Miten tähän puututaan? Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis mua on kiusattu koko kouluajan siitä kun olin niin lyhyt ja lauta. ei nt noin raakalla tavalla. mutta tuossa kun oltiin luokkakokouksessa ja mein pitäis olla jo aikuisia ihmisiä (25) nii nä samat tyypit ei ollu yhtään muuttunee. puhu paskaa selän takana ja kyyläs. kuriin tommoset helvetin kiusaajat!!!!!!! :kieh:

No niin.
Opettaja oli sit eilen jutellut kiusaajan kanssa, ja sit näillä tytöillä oli ollut yhteiskeskustelu keskenään, jossa mukana oli 3 opettajaa.
Tytöt olivat sopineet, ja tietenkin oli luvattu ettei asia toistu jne.

No, eilen illalla tytölle soitti taas joku, tuntemattomasta / estetystä numerosta ja siellä poika oli nauranut ja sanonut, että "Mä oon vähä ***** (mun tytön nimi) ja mä tykkään käyttää vaaleanpunaisia rintsikoita ja laittaa niihin pumpulia." |O

Sovittiin tytön kanssa, ettei vastaa mihinkään puheluun, jossa ei näy numero, tai numero on vieras tytölle. Ja että tyttö puhuu tästä koulussa tänään opettajalle.

Oli tää kiusaaja ohimennen eilen maininnut tytölle vielä, että "Menit sit kielimään", mutta mitään muuta ei ollut tyttöjen välillä puhuttu eikä muutenkaan mitään ollut tapahtunut.
Kiusaaja oli saanut myös jälki-istuntoa, ja repinyt sen jälkkärilapun ja sanonut omille ystävilleen, ettei aio istua kielijän takia yhtään tuntia koulun jälkeen :/
Kiusaajan kotiin, tai sinne sijaiskotiin siis, on oltu myös yhteydessä asiasta ja siellä ollaan tietoisia tästä.

Mutta katsotaan nyt, jos kiusaus ei lopu, niin sit mie vien sen asian vaikka poliisille. En mie kyllä ala tuollaista katselemaan ja kuuntelemaan.
Vaikka kyllä mua surettaa se kiusaajakin. Ei voi tyttö-raasulla kovin hyvä olo olla itselläänkään, kun tuollaista tekee :( Vaikka ei se oma kurja olo silti oikeuta kiusaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
No niin.
Opettaja oli sit eilen jutellut kiusaajan kanssa, ja sit näillä tytöillä oli ollut yhteiskeskustelu keskenään, jossa mukana oli 3 opettajaa.
Tytöt olivat sopineet, ja tietenkin oli luvattu ettei asia toistu jne.

No, eilen illalla tytölle soitti taas joku, tuntemattomasta / estetystä numerosta ja siellä poika oli nauranut ja sanonut, että "Mä oon vähä ***** (mun tytön nimi) ja mä tykkään käyttää vaaleanpunaisia rintsikoita ja laittaa niihin pumpulia." |O

Sovittiin tytön kanssa, ettei vastaa mihinkään puheluun, jossa ei näy numero, tai numero on vieras tytölle. Ja että tyttö puhuu tästä koulussa tänään opettajalle.

Oli tää kiusaaja ohimennen eilen maininnut tytölle vielä, että "Menit sit kielimään", mutta mitään muuta ei ollut tyttöjen välillä puhuttu eikä muutenkaan mitään ollut tapahtunut.
Kiusaaja oli saanut myös jälki-istuntoa, ja repinyt sen jälkkärilapun ja sanonut omille ystävilleen, ettei aio istua kielijän takia yhtään tuntia koulun jälkeen :/
Kiusaajan kotiin, tai sinne sijaiskotiin siis, on oltu myös yhteydessä asiasta ja siellä ollaan tietoisia tästä.

Mutta katsotaan nyt, jos kiusaus ei lopu, niin sit mie vien sen asian vaikka poliisille. En mie kyllä ala tuollaista katselemaan ja kuuntelemaan.
Vaikka kyllä mua surettaa se kiusaajakin. Ei voi tyttö-raasulla kovin hyvä olo olla itselläänkään, kun tuollaista tekee :( Vaikka ei se oma kurja olo silti oikeuta kiusaamiseen.

