MITEN TARKKOJA OLETTE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurinko

Vieras
siitä lukeeko eri virastoissa esim. terveyskeskuksessa, hammashoitolassa yms. paikoissa teidän nimenne lasten huoltajatiedoissa? Vaaditteko vielä erikseen merkkaamaan sinne, että olette kyseiasen lapsen äiti?

Multa on ainakin aina kyselty sekä omat että lasteni isän tiedot, kun on ekaa kertaa käyty hammaslääkärissä, tk:ssa tai sairaalassa... Joskus ne on myöhemmillä käynneillä tarkastaneet että esim osoitteet ja puh.nrot on voimassa vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja aurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Miksi se erikseen pitäis merkata?

Että saavat yhteyden jos vaikka aika peruuntuu heidän osaltaan.

Niin siis tiedothan siellä on juu, mutta miksi pitäisi erikseen olla se että olen lapsen äiti? Mä käyn nyt aika hitaalla...

ei niitä oo mun muistaakseni millään kerralla erikseen kysytty vaan on kyllä sielä ollu.. Tarkistavat vaan osoitteen ja puh.nro...

En mäkään nyt oikein ymmärtäny :ashamed:

Niin siis tiedothan siellä on juu, mutta miksi pitäisi erikseen olla se että olen lapsen äiti? Mä käyn nyt aika hitaalla...

Voihan lapsella olla muitakin huoltajia kuin omat biologiset vanhemmat. Itse en tiedä, pitäisikö sinne erikseen vielä merkata että olen äiti. Mitäs mieltä olette? Lapsillamme ei muita huoltajia kuin minä ja mieheni.

Alkuperäinen kirjoittaja aurinko kysyy:

Voihan lapsella olla muitakin huoltajia kuin omat biologiset vanhemmat. Itse en tiedä, pitäisikö sinne erikseen vielä merkata että olen äiti. Mitäs mieltä olette? Lapsillamme ei muita huoltajia kuin minä ja mieheni.

No eihän sillä oo mitään merkitystä onko biologinen vai ei, kun on huoltaja...eli ei tartte erikseen merkata.

Mulle on tullu ihan tälläsia ihme kysymyksiä mieleen en tiedä mistä se johtuu. Oonko tullu oikeesti näin tyhmäksi vai onko tämä raskaus pehmentänyt aivoni? Mitäs mieltä tästä olette? Pitäisi varmaan tyhmät ajatukset heittää romukoppaan?

Oletteko muut huomanneet huolehtivanne aivan turhaan raskausaikoina jostain tietyistä asioista? Mulla tuntuu nämä turhat huolehtimiset osuvan aina juuri raskausaikaan. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitänne asioista?

No minun ei tarvitse pyytää kirjoittamaan oman nimeni kohdalle että "äiti". Uskon että erottavat nimestä, onko nainen eli äiti tai mies eli isä.

En ole tarkistanut vielä kertaakaan erityisesti, että onhan lapsen tiedoissa myös vanhempien nimet. Mutta jos sitä lappusissa kysytään, niin täytän tai sitten siihen pistetään miehen nimi. Vaihtelua välillä ;) En ole kovinkaan monta lappua täyttänyt vielä.

Yhteistyössä