIN IHMETELLYT, MITEN JOKU EHTII NIIN TEHDÄ!!!

Kommentoikaa nyt jo joku muukin, kummallako tässä on se luetun ymmärtäminen vaikeaa, minulla vai tuolla Hui!:lla..

Ja kun mä en ole sanonut kertaakaan tekeväni noita JOKA päivä, en imuroivani, en luutuavani, en pyyhkiä pöyjä!

Mä olen sulle kertonut että mulle on MIES joka siivoaa kanssani, niin mulla ei ole niin paljoa siivottavaa! Joten kerkeän hyvinkin tekemään lapsieni kanssa asioita.

Mä olen sanonut että mulla menee n. 30min kun siivoan kämpän ja todellakin sen siivoan jos se muuten on peruspuhdas.

Suurin pointti tässä oli se että myös MIEHENI siivoaa, niin mulla ei mene niin kaupaa päivisin täällä siivota.

Mutta sä alat höntyään että miten menee niin vähän aikaa ku siivoaa koko asunnon, luutuaa, pyyhkii pölyt ja muuta paskaa vaikka en ole sanonut noita joka päivä tekeväni.

Lisäksi kitiset siittä miten meillä voi olla puhdasta, kun edelleenkin se mieskin siivoaa iltaisin, niin tuskin sitä paska läjää kerkeää kertymään niin paljoa aamuun mennessä että mulla menis tunteja siivoamiseen enkä kerkeis olla lasten kanssa.

Tämä oli viimenen viesti tähän ketjuun, alkaa tää saman asian jankkaaminen vituttaan kun toinen ei saa jakeluun sitä millään.

No joku nimimerkki Hui! on kyllä 13.57 kirjoittanut viestin, jossa kertoo 180 neliön siivoamiseen menevän puoli tuntia. Että lukisikohan joku muukin nyt mitä itse kirjoittaa.. Tai sitten tämä näyttöni vääristää aika lailla.

Siis nyt tämä ei voi olla edes enään totta :o :o :o :o

Luetko sä yhtään mitä sulle kirjoitetaan????? Siis :laugh: :laugh: :laugh:

kun EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI , imuroi tai luutua!! Tuliko tarpeeksi monta kertaa tuo ei, että tosiaan menee sun jakeluus, en tosin enään ylläty kanssasi mistään, eli tuskin meni.

No niin, anteeksi, en muistanut tuota kommenttia enää, kun vastasit 14.20 toisin.

Eli ensin sanoit että koko talon siivous vie puoli tuntia. Sitten minä kysyin, mitä siihen mielestäsi kuuluu ja vastasit että myös tuo luutuaminen ja pölyt.

Eli ei mene jakeluun, koska sanot ensin yhtä ja hetken päästä toista. Ehkä se tässä onkin ongelma, että luen sinun vastauksiasi, ei kai tuota epäselvemmin voi sanoakaan. :D

Onko sulla joku pakkomielle siivoamisesta?

Jos minua tarkoitat, niin ei ole. Ja sadannenensimmäisen kerran, en ole itse sanonut siivoavani/ imuroivani/ pyyhkiväni pölyjä joka päivä. OLEN VAIN IHMETELLYT, MITEN JOKU EHTII NIIN TEHDÄ!!!

Kommentoikaa nyt jo joku muukin, kummallako tässä on se luetun ymmärtäminen vaikeaa, minulla vai tuolla Hui!:lla..

Ja kun mä en ole sanonut kertaakaan tekeväni noita JOKA päivä, en imuroivani, en luutuavani, en pyyhkiä pöyjä!

Mä olen sulle kertonut että mulle on MIES joka siivoaa kanssani, niin mulla ei ole niin paljoa siivottavaa! Joten kerkeän hyvinkin tekemään lapsieni kanssa asioita.

Mä olen sanonut että mulla menee n. 30min kun siivoan kämpän ja todellakin sen siivoan jos se muuten on peruspuhdas.

Suurin pointti tässä oli se että myös MIEHENI siivoaa, niin mulla ei mene niin kaupaa päivisin täällä siivota.

Mutta sä alat höntyään että miten menee niin vähän aikaa ku siivoaa koko asunnon, luutuaa, pyyhkii pölyt ja muuta paskaa vaikka en ole sanonut noita joka päivä tekeväni.

Lisäksi kitiset siittä miten meillä voi olla puhdasta, kun edelleenkin se mieskin siivoaa iltaisin, niin tuskin sitä paska läjää kerkeää kertymään niin paljoa aamuun mennessä että mulla menis tunteja siivoamiseen enkä kerkeis olla lasten kanssa.

Tämä oli viimenen viesti tähän ketjuun, alkaa tää saman asian jankkaaminen vituttaan kun toinen ei saa jakeluun sitä millään.

En tiedä luetko edes enää tätä, mutta haluan vain sanoa, etten ole kertaakaan väittänyt sinun tekevän näin. Alunperin kommentoin jonkun muun vastaukseen ja sinä lähdit sitten siihen kommentoimaan (minun mielestäni todella fiksusti "mitä vit..").

Ja alunperin tässä ei puhuttu miehistä, vaan se vedettiin ihan puskista tähän keskusteluun ja alettiin puhua alentavaan sävyyn yksinhuoltajista. Tällaisessa keskustelussa ei voi mielestäni olettaa, että se lelujen kerääminen riittää, kun mies sitten siivoaa loput.

En ole kitissyt missään vaiheessa, ettei teillä voisi olla siistiä, vaan olen sanonut, että on eri asia kerätä lelut, kuin siivota koko talo. Ja että kyllä joskus oikeasti pitää siivota perusteellisemmin, vaikka yleensä olisikin siistiä.

Ja juuri tuo lause, että menee 30 minuuttia siivoamiseen, jos koti on peruspuhdas. Minusta silloin, jos koti on peruspuhdas, ei tarvitse siivota vaan järjestellä ja sillä siivoamisella juuri tehdään se peruspuhtaus. Mutta se taisi tässä keskustelussa mennä monelta ohi. Eli jos joku sanoo siivoavansa koko talon, se tarkoittaa mielestäni, että silloin myös luututaan lattiat ja pyyhitään pölyt. Lelujen kerääminen ei ole mielestäni varsinaista siivousta vaan järjestelyä. Moni ilmeisesti täällä kuitenkin laskee sen siivoamiseksi, joten siinä tapauksessa ymmärrän, että koko talon siivoaminen onnistuu puolessa tunnissa.

Joo, tappeluksi taisi mennä, en edes viitsi lukea kaikkien kommentteja. Kukin hoitaa kotinsa omalla tavallaan, joko yksin tai yhdessä tai molempia, miten vaan. Kullakin on omat siisteys/siivouskäsityksensä, niistä on turha ruveta tappelemaan. Ei ole yhtä oikeaa tapaa, vaan just niin monta kun on tekijääkin. Jos joku haluaa siivota rätin ja luutun kanssa kämppänsä, niin antaa siivota. Jos taas joku kerran viikossa näyttää lattialle imuria, niin mitä sitten. Kaikki ollaan varmaan siitä yhtä mieltä, että kun on pienet lapset, niin ei voi revetä kaikkeen. Itsekin olen laskenut rimaa, tällä hetkellä se on jossain tuolla nlkkojen korkeudella. Kun toisesta päästä siivoaa (on se sitten tavaroiden järjestelemistä tai imuroimista, ihan mitä tahansa), niin jo tulee pienet kädet ja levittelee tavarat uudelleen.

Ja mikä ihme tappelu jostain 30 minuutin siivoamisesta. Keskustelun taso on aika ala-arvoista ottaen huomioon, että täällä on aikuisia. Täähän on pahempaa kun lapsien tappelu. Nyt mammat, järki käteen.

Älähän ap ota ressiä, kaikki painii saman ongelman kanssa, kun vuorokauden tunnit ei tunnu riittävän mihinkään. Niinkun itse sanoinkin aiemmin, niin mulla oma aika alkaa vasta illalla, kun muksut on nukkumassa. Ei puhettakaan että ottaisin ompelukoneen tai virkkuukoukun esiin päivällä. Siitä ei vaan yksinkertaisesti tule mitään, kun molemmat on tietysti just silloin kiinnostuneita siitä, että mitä äiti alkaa tehdä. Hoidan lapset ja kodin, niin hyvin kun jaksan. Jos tänään ei voimat riitä ylimääräiseen, niin teen vaan pakollisen, eli ruokin lapset jne.

Todennäköisesti tästäkin kommentista joku valopää keksii jotain naljailtavaa...

Kiitos näkökulmista. =)

Tuo meidän 1 v on niin kovin vaativa, että roikkuu jaloissa kaiken hereillä olevan aikansa. =( Siinä saa yrittää tehdä jotakin, jos jaksaa kuunnella sitä kamalaa huutoa, mikä siitä seuraa, kun hän ei saa kaikkea huomiota. =/
Nyt sain hänet onneksi nukkumaan, ja nyt aion laittaa pyykit ja vähän siistä kämppää, jotta saavat taas illaksi puuhaa, kun paikat ovat järjestyksessä. Huoh!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mä kerkeän varsin hyvin ulkoilemaan, käymään kaupassa, siivoamaan, tiskaamaan, laittamaan ruuat ja kaiken muunkin. Siitä huolimatta että olen siivoushullu. En mä kyllä tiedä miten mä ne kerkeän, siis en osaa eritellä..

Kuinkapaljon käytät aikaa lastenkanssa askarteluihin, ompeluhommiin tai muihin omiin tai yhteisiin harrasteisiin?

herätys klo 6: puurovesi kiehumaan, sitä odotellessa suihku itselleni. Puuron teko, lasten herätys, vaippojen vaihto ja pukemiset. Aamiainen. Tiskit heti koneeseen, kuorin perunat ja paistan lihan/kalan tai mitä nyt milloinkin, koska tää esimerkki. Esivalmistan siis ruoan. Ulkovaatteet lapsille päälle. Ulkona ollaan viimeistään klo 8.30. Koululainen menee kouluun. Pienempi viedään kerhoon tai yhdessä matkaamme puistoon. Käymme kaupassa puiston jälkeen, jos tarvii. Kotona odottaa melkein valmis ruoka. Luen postin, lapset katselevat piirrettyjä tai jos taaperolla nälkä, syötän heti. Ruoka klo 11.30. Päiväunet klo 12. =äidin vapaa aika alkaa. Välipala klo 14. Lapset leikkiisisällä tai ulkona. Koululainen tulee, läksyissä auttamista. Mies klo 17 kotiin. =Päivällinen ja oma aika taas alkaa. Joten ehtii aika paljon tehdä vaikka mitä. Kyse on omasta viitseliäisyydestä. Minulla on jaksoja, jolloin en tee mitään vaikka ehtisin ja taas joskus on monta projektia päällekkäin menossa. Se on organisointikysymys.

Yhteistyössä