Meillä eräässä vanhempainillassa kerran mieheni oli ottanut puheeksi kännyköistä keskusteltaessa sen, että tietääkö vanhemmat, että jos lapset alkavat häiriköimään puhelimitse niin operaattoreiden kädet ovat sidottuja mm. salaisten numeroiden kanssa ja he neuvovat ottamaan yhteyttä asian tiimoilta poliisiin. Moni vanhempi oli yllättynyt jo ensinnäkin tiedosta, että lapset harrastavat kännykkäkiusaamista :/. Noi kännykät ovat pirullisia tollojen käsissä :ashamed:
Kaveri hoiti alkuvuodesta tyttärensä puhelimeen tulleiden asiattomien tekstiviestien lähettelyn soittamalla ko. numeroon ja keskustelemalla ko. textarilähetteliän kanssa. Mites voisitko soittaa kiusaajatytön kotio ja keskustella vanhempien kanssa?
Toivottavasti saatte asian mallilleen :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Mites voisitko soittaa kiusaajatytön kotio ja keskustella vanhempien kanssa?

Mie en varmaan koululta saa yhteystietoja, ne eivät varmaan saa
"paljastaa" noita asioita. Mie luulen, että jos on tarpeen, niin sovitaan koululle tapaaminen opettajan, tytön huoltajien ja mun ja noiden tyttöjen kesken.

Mites voisitko soittaa kiusaajatytön kotio ja keskustella vanhempien kanssa?

Mie en varmaan koululta saa yhteystietoja, ne eivät varmaan saa
"paljastaa" noita asioita. Mie luulen, että jos on tarpeen, niin sovitaan koululle tapaaminen opettajan, tytön huoltajien ja mun ja noiden tyttöjen kesken.

Joo tuo on ihan hyvältä kuulostava tapaaminen. Meillä kun on niin pieni kylä, että kaikki tuntee kaikki tai ainakin luulee tuntevansa, niin täällä on aika helppo saada yhteystiedot ilman, että lakia rikotaan :saint: Mutta todellakin toivottavasti kaikki selviää :hug:

Joo tuo on ihan hyvältä kuulostava tapaaminen. Meillä kun on niin pieni kylä, että kaikki tuntee kaikki tai ainakin luulee tuntevansa, niin täällä on aika helppo saada yhteystiedot ilman, että lakia rikotaan :saint: Mutta todellakin toivottavasti kaikki selviää :hug:

Kyllä miekin periaatteessa "tiedän" tuon paikan, jossa tyttö on, mutta kun en kehtaa sinne olla yhteydessä yhteystiedoilla, jotka on tullut mulle tietoon mutkan kautta tästä omalta kylältä.

sen enempää muiden vastauksia lukematta, menkää oitis poliisilaitokselle näyttää noot viestit. tuollainen on vakavaa!!!!!!!!!!!!! tommonen pitää saada HETI OITIS loppumaan. koululle olis kans hyvä ilmoittaa moisesta käytöksestä, et siellä osattais puuttua asiaan ja JOS mahdolista niin lähettäjien vanhempiin myös!!!

Kyllä miekin periaatteessa "tiedän" tuon paikan, jossa tyttö on, mutta kun en kehtaa sinne olla yhteydessä yhteystiedoilla, jotka on tullut mulle tietoon mutkan kautta tästä omalta kylältä.

Ymmärrän...Mutta kyllä tuo tapaaminen koulussa kaikille neutraalissa tilassa kuulostaa kanssa hyvältä. Meillä vaan täällä ei kauheasti koulun kautta asioita tule hoidettua, koska meidän koulun rehtorin kanta on "...että koulussa ei ole kiusaamista, ja se minkä joku kokee kiusaamiseksi on vain normaalikouluelämää..." Niin ja rehtorin kanta on myös se, että vapaa-ajalla tapahtuvat asiat eivät kuulu kouluun... :laugh:

Voi kun nyt loppuis tuohon mutta pahaa pelkään, omien kokemusteni perusteella....

Kyllä minäkin tekisin kiusaamisesta poliisiasian, ehkä säikäyttäisi kiusaajan lopettamaan. Vaikka kuinka olisi sijaisperheessä kasvamassa, pieni tyttö siellä kiusaajan sisällä kuitenkin on....

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Voi kun nyt loppuis tuohon mutta pahaa pelkään, omien kokemusteni perusteella....

Kyllä minäkin tekisin kiusaamisesta poliisiasian, ehkä säikäyttäisi kiusaajan lopettamaan. Vaikka kuinka olisi sijaisperheessä kasvamassa, pieni tyttö siellä kiusaajan sisällä kuitenkin on....

Niinpä, pieni tyttö kiusaajan kuorissa.
Mie ajattelen tätä asiaa vähän erilailla... Mie ajattelen,e ttä jos sille tytölle löytyisi apua vielä *toiveikas*, joku harrastus, joka pönkittää itseluottamusta ettei sitä tarvi pönkittää toisia mollaamalla.
Ettei se poliisin yhteydenotto sit ois niinkun lisää "kunniaa", että näin kovis mä oon, enkä pelkää!
Että jos ne siellä sijaiskodissa osais auttaa ja kanavoida tytölle noita mahdollisuuksia saada onnistumisia.
Mie luulen, että perimmiltään se on kiinni siitä, että tyttö kokee epävarmuutta, huonommuutta jne, jostain syystä.
Ja tarvinneeko noita syitäkään niin miettiä... jonkun asian vuoksihan se tyttö ei kotonaan voi olla, ja onhan se kova paikka "joutua" pois kotoa... tai vaikka "päästä" pois kotoa, mutta sit että pitää alkaa rakentamaan elämää ns. alusta just tuossa murkkuiän muutenkin painaessa pahimmillaan :/

Mie ajattelen tätä asiaa vähän erilailla... Mie ajattelen,e ttä jos sille tytölle löytyisi apua vielä *toiveikas*, joku harrastus, joka pönkittää itseluottamusta ettei sitä tarvi pönkittää toisia mollaamalla.
Ettei se poliisin yhteydenotto sit ois niinkun lisää "kunniaa", että näin kovis mä oon, enkä pelkää!
Että jos ne siellä sijaiskodissa osais auttaa ja kanavoida tytölle noita mahdollisuuksia saada onnistumisia.
Mie luulen, että perimmiltään se on kiinni siitä, että tyttö kokee epävarmuutta, huonommuutta jne, jostain syystä.
Ja tarvinneeko noita syitäkään niin miettiä... jonkun asian vuoksihan se tyttö ei kotonaan voi olla, ja onhan se kova paikka "joutua" pois kotoa... tai vaikka "päästä" pois kotoa, mutta sit että pitää alkaa rakentamaan elämää ns. alusta just tuossa murkkuiän muutenkin painaessa pahimmillaan :/

Sinun sympatiasi ovat minusta paremmassa paikassa kun ne ovat täysin tyttärelläsi. En siis tarkoita tätä pahalla (missään nimessä!) mutta ei ole sinun tehtäväsi ymmärtää tai sääliä tuota kiusaajaa. Seiso tyttäresi tukena ja anna kiusaajan huoltajien seistä hänen tukenaan. :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Minä soittaisin viimeistään tuossa vaiheessa poliisille kun häirintä todistettavasti jatkuu, vaikka asiaan on jo puututtu.

Toivottavasti kiusaaminen saadaan loppumaan! :hug:

Mutta kun eihän me tiedetä, kuka se poika oli joka eilen soitti.
Ja jos se oli vaan tuo ykskerta niinkun "kiellon päälle", ja nyt loppuu, niin...
Mutta jos siis oikeesti jatkuu vielä, niin sit haetaan apua vaikka sieltä poliisilta kyllä.

Niin kun mietin että poliisin puuttuminen voisi vaikuttaa joko niin että tajuaisi mitä on tekemässä, mihin on elämässään suuntaamassa tai sitten juuri kuten sanoit niin pitäisi sitä "kunniana"...Kun oikein poliiisit ottavat yhteyttä.

Olisiko kuitenkin mahdollista ottaa yhteyttä sinne sijaiskotiin ja puhua asiasta, onko ihan varmaa että siellä tiedetään minkä asteista kiusaaminen on ollut jne. Ei kuitenkaan pientä tuollaiset viestit ym.

Ite olen joutunut kiusatuksi koulussa, tyttäreni joutui kiusatuksi esikoulussa (ei tietenkään yhtä rajusti kuin sinun), poikaa kiusattu myös. Tytön kiusaaja on nykyään hänen paras ystävänsä, pojan kiusaajien kanssa olen puhunut ja luulen että meni viesti perille, ovat kuitenkin vasta alakoululaisia nuo kiusaajat. Omalta osaltani tunnen inhoa ja katkeruutta kun näen tämän ihmisen joka minua kiusasi 10-luokalla. En ole vielä kerännyt tarpeeksi rohkeutta kertoakseni hänelle mielipiteeni käytöksestään....sekin päivä vielä tulee kun hän saa kuulla miltä se tuntui, miten se vaikutti elämääni....

Mä luulen kanssa, että poliisin sotkeminen asiaan lisäisi vaan tän kiusaajan syöksykierrettä. Olet tosi kultainen, kun jaksat ajatella myös hänen hyvinvointiaan. Ja onhan se ihan totta, että usein kiusaajilla itsellään on isoja ongelmia.

Niin kun mietin että poliisin puuttuminen voisi vaikuttaa joko niin että tajuaisi mitä on tekemässä, mihin on elämässään suuntaamassa tai sitten juuri kuten sanoit niin pitäisi sitä "kunniana"...Kun oikein poliiisit ottavat yhteyttä.

Olisiko kuitenkin mahdollista ottaa yhteyttä sinne sijaiskotiin ja puhua asiasta, onko ihan varmaa että siellä tiedetään minkä asteista kiusaaminen on ollut jne. Ei kuitenkaan pientä tuollaiset viestit ym.

Ite olen joutunut kiusatuksi koulussa, tyttäreni joutui kiusatuksi esikoulussa (ei tietenkään yhtä rajusti kuin sinun), poikaa kiusattu myös. Tytön kiusaaja on nykyään hänen paras ystävänsä, pojan kiusaajien kanssa olen puhunut ja luulen että meni viesti perille, ovat kuitenkin vasta alakoululaisia nuo kiusaajat. Omalta osaltani tunnen inhoa ja katkeruutta kun näen tämän ihmisen joka minua kiusasi 10-luokalla. En ole vielä kerännyt tarpeeksi rohkeutta kertoakseni hänelle mielipiteeni käytöksestään....sekin päivä vielä tulee kun hän saa kuulla miltä se tuntui, miten se vaikutti elämääni....

Kyllä ne tietää siellä tytön sijaiskodissa, että mitä on tapahtunut... kaikkineen.
Ja he olivat olleet myös sitämieltä, että asioihin on puututtava, ja he ovat myös tytön kanssa puhuneet.

Kouluun JA poliisiin. Poliisin aina tuollaisissa tapauksissa, vaikkei olekaan riskosoikeudellisessa vastuussa ikänsä takia. Mielestäni on parempi opettaa viimeistään tuossa iässä lain kunnioitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja symppis:

Mä luulen kanssa, että poliisin sotkeminen asiaan lisäisi vaan tän kiusaajan syöksykierrettä. Olet tosi kultainen, kun jaksat ajatella myös hänen hyvinvointiaan. Ja onhan se ihan totta, että usein kiusaajilla itsellään on isoja ongelmia.

Jos se on jo tulla tasolla, niin huh huh! Yleensä jo pelkkä poliisin puhuttelu riittää katkaisemaan tuollaisen menon, jos ei sitten ole jo täysin paatunut. Vai olenko jo kokonaan tipahtanut maailmanmenosta, vaikka ikää ei ole paljoa päälle kolmekymmentä :o

Kyllä ne tietää siellä tytön sijaiskodissa, että mitä on tapahtunut... kaikkineen.
Ja he olivat olleet myös sitämieltä, että asioihin on puututtava, ja he ovat myös tytön kanssa puhuneet.

No sitten seurailet tilannetta pari päivää, toivotaan että sijaiskodissa riittää voimia hoitaa tilanne loppuun asti..

Mikäli jatkuu niin sitten "kovat" peliin, tyttösi kuitenkin niin nuori että voi jäädä pahat arvet tapahtumista....

Alkuperäinen kirjoittaja Kiusattu:
Mulla oli samankaltainen tilanne murrosiässä, olin 12 kun yksi tyttöporukka uhkaili hakkaavansa sairaalakuntoon, huorittelivat ja haukkuivat ja soittelivat öitämyöten sekä lähettelivät uhkailutekstareita.. En uskaltanut kulkea missään koska nämä tiesivät missä asun ja odottelivat kädin lähellä. Sitten mentiin kouluun ja rehtori alkoi hoitamaan asiaa poliisien kanssa, mutta kun tekijät olivat alle 15 ei asialle voitu tehdä mitään. Sain ulkonaliikkumiskiellon koska nämä tytöt olivat ennenkin pahoinpidelleet muita pahasti. Lisäksi poliisilaitokselta hankittiin minulle yläastepaikka toiselta puolelta kaupunkia etten joudu kiusaajien kanssa samaan kouluun.

Ei sinulla ollut ketään 14 vuotiasta kaveria tai serkkua, joka olisi voinut hoitaa asian. Olisit voinut vaikka palkata 'henkivartijan' itsellesi pienellä korvauksella.

Yhteistyössä