Miten tähän puututaan? Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Suoraan poliisin nähtäväksi miunkin mielestä nuo viestit. Jos kiusaaja on vähänkin pahapäinen pentu niin ei välttämättä koulun puhuttelut auta ja voi käydä kiinnikin tyttöösi "kantelusta". Poliisin väliintulo varmasti säikäyttää sen verran, että korkeintaan välimatkan päästä huutelee törkeyksiään.
Tätä suosittelen minäkin!!!

No tuota noin... Tää ap olin mie :ashamed: , ja tuo "uhri" on siis mun tyttöni.

Tänään tuota asiaa puidaan koululla opettajan toimesta, mutta vaan ensin opettajan ja kiusaajan kesken ja sit mun tyttö menee mukaan sinne juttelemaan.
Ensin se tuntui musta ihan hyvälle ajatukselle, mutta nyt mie mietin, että kun asia tulee "julki" tälle kiusaajalle, niin mitä hän voikaan keksiä.

Ja sit mie mietin sitä, että oisko mun itse pitänyt ängetä sinne koululle myös. Myöhäistä enää... mutta odottelen sitä, kun opettaja lupasi taas soittaa mulle koulupäivän päätyttyä.

Toivottavasti asia selviää. Kamala tunne, kun yrittää toimia oikein, mutta ei ole varma lopputuloksesta.

Joka tapauksessa teit oikein, kun puutuit asiaan! :hug:

Tästä juuri poliisi meitä varoitteli.
Kun kiusaajan kanssa vain jutellaan, hän saattaa saada vain vettä myllyyn, ja kiusaaminen saattaa pahentua.
Lisäksi olisi syytä olla lapsensa mukana turvana tälläisessä tilanteessa.
Kyllä se on lapselle äärimmäisen raskasta kohdata kiusaaja varsinkin kun ei ole turvaa kenestäkään.
Ole nyt tarkkana asian kanssa! Voihan olla, että asia hoituu näin, mutta se voi myös jatkua, ja kun tyttö saattaa kokea, ettei kertomisesta ollut mitään apua, päinvastoin, hän vaikenee vaikka tilanne pahenisi.
Älä paina villasella tai vähättele, kiusaamisella saattaa olla kauaskantoiset seuraamukset tyttösi elämässä, jos se ei lopu.

Alkuperäinen kirjoittaja kiusatun äiti:
Tästä juuri poliisi meitä varoitteli.
Kun kiusaajan kanssa vain jutellaan, hän saattaa saada vain vettä myllyyn, ja kiusaaminen saattaa pahentua.
Lisäksi olisi syytä olla lapsensa mukana turvana tälläisessä tilanteessa.
Kyllä se on lapselle äärimmäisen raskasta kohdata kiusaaja varsinkin kun ei ole turvaa kenestäkään.
Ole nyt tarkkana asian kanssa! Voihan olla, että asia hoituu näin, mutta se voi myös jatkua, ja kun tyttö saattaa kokea, ettei kertomisesta ollut mitään apua, päinvastoin, hän vaikenee vaikka tilanne pahenisi.
Älä paina villasella tai vähättele, kiusaamisella saattaa olla kauaskantoiset seuraamukset tyttösi elämässä, jos se ei lopu.

Tuo opettaja oli kyllä tiukasti sitämieltä, että asian on loputtava. Hän siis ainakin tuntui ottavan asian vakavissaan.
Enkä miekään tätä asiaa aio unohtaa. Tytölle sanoinkin, että hän teki oikein, kun kertoi ja että nyt tehdään kaikki kaikkemme, että asia loppuu.
Tyttö itse meni reippain mielin kouluun, oli luottavainen siihen, että kukaan ei anna hänelle tapahtua mitään. Sanoi vielä, että koulussa on aina sanottu, että siellä ei hyväksytä kiusaamista ja niihin on puututtu ennenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Tänään tuota asiaa puidaan koululla opettajan toimesta, mutta vaan ensin opettajan ja kiusaajan kesken ja sit mun tyttö menee mukaan sinne juttelemaan.
Ensin se tuntui musta ihan hyvälle ajatukselle, mutta nyt mie mietin, että kun asia tulee "julki" tälle kiusaajalle, niin mitä hän voikaan keksiä.

Ja sit mie mietin sitä, että oisko mun itse pitänyt ängetä sinne koululle myös. Myöhäistä enää... mutta odottelen sitä, kun opettaja lupasi taas soittaa mulle koulupäivän päätyttyä.

:o :hug:
Eiköhön se asia tuosta selvene ja kiusaus lopu

Voi että, kuulostaa rankalta! Oisitpa päässyt tyttösi turvaksi/tueksi sinne koululle. Toivottavasti kiusaaja saadaan tajuamaan tekonsa ja ennen kaikkea lopettamaan se.

T:eräs jota kiusattiin jopa 10-luokalla....

Hyvä niin!
Jos tuo keskustelu ei auta, mene poliisille.
Säästäkää edelleen ne tekstiviestit, jos tarvitsee myöhemmin niitä todisteeksi.
Kysele tytöltä ahkerasti miten menee, kiusataanko vielä jne.
Hyvä että asia on hoidossa!

Mulla oli samankaltainen tilanne murrosiässä, olin 12 kun yksi tyttöporukka uhkaili hakkaavansa sairaalakuntoon, huorittelivat ja haukkuivat ja soittelivat öitämyöten sekä lähettelivät uhkailutekstareita.. En uskaltanut kulkea missään koska nämä tiesivät missä asun ja odottelivat kädin lähellä. Sitten mentiin kouluun ja rehtori alkoi hoitamaan asiaa poliisien kanssa, mutta kun tekijät olivat alle 15 ei asialle voitu tehdä mitään. Sain ulkonaliikkumiskiellon koska nämä tytöt olivat ennenkin pahoinpidelleet muita pahasti. Lisäksi poliisilaitokselta hankittiin minulle yläastepaikka toiselta puolelta kaupunkia etten joudu kiusaajien kanssa samaan kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Voi että, kuulostaa rankalta! Oisitpa päässyt tyttösi turvaksi/tueksi sinne koululle. Toivottavasti kiusaaja saadaan tajuamaan tekonsa ja ennen kaikkea lopettamaan se.

No mie olin jotenkin ihan "pallo hukassa" kun tää opettaja soitti mulle takas eilen, just olin alkanut ruuanlaittoon. Tuntui ihan ok ajatukselta, että he juttelevat siellä ja mulle soitetaan sit.
Tänään vasta aloin pohtimaan, että oisko pitänyt tehdä toisin, mutta enhän mä sinne kehdannut aamulla soittaa että "keskustelut seis, odottakaa mua, haluan mukaan!" :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

No mie olin jotenkin ihan "pallo hukassa" kun tää opettaja soitti mulle takas eilen, just olin alkanut ruuanlaittoon. Tuntui ihan ok ajatukselta, että he juttelevat siellä ja mulle soitetaan sit.
Tänään vasta aloin pohtimaan, että oisko pitänyt tehdä toisin, mutta enhän mä sinne kehdannut aamulla soittaa että "keskustelut seis, odottakaa mua, haluan mukaan!" :ashamed:

Toivottavasti tilanne ei tule toistumaan, siis että tarvitaan palaveria kiusaamisen johdosta...Mutta mikäli tarvitaan niin sitten olet taas hiukan viisaampi ja menet lapsesi tueksi! :hug:

puhnron vaihto hyvä sinänsä, mutta kiusaaminen voi jatkua koulussa, netissä jne.
Nykyään jos alaikäiset tekee jotakin, ja joka muuten olisi poliisiasia, ohjataan lastensuojeluun sosiaalitoimistoon. Tämän tekee poliisi, jos menee tekemään rikosilmoituksen, tekijä alaikäinen, poliisi hoitaa yhteydenotot jne jotta asia hoituu.
Asioihin puututaan hyvin ripeästi, jotta asiat saadaan kuntoon.

Tää ei nyt aurta ap sua, mutta siis, että mikä tämä maailma on kun lapset jo uhkaillee toisiaan. Nykyään on ihan sairastameinikiä. Eipä ollu mun lapsuudessa, vai olikohan? Yks piru toi nettikin kun siellä vaan viettää nuoriso aikaa. Jo 5v pelaa tietokonepelejä ja saa vaikutteita. Ja eikö tääkin tapahtunu tää tapaus jossakin pienemmässä kyläkoulussa? Missään ei enää oo turvassa. Tää ei kohta oo mikään hyvinvointivaltio enää.

:hug: :hug: Mä en tiedä mistä se johtui, mutta mä melkein arvasin, et sä olet ap. Ehkäpä siitä kun kerroit tyttösi pituuden, kun muistan että olet joskus ennenkin maininnut siitä. Voimia kuitenkin ja toivottavasti asia selviää ja kiusaaminen loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
:o |O
mä varmaan ottaisin tytön numeron ja soittaisin tälle.
soitappa huvikses,vielä sun tytön numerosta ja sano että tyttös on vaikka leffassa ja huoamsit muutaman viestin ja puhelun tulleen.
kysy että mikä idiootti se oikeen on,ja että huolehtii ihan vaan omista sioistaan..aikka siitä sijaiskodistaan.
hitto että suututtaa!! |O
Jos näin tekee, luulempa etä kiusaaja vain innostuu.
Mä ottaisin tytön puhelimen mukaan ja menisin näyttämään viestit koululle ja sijaiskotiin.
Aivan hirvee tilanne ja toivon, että kaikki selviää pian.
:hug: tyttärelle ja äidille voimia tilanteeseen!

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Tää ei nyt aurta ap sua, mutta siis, että mikä tämä maailma on kun lapset jo uhkaillee toisiaan. Nykyään on ihan sairastameinikiä. Eipä ollu mun lapsuudessa, vai olikohan? Yks piru toi nettikin kun siellä vaan viettää nuoriso aikaa. Jo 5v pelaa tietokonepelejä ja saa vaikutteita. Ja eikö tääkin tapahtunu tää tapaus jossakin pienemmässä kyläkoulussa? Missään ei enää oo turvassa. Tää ei kohta oo mikään hyvinvointivaltio enää.

mä olin lapsi 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa ja kyllä silloin oli aivan samanlaista. vaikka nettiä ja kännyköitä ei ollutkaan.
Se, että kiusaaminen tehdään nykyään netin ja kännyköiden avulla toisin kuin ennen, ei tee siitä yhtään sen pahempaa tai vähemmän vakavaa

Itse varmaan olisin suoraan ottanut yhteyttä poliisiin jotta asiaan olisi kunnolla puututtu. Jotenkin tuntuu ettei noi "keskustelut" välttämättä mitään auta. Siis tarkotan et olis hyvä jos asiaan puututtas heti alusta alkaen "rankalla" kädellä eikä vaan hyssyteltäs. Toivottavasti saatte asian ratkastua ja kiusaaminen loppuu.

Miten asia on edennyt?

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
:o |O
mä varmaan ottaisin tytön numeron ja soittaisin tälle.
soitappa huvikses,vielä sun tytön numerosta ja sano että tyttös on vaikka leffassa ja huoamsit muutaman viestin ja puhelun tulleen.
kysy että mikä idiootti se oikeen on,ja että huolehtii ihan vaan omista sioistaan..aikka siitä sijaiskodistaan.
hitto että suututtaa!! |O

ei ole totta . oletko sinä joku keskenkasvunen vai aikuinen?
ei aikuiset - toivottavasti- hoida asioita noin kuin sinä ehdotit.
Toivottavasti ap ei noudata tätä jybiksen neuvoa.

Yhteistyössä