Miten tähän on tultu!! työasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";22236790]Eikös sulla ole oikeutta hakea osittaista hoitorahaa, jos lapset ei ole täysiä viikkoja hoidossa? Ja veroprosentti tosiaan aika alhainen tuollaisella liksalla.[/QUOTE]
On ap:llä oikeus osittaiseen hoitorahaan 90e/kk minus verot.

[QUOTE="mie";22236790]Eikös sulla ole oikeutta hakea osittaista hoitorahaa, jos lapset ei ole täysiä viikkoja hoidossa? Ja veroprosentti tosiaan aika alhainen tuollaisella liksalla.[/QUOTE]

ei, kun jos lapset on kunnallisessa päivähoidossa, ei ole oikeutettu ko. rahaan lainkaan.

[QUOTE="vieras";22236797]On ap:llä oikeus osittaiseen hoitorahaan 90e/kk minus verot.[/QUOTE]

mitä, mitä? mulle sanottiin, että menetän koko kht:n, jos lapset menee kunnalliseen hoitoon.

[QUOTE="a p";22236811]mitä, mitä? mulle sanottiin, että menetän koko kht:n, jos lapset menee kunnalliseen hoitoon.[/QUOTE]
Siis kotihoidon tuen menetät kokonaan, osittaista hoitorahaa saat 90e/kk, jos teet max 30h/vko ja työnantaja allekirjoittaa todistuksen, että teet osittaista työaikaa osittaisen hoitovapaan vuoksi.

[QUOTE="vieras";22236832]Siis kotihoidon tuen menetät kokonaan, osittaista hoitorahaa saat 90e/kk, jos teet max 30h/vko ja työnantaja allekirjoittaa todistuksen, että teet osittaista työaikaa osittaisen hoitovapaan vuoksi.[/QUOTE]

Suuret kiitokset tästä :flower: =)

Arvaas veetuttiko mua olla vuoden osa-aikatyössä 2-3 päivää viikossa + sain soviteltua päivärahaa. Sain siitä n.1300 bruttona kuukaudessa. Olin 8kk kokoaikaduunissa ja nyt kun se työ äskettäin loppui niin nyt saan kokonaan työttömänä 1200e kuukaudessa :D

Ainut mikä kannusti tohon osa-aikatyöhön oli se ettei tarvinnut pitää tyttöä enempää hoidossa, muuten ei olis ollut mitään motivaatiota olla töissä kun mullakin tuli autolla työpäivinä 40km työmatkaa, joten se ylimääränen satanen meni melkein bensoihin.

[QUOTE="vieras";22236832]Siis kotihoidon tuen menetät kokonaan, osittaista hoitorahaa saat 90e/kk, jos teet max 30h/vko ja työnantaja allekirjoittaa todistuksen, että teet osittaista työaikaa osittaisen hoitovapaan vuoksi.[/QUOTE]

Mutta siinä on kyllä sellanen pykälä että se työaika pitää olla ollut normaali ja lasten hoidon vuoksi se on vähennetty osa-aikaiseksi, ei pelaa jos on jo alkujaan osa-aikainen.

Mä teen just 70% työaikaa,saan 1700 brutosta käteen 1400. Siitä hoitomaksu 130 (10-12pv/kk). Työmatka 25km suuntaansa.

Laskin et mulle tää on tosi kannattavaa! Miten sä lasket et saisit noin vähän käteen? Verotus tulee todella hyvin vastaan pienillä tuloilla.

Mä teen just 70% työaikaa,saan 1700 brutosta käteen 1400. Siitä hoitomaksu 130 (10-12pv/kk). Työmatka 25km suuntaansa.

Laskin et mulle tää on tosi kannattavaa! Miten sä lasket et saisit noin vähän käteen? Verotus tulee todella hyvin vastaan pienillä tuloilla.

mun koko palkka 100% on pientä vajaa 2000€, josta saan sen 67%-hätäisenä ihmisenä laskin puolet palkasta miinus verot(päässä laskien noin).

Mutta tarkallen laskin nyt, että se on hieman vajaa 1340€ miinus verot. Prosentti mulla on ollut 17 verotukseen eli kun sen vähentää, saan käteen 1112,20. Siitä, kun vähentää lasten hoitomaksut, mikä nyt ilmeisesti on ekalta 170€ ja toiselta ehkä 150€, jää 792,20€. Bensat 80 km/päivä= 80x12 päivää /kk, siis 960 km/kk työajot, bensoihin hmm. jos bensan hinta on 1,4€/l ja menee 8l/100 km, kuluu bensoihin rahaa tasan 107,50€
Mulle jää tän laskelman mukaan 684€ työssäkäymisen ilosta ja menetän puolestaan 500€ kht. Niinpä mulla tää kannattaakin 184€:n verran!! =)
ai, että mä oon helpottunut!! :flower:
Palsta auttaa :laugh: helpottavaa naurua ;)

[QUOTE="a p";22237478]mun koko palkka 100% on pientä vajaa 2000€, josta saan sen 67%-hätäisenä ihmisenä laskin puolet palkasta miinus verot(päässä laskien noin).

Mutta tarkallen laskin nyt, että se on hieman vajaa 1340€ miinus verot. Prosentti mulla on ollut 17 verotukseen eli kun sen vähentää, saan käteen 1112,20. Siitä, kun vähentää lasten hoitomaksut, mikä nyt ilmeisesti on ekalta 170€ ja toiselta ehkä 150€, jää 792,20€. Bensat 80 km/päivä= 80x12 päivää /kk, siis 960 km/kk työajot, bensoihin hmm. jos bensan hinta on 1,4€/l ja menee 8l/100 km, kuluu bensoihin rahaa tasan 107,50€
Mulle jää tän laskelman mukaan 684€ työssäkäymisen ilosta ja menetän puolestaan 500€ kht. Niinpä mulla tää kannattaakin 184€:n verran!! =)
ai, että mä oon helpottunut!! :flower:
Palsta auttaa :laugh: helpottavaa naurua ;)[/QUOTE]

+90e/kk osittaista hoitorahaa.

Laske verotus; matkakulut huomioiden, verotus sivuilla. Mun veroprossa on jotain 12.... Ja sen 90 korvauksen työajan lyhennyksestä saa alle 3 tai koulunaloittajasta. Ei 3-6 vuotiaista.

[QUOTE="vieras";22237499]+90e/kk osittaista hoitorahaa.[/QUOTE]

Mutta joku just sanoi, että sitä ei saa, ellei ole sitten kokoaikainen työ pohjalla. Mulla on paperilla 50% virka, vaikka käytännössä olen saanut tehdä 100%, jos olen halunnut. Mutta virka on vain 50%, tuolloin en ole oikeutettu osittaiseen hoitorahaan, luulenpa.

Yhteistyössä