Miten täysimetys onnistuu useamman lapsen äidiltä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mulla 4v. ja 2v. sekä tuo vaaveli. Vaikka välillä roikkuukin tissillä niin hyvin onnistunut imetys. Tietty nuo kaksi villikkoa ehtii tehdä aina välillä jotain tuhmuuksia, mutta niin ne tekisivät vaikken imettäiskään pikku neitii. Tosin en kyllä jaksa pikku asioista stressata. Onnellinen olen kun imetys sujuu näin hyvin. Ymmärrän kyllä että kaikilla ei onnistu. Mä olen niin laiska pulloilla pelaamaan ettei kyllä onnistuis pullosyöttö meillä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
No meillä ei nuorempi onneksi harrastanut maraton-ruokailuja. Onko ehkä omastakin asenteesta kiinni? Esikoinen kyllä saattoi olla rinnalla tuntitolkulla, mutta toinen ei. Voipi johtua myös olosuhteista :whistle:

Molempia täysimetin kuitenkin 6kk. Ja itseasiassa nuorempi on kasvanut nopeammin, vaikkei ole rinnalla asunut eikä edes öisin syönyt!!
Mitä mun asenteessa olisi vikana?Olosuhteista mitä niistä?
Sun asenteesta en osaa sanoa, mutta on tullut vastaan ennakkoasenne, että se imetys ei kuitenkaan voi onnistua.

Ja olosuhteet meillä siis: esikoiselle oli aikaa antaa olla rinnalla tuntitolkulla, toiselle ei. Eli olosuhteet ehkä muokkasi meillä nuoremman rytmiä niin, että imetys ei vienyt niin paljoa aikaa. Ja näin on ollut monella muullakin. Kannattaa kokeilla auttaako kuitenkin joku muu kuin imetys jos vauvasi haluaa rintaa tunnin välein (?). Viihdytys, laulelu, vaippa, juttelu. Sitten syö ehkä parin tunnin päästä reippaammin kerralla.

Vanha juttu: Esikoinen luo perheelle rytmin, seuraavat saa sopeutua siihen rytmiin.
 
mammuli
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä sit olenko poikkeus kun en osaa vaan imettää imettää ja imettää ja jättää kaikkea muuta huomiotta.
Asiat on musta tasan niin hankalia kun niistä itse tekee. Meillä esikko oli 18kk kun piemempi syntyi. Oon vieny isompaa kerhoihin siinä missä ennenkin, ulkoillu ja kylästelly lasten kanssa paljon jne. Imetykset onvat kyllä hoituneet siinä samalla. Vauva sylissä rinnalla olen kävellyt leikkikentillä, uimarannalla tai kerhotiloissa isomman perässä, puistoissa tai ostarilla on voitu istahtaa penkille syömään eiväitä tai lukemaan kirjoja imetystuokioksi. Ei se oo ollu musta ollenkaan vaikeeta. Mutta ei mun kumpaakaan lasta oo tarvinu imettää kuin max 10min kerralla. Tiheänsyönnin aikaan tuntui, että vauva oli rinnalla koko ajan. mutta ei sekään estänyt mua toimittamasta kaikkee muuta samalla aikaa. Ei tulis mieleenkään panna isomman elämää jäihin sen takia, että pienempi tarvitsee ruokansa. Mä oon myös pitäny molempia lapsia yhtä aikaa sylissä vaikka toista olenkin imettänyt. Hauskaahan meillä on yhdessä!
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Mulla ei imetys onnistunut kovinkaan hyvin (imetin kyllä 4kk) kakkosella kun esikoinen oli 2,5-vuotias. Kuopus vaati imettämiseen paljon aikaa ja rauhaa. Oli vaikeaa rauhoittua imettämään kun 2,5-vuotias oli häippäisemässä ulos tai tekemässä jotain muuta kiellettyä.

Pullolla syöttäminen vei yksinkertaisesti vähemmän aikaa ja siitä oli helpompi rynnättä pelastamaan esikoinen jostain kielletystä tekemisestä. Kun olin kipeä synnytyksestä, en pystynyt imettämään kuin makuullaan. Siitä ei vain niin nopsasti noustukaan esikoisen perään. Tuo 2,5-vuotias ymmärsi jo _aika_ paljon kieltoja, muttei todellakaan aina totellut..

Imetysfanaatikot kyllä sanovat, että imettää voi missä vain ja milloin vain, maitoa tursuaa rinnoista ylenmäärin ja "kyllä se siinä kantoliinassa roikkuu ja imee tissiä", niin voin sanoa, että ei olisi onnistunut minun kohdallani :LOL:
Ehkä mä olen sitten vaan niin yksinkertainen, että en ole edes viitsinyt pähkäillä miten vaikeaa on imettää vauvaansa, vaikka ympärillä tapahtuis mitä. Imetysfanaatikkona en itseäni pidä. Olen vain imettänyt ilman stessaantumista asiasta.
En mäkään Pähkäillyt miten vaikeaa on imettää vauvaa, vaan vaikeaa siitä vain tuli. Esikoisen kanssa minulla ei ollut mitään ongelmia imetyksessä, joten voin ollan NIIN ymmärtämättä, jos joku ei onnistukaan esikoisen imettämisessä ;) Eihän siinä VOI olla mitään vaikeeta tai hankalaa kun ei mullakaan ollut! ;)

Mun "ongelma" tosiaan oli, että en voi olla hermostumatta jos esikoinen tekee jotain kiellettyä tai stressaamatta jos se touhuaa mitä touhuaa enkä pysty olemaan sen kannoilla. Mutta hyvä että edes sen 4kk sinnittelin :)
Mä ymmärrän jos joku ei onnistu imetyksessä. Koska ihmiset ovat erilaisia luonteeltaan. Itse stressaan kaikesta, mutta jostain syystä en imetyksestä.
Silti en leimaa korvikefanaatikoiksi heitä jotka eivät imetä.
Meillä esikoinen ja mediumi tekevät jotain kiellettyä imetin tai en :whistle:
Mäkään en imetyksestä sinällään stressannut (pidän siitä ja se onnistui esikoisen kanssa), vaan siitä, että esikoiselle sattuu jotain kun en ole koko ajan näköyhteydessä häneen. Tai että se tosiaan häippäisee ovesta ulos teille tuntemattomille (meillä on 3 ulko-ovea joita ei saa "säppiin"). Sen ikäisen ei voi vain antaa vapaasti temmeltää ympäri taloa niin, etten näe mitä se tekee. Vaikka olisi miten babyproofattu talo, niin tuonikäinen keksii aina jotain "jännää" kiellettyä.

En tituleeraa imetysfanaatikoiksi äitejä, jotka imettävät pitkään ja onnistuvat siinä mainiosti. Mielestäni imetysfanaatikko on sellainen, joka onnistuu imettämään pitkään JA hänen mielestään kaikkien muidenkin pitäisi onnistua - ei ole Mitään "hyväksyttävää" selitystä, että imetys ei voisi onnistua tai että vain yleensä se on ihan hirvittävä juttu, jos joutuu "korvike-myrkkyä" antamaan lapselle jossain vaiheessa - että se on vain äidin päässä ja yrittämisessä kiinni, ellei maitoa riitä.

Ei sellainen ota nokkiinsa imetysfanaatikko-nimittelystä, ellei se kerran itseen sovi.

En mäkään ole korvikefanaatikko vaikka sitä aloinkin antaa täysimetyksen jälkeen. Olisin sitä, jos mielestäni imettää ei pitäisi yhtään ja kaikkien pitäisi antaa pelkkää korviketta enkä missään olosuhteissa ymmärtäisi muita vaihtoehtoja.

Mä sen sijaan olen ihan imetysmyönteinen ihminen, mutta tokan kanssa se vähän takkuili.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauva nyt 3,5kk ja 2 vanhempaa 5 ja 3v. Vauva on alusta asti syönyt usein ja nyt olen antanut tuttelia lisänä ja ruokaväli onkin pitempi,mielellään imettäisin mutta en kyllä aio kahta vanhempaa jättää huomiotta sen takia että vauva haluaa rinnalle tunnin välein..
Siis täh? En ymmärrä. Miten imetys estää sua samalla jutustelemasta isompien kanssa? Voithan olla lasten kanssa lattialla ja imettää samalla. Luulisi kolmen lapsen äidin kykenevän tekemään useampaa asiaa kerrallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
No meillä ei nuorempi onneksi harrastanut maraton-ruokailuja. Onko ehkä omastakin asenteesta kiinni? Esikoinen kyllä saattoi olla rinnalla tuntitolkulla, mutta toinen ei. Voipi johtua myös olosuhteista :whistle:

Molempia täysimetin kuitenkin 6kk. Ja itseasiassa nuorempi on kasvanut nopeammin, vaikkei ole rinnalla asunut eikä edes öisin syönyt!!
Mitä mun asenteessa olisi vikana?Olosuhteista mitä niistä?


Mun mielestä vika ei välttämättä ole asenteessa eikä pelkästään missään yksittäisessä olosuhteessa vaan moni asia voi vaikuttaa eikä omaa imetystä pitäisi verrata toisiin. Toki toisilta kannattaa ottaa oppi vastaan, mutta kaikki ei sovi kaikille, niin äidille, vauvalle kuin isosisarillekkaan.

Mulla imetys oli helppoa, koska maitoa tuli riittävästi (toki välillä niitä tiheän imun kausiakin oli) , pystyin imettämään missä vain ja vaihtamaan välillä paikkaakin sekä vauvat pikkuvauva vaiheessa keskittyivät syömään rauhattomammassakin paikassa. Myöhemmin isompana tarvitsivat rauhaa enemmän malttaakseen, mutta silloin söivätkin jo paljon nopeammin ja harvemmin.

 
vieras
Olen kyllä täysimettänyt kaikkia viittä lastani ja hyvin on onnistunut: siinä käsivarrella vauvat ovat keikkuneet menossa mukana. Minusta imetys on helpompaa kuin pullosta antaminen.
 
No meillä on 5v, 3v ja 4,5kk ja hyvin onnistuu täysimetys. Ei ole tyttö edes vettä saanut. Kakkosta täysimetin 7kk. Helpompaahan se on imettää, kun ei tarvi muuta kuin tuikkasta tissi suuhun. Ei tarvi lotrata kattilassa vähän väliä sitä tissiä steriloimassa eikä tunkea sitä tissiä mikroon lämpeneen. Helppoa kuin heinänteko. Sanoin 4kk lääkärineuvolassa, että en todellakaan viitsi edes aloittaa soseita vielä, kun tämä on paljon helpompaa ja mukavampaa. Ei tosin tarvettakaan siis soseille. Mutta mukavuus ennenkaikkea.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauva nyt 3,5kk ja 2 vanhempaa 5 ja 3v. Vauva on alusta asti syönyt usein ja nyt olen antanut tuttelia lisänä ja ruokaväli onkin pitempi,mielellään imettäisin mutta en kyllä aio kahta vanhempaa jättää huomiotta sen takia että vauva haluaa rinnalle tunnin välein..
Siis täh? En ymmärrä. Miten imetys estää sua samalla jutustelemasta isompien kanssa? Voithan olla lasten kanssa lattialla ja imettää samalla. Luulisi kolmen lapsen äidin kykenevän tekemään useampaa asiaa kerrallaan.
Kenen lapset jaksavat "jutustella" paikoillaan äidin kanssa useita tunteja päivässä?? Meillä ainakin on sen verran aktiivinen ja liikkuvainen esikoinen, että eniten kiinnostaa liikkuminen ja touhuaminen ympäri taloa. Aina välillä on kyllä rauhassa ja paikoillaankin, mutta en mä edes haluaisi naulita esikoista istumaan ja leikkimään paikoillaan imetysten ajaksi, jotka kuopuksella veivät tosi suuren ajan päivästä.

Se vain on fakta, että kun äiti on paikoillaan ja imettää, niin se aika on melko pitälti pois isompien lasten kanssa olemiselta. Ei siinä pysty olemaan mukana leikeissä ja liikkumaan minne ikinä leikit vievät. Itse en pysty imettämään ja liikkumaan samalla eli lapsi ei todellakaan keikkuisi kantoliinassa ja pysyisi tissin päässä.

Eikä siinä mitään että aika on pois isommilta, niin se vain menee. Meillä kyse oli pitkälti myös siitä, että en halua laittaa imetystä esikoisen turvallisuuden edelle. Kyllä kuopus sopeutuu perheen rytmiin, mutta kyllä silti täytyy huolehtia hyvin isommistakin. Meillä esikoinen onnistuu aina kolhimaan itseään vaikka babyproofattu talo onkin ja tosiaan karkaamaan ulos..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauva nyt 3,5kk ja 2 vanhempaa 5 ja 3v. Vauva on alusta asti syönyt usein ja nyt olen antanut tuttelia lisänä ja ruokaväli onkin pitempi,mielellään imettäisin mutta en kyllä aio kahta vanhempaa jättää huomiotta sen takia että vauva haluaa rinnalle tunnin välein..
Siis täh? En ymmärrä. Miten imetys estää sua samalla jutustelemasta isompien kanssa? Voithan olla lasten kanssa lattialla ja imettää samalla. Luulisi kolmen lapsen äidin kykenevän tekemään useampaa asiaa kerrallaan.
Kenen lapset jaksavat "jutustella" paikoillaan äidin kanssa useita tunteja päivässä?? Meillä ainakin on sen verran aktiivinen ja liikkuvainen esikoinen, että eniten kiinnostaa liikkuminen ja touhuaminen ympäri taloa. Aina välillä on kyllä rauhassa ja paikoillaankin, mutta en mä edes haluaisi naulita esikoista istumaan ja leikkimään paikoillaan imetysten ajaksi, jotka kuopuksella veivät tosi suuren ajan päivästä.

Se vain on fakta, että kun äiti on paikoillaan ja imettää, niin se aika on melko pitälti pois isompien lasten kanssa olemiselta. Ei siinä pysty olemaan mukana leikeissä ja liikkumaan minne ikinä leikit vievät. Itse en pysty imettämään ja liikkumaan samalla eli lapsi ei todellakaan keikkuisi kantoliinassa ja pysyisi tissin päässä.

Eikä siinä mitään että aika on pois isommilta, niin se vain menee. Meillä kyse oli pitkälti myös siitä, että en halua laittaa imetystä esikoisen turvallisuuden edelle. Kyllä kuopus sopeutuu perheen rytmiin, mutta kyllä silti täytyy huolehtia hyvin isommistakin. Meillä esikoinen onnistuu aina kolhimaan itseään vaikka babyproofattu talo onkin ja tosiaan karkaamaan ulos..
Meillä ei ainakaan ole lapset oppineet siihen, että minä teen jotain heidän kanssaan koko ajan. Ei ole kumpikaan protestoinut imettämistä mitenkään. Ei edes tuo 3v joka itsekin kävi vielä rv17 raskaana ollessani tissillä kunnes lopetin imetyksen. Tyttö tuolloin 2v4kk.

Meillä 5v ja 3v voi liikkua täällä kodissa ilman, että vahdin haukkana heitä koko ajan.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauva nyt 3,5kk ja 2 vanhempaa 5 ja 3v. Vauva on alusta asti syönyt usein ja nyt olen antanut tuttelia lisänä ja ruokaväli onkin pitempi,mielellään imettäisin mutta en kyllä aio kahta vanhempaa jättää huomiotta sen takia että vauva haluaa rinnalle tunnin välein..
Siis täh? En ymmärrä. Miten imetys estää sua samalla jutustelemasta isompien kanssa? Voithan olla lasten kanssa lattialla ja imettää samalla. Luulisi kolmen lapsen äidin kykenevän tekemään useampaa asiaa kerrallaan.
Kenen lapset jaksavat "jutustella" paikoillaan äidin kanssa useita tunteja päivässä?? Meillä ainakin on sen verran aktiivinen ja liikkuvainen esikoinen, että eniten kiinnostaa liikkuminen ja touhuaminen ympäri taloa. Aina välillä on kyllä rauhassa ja paikoillaankin, mutta en mä edes haluaisi naulita esikoista istumaan ja leikkimään paikoillaan imetysten ajaksi, jotka kuopuksella veivät tosi suuren ajan päivästä.

Se vain on fakta, että kun äiti on paikoillaan ja imettää, niin se aika on melko pitälti pois isompien lasten kanssa olemiselta. Ei siinä pysty olemaan mukana leikeissä ja liikkumaan minne ikinä leikit vievät. Itse en pysty imettämään ja liikkumaan samalla eli lapsi ei todellakaan keikkuisi kantoliinassa ja pysyisi tissin päässä.

Eikä siinä mitään että aika on pois isommilta, niin se vain menee. Meillä kyse oli pitkälti myös siitä, että en halua laittaa imetystä esikoisen turvallisuuden edelle. Kyllä kuopus sopeutuu perheen rytmiin, mutta kyllä silti täytyy huolehtia hyvin isommistakin. Meillä esikoinen onnistuu aina kolhimaan itseään vaikka babyproofattu talo onkin ja tosiaan karkaamaan ulos..
Meillä ei ainakaan ole lapset oppineet siihen, että minä teen jotain heidän kanssaan koko ajan. Ei ole kumpikaan protestoinut imettämistä mitenkään. Ei edes tuo 3v joka itsekin kävi vielä rv17 raskaana ollessani tissillä kunnes lopetin imetyksen. Tyttö tuolloin 2v4kk.

Meillä 5v ja 3v voi liikkua täällä kodissa ilman, että vahdin haukkana heitä koko ajan.
5- ja 3-vuotiaat ovatkin eri kuin 2,5-vuotias. No, se oli meidän tilanne ja mun mielestä 2,5-vuotias tarvitsee vielä aika paljon perään katsomista vaikkei nyt koko aikaa tietenkään tarvitse kasvokkain leikkiä hänen kanssaan. Ja ap:n tilanteessa 3- tai jopa 5-vuotiaskin voivat vielä vaatia perään katsomista aika paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauva nyt 3,5kk ja 2 vanhempaa 5 ja 3v. Vauva on alusta asti syönyt usein ja nyt olen antanut tuttelia lisänä ja ruokaväli onkin pitempi,mielellään imettäisin mutta en kyllä aio kahta vanhempaa jättää huomiotta sen takia että vauva haluaa rinnalle tunnin välein..
Siis täh? En ymmärrä. Miten imetys estää sua samalla jutustelemasta isompien kanssa? Voithan olla lasten kanssa lattialla ja imettää samalla. Luulisi kolmen lapsen äidin kykenevän tekemään useampaa asiaa kerrallaan.
Kenen lapset jaksavat "jutustella" paikoillaan äidin kanssa useita tunteja päivässä?? Meillä ainakin on sen verran aktiivinen ja liikkuvainen esikoinen, että eniten kiinnostaa liikkuminen ja touhuaminen ympäri taloa. Aina välillä on kyllä rauhassa ja paikoillaankin, mutta en mä edes haluaisi naulita esikoista istumaan ja leikkimään paikoillaan imetysten ajaksi, jotka kuopuksella veivät tosi suuren ajan päivästä.

Se vain on fakta, että kun äiti on paikoillaan ja imettää, niin se aika on melko pitälti pois isompien lasten kanssa olemiselta. Ei siinä pysty olemaan mukana leikeissä ja liikkumaan minne ikinä leikit vievät. Itse en pysty imettämään ja liikkumaan samalla eli lapsi ei todellakaan keikkuisi kantoliinassa ja pysyisi tissin päässä.

Eikä siinä mitään että aika on pois isommilta, niin se vain menee. Meillä kyse oli pitkälti myös siitä, että en halua laittaa imetystä esikoisen turvallisuuden edelle. Kyllä kuopus sopeutuu perheen rytmiin, mutta kyllä silti täytyy huolehtia hyvin isommistakin. Meillä esikoinen onnistuu aina kolhimaan itseään vaikka babyproofattu talo onkin ja tosiaan karkaamaan ulos..
Meillä ei ainakaan ole lapset oppineet siihen, että minä teen jotain heidän kanssaan koko ajan. Ei ole kumpikaan protestoinut imettämistä mitenkään. Ei edes tuo 3v joka itsekin kävi vielä rv17 raskaana ollessani tissillä kunnes lopetin imetyksen. Tyttö tuolloin 2v4kk.

Meillä 5v ja 3v voi liikkua täällä kodissa ilman, että vahdin haukkana heitä koko ajan.
5- ja 3-vuotiaat ovatkin eri kuin 2,5-vuotias. No, se oli meidän tilanne ja mun mielestä 2,5-vuotias tarvitsee vielä aika paljon perään katsomista vaikkei nyt koko aikaa tietenkään tarvitse kasvokkain leikkiä hänen kanssaan. Ja ap:n tilanteessa 3- tai jopa 5-vuotiaskin voivat vielä vaatia perään katsomista aika paljon.
No kyllä tuo tyttö 2,5vuotiaana ja 2 vuotiaanakin leikki niin,että minä en häntä kokoaikaa nähnyt. Mutta asiat on justiinsa niin vaikeita kuin niistä tekee. Eikä meidän lapset ole mitään herranterttuja, jotka ei koskaan tee mitään kiellettyä. Silti heitä ei tarvi kokoaikaa tuijottaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauva nyt 3,5kk ja 2 vanhempaa 5 ja 3v. Vauva on alusta asti syönyt usein ja nyt olen antanut tuttelia lisänä ja ruokaväli onkin pitempi,mielellään imettäisin mutta en kyllä aio kahta vanhempaa jättää huomiotta sen takia että vauva haluaa rinnalle tunnin välein..
Siis täh? En ymmärrä. Miten imetys estää sua samalla jutustelemasta isompien kanssa? Voithan olla lasten kanssa lattialla ja imettää samalla. Luulisi kolmen lapsen äidin kykenevän tekemään useampaa asiaa kerrallaan.
Kenen lapset jaksavat "jutustella" paikoillaan äidin kanssa useita tunteja päivässä?? Meillä ainakin on sen verran aktiivinen ja liikkuvainen esikoinen, että eniten kiinnostaa liikkuminen ja touhuaminen ympäri taloa. Aina välillä on kyllä rauhassa ja paikoillaankin, mutta en mä edes haluaisi naulita esikoista istumaan ja leikkimään paikoillaan imetysten ajaksi, jotka kuopuksella veivät tosi suuren ajan päivästä.

Se vain on fakta, että kun äiti on paikoillaan ja imettää, niin se aika on melko pitälti pois isompien lasten kanssa olemiselta. Ei siinä pysty olemaan mukana leikeissä ja liikkumaan minne ikinä leikit vievät. Itse en pysty imettämään ja liikkumaan samalla eli lapsi ei todellakaan keikkuisi kantoliinassa ja pysyisi tissin päässä.
Täällä ilmoittautuu ilmeisesti poikkeava äiti. Minä en ole missään vaiheessa harrastanut sitä, et olisin leikkinyt lasten kanssa niin, että tautta olisin kulkenut heidän mukanaan. Meidän lapsille on riittänyt se, että esim pikkuautoleikissä äidillä/isällä on oma auto ja sen kanssa jotain touhuaa. Vaikka sitten paikoillaan istuen. Ja ainakin meidän lapset osaa leikkiä myös paikoillaan pitkänkin aikaa. Rakentavat legoja, piirtävät tai ajavat automaton päällä pikkuautolla. Silloin kun juoksevat edestakaisin, äiti ei todellakaan osallistu siihen riehumiseen. Mutta kukin tavallaan. Minä täysimetin kuopusta puoli vuotta, vaikka esikoinen oli vauvan syntyessä vasta puolitoistavuotias.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Siis täh? En ymmärrä. Miten imetys estää sua samalla jutustelemasta isompien kanssa? Voithan olla lasten kanssa lattialla ja imettää samalla. Luulisi kolmen lapsen äidin kykenevän tekemään useampaa asiaa kerrallaan.
Mä en ainakaan viittinyt lattialla makoilla. Imetys onnistui ( onnistuu) vaan makuultaan. Meillä oli ekat 4kk yhtä tiheää imua eikä varmasti olisi onnistunut täysimetys pienen lapsen kanssa..Esikoinen onneksi jo 4 niin osaa itsekin leikkiä, ei tartte vahtia
 
vieras
minä en olisi pystynyt imettämään jos lapsia olisi ollut muitakin. meilläkin oli vauva rinnalla yötä päivää koko ajan ensimmäiset kolme kuukautta (yleensä 1-3h kerrallaan). kun vauva oli kolme kuukautta päätin, ettei minun tarvitse jaksaa tätä showta enää ja lopetin imetyksen ja siirryimme korvikkeeseen. kummasti helpotti elämä siitä alkaen! Ja maitoa minulla tuli reilusti, siitä ei ollut kyse, ettei lapsi olisi saanut rinnasta mitään, painoa oli kolme kuisena jo 7,5kg.
 

Yhteistyössä