Miten suvaitsevainen olet?

  • Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostunut:
Arvioi itsesi asteikolla 1-10, 1 on erittäin suvaitsematon ja 10 erittäin suvaitsevainen.

Nyt arvioidaan suvaitsevaisuutta suhteessa vähemmistöihin ja erilaisiin elämäntyyleihin ja ihmistyyppeihin poislukien laissa rikolliseksi luettu toiminta.

Kerro myös esimerkkejä miten suvaitsevuutesi/suvaitsemattomuutesi ilmenee.
10, tosin olen kovin suvaitsematon suvaitsemattomia ihmisiä kohtaan.
 
Niin
suvaitsen eri uskonnot, eri kansallisuudet, suvaitsen homot, lesbot, bi:t ja heterot, suvaitsen köyhät ja kerjäläiset mutta rikkaiden kohdalla tökkii, usein rikkaudet on saatu jonkun toisen kustannuksella. En myöskään suvaitse uusnatseja, enkä sotaa.

Entä suvaitsisinko kaappihomon uusnatsin? :O
Tai rikkaan homon? Jonkun riistopoliitikon?
Rasistisen muslimin?


Maailma ei ole mustavalkoinen eikä suvaitsevaisuus niinkään ottaen myöskään.

 
sammakko
En väitä että kukaan varta vasten lapsensa homoutta haluaisi tai toivoisi, mutta jos suvaitsevaisuus loppuu tämän ominaisuuden kohdalla, saattaa oman lapsen homous olla kova paikka niin vanhemmalle kuin lapselle itselleen. Kaikillahan nyt kun on oikeus olla mitä itse haluaa.
 
Näin alkuun
Varmaan noin 6.

Ihonväri ei merkkaa ihmisessä tai sen älykkyydessä. En silti suvaitse sitä että kaikki mitä valkoihoinen tekee tulkitaan rasismiksi. Esimerkiksi jos poke ei päästä humalaista tummaihoista baariin se on väistämättä rasisti. Mutta toisinpäin se ei menekään niin.

En haluaisi mustalaisperhettä naapuriini, en suvaitse sitä että heidän mielestään varastelu on ok eikä töitä tarvitse tehdä. Tästä oli meillä kerran ihan kulttuuriluento jossa erän romanimies oli kertomassa kulttuuristaan... Eli menkööt kouluun ja töihin kuten muutkin niin ei ole mitään vastaan.

Jokainen saa tehdä makuuhuoneessaan mitä tykkää, kunhan ei lapsiin sekaannu. Homojen ja lesbojen pitää saada mennä naimisiin, adoptio-oikeudesta en ole ihan lopullista mielipidettäni vielä muodostanut.

Jokainen saa uskoa mihin jumalaan haluaa, kunhan ei koita käännyttää muita eikä vaadi erityiskohtelua. Eikä tee uskonnon nimissä haittaa toisille ihmisille.

Aborttioikeus on mun mielestä oltava. Ei tosin isoilla viikoilla, Suomen nykyinen käytäntö on hyvä. Hyväksyn myös hedelmöityshoidot, kunhan ne tehdään hedelmällisessä iässä oleville eikä vaikka kuusikymppisille.

Totaalikieltäytyijistä tai narkkareistakaan en pidä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Kummankohan ääripään sitä valitsisi? Tavallaan vastustan lähes kaikkea, mutta pyrin hyväksymään kaiken jo ihan suvaitsevaisuuden nimissä ;)


Samaa mietin itse. En nyt ihan kaikkia vastusta, mutta vastusta esim. vapaata maahanmuuttoa yms. Kuitenkin hyväksyn kaikki maahanmuuttaneet...( tai noh, suurrikollisia en), vaikka en heitä suurina laumoina tänne haluakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin alkuun:
En haluaisi mustalaisperhettä naapuriini, en suvaitse sitä että heidän mielestään varastelu on ok eikä töitä tarvitse tehdä. Tästä oli meillä kerran ihan kulttuuriluento jossa erän romanimies oli kertomassa kulttuuristaan... Eli menkööt kouluun ja töihin kuten muutkin niin ei ole mitään vastaan.

Semmoisen huomasin omassa suvaitsevaisuudessani

:ashamed: Kun mustalaisnainen tuli kysymään, josko mulla olisi vaihtaa femma kolikoihin, niin ensimmäinen reagtioni oli (en toki hänelle näyttänyt), että yrittää varastaa rahani ja olin jo sanomassa, ettei ole. Mutta kuitenkin rohkaisin mieleni ja vaihdoin. Eli todellakaan en ole ihan niin suvaitsevainen, kuin haluaisin olla.
 
jaa-a
Vaikeeta sanoa. Tavallaan pidän itteeni suvaitsevaisena, mutta sitten ku alkaa tarkemmin miettimään joitain asioita niin huomaanki että en ehkä sittenkään niin suvaitsevainen ole. Muakaan ei häiritse ihonväri, uskonto, seksuaalinen suuntautuminen jne.. mua ei haittaa ulkomaalaiset jotka muuttaa tänne, tekivät ne töitä taikka eivät.

Mutta.. se ikuinen mutta.. kaikissa asioissa on aina se mutta..

En ymmärrä huumeiden käyttöä, liiallista viinan käyttöä, en pedofiileja, en väkivaltaa, en liiallista rahan kulutusta, en sitä että lapsilla ei ole järki rajoja, en sitä miksi joku on sellsen ihmisen kanssa joka saa voimaan pahoin jne.. Eli kyllä näitä asioita öytyy joissa en niin suvaitsevainen sitten olekkaan.

Että oisko se numero sitten se 5-6
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Näin alkuun:
Varmaan noin 6.

Ihonväri ei merkkaa ihmisessä tai sen älykkyydessä. En silti suvaitse sitä että kaikki mitä valkoihoinen tekee tulkitaan rasismiksi. Esimerkiksi jos poke ei päästä humalaista tummaihoista baariin se on väistämättä rasisti. Mutta toisinpäin se ei menekään niin.

En haluaisi mustalaisperhettä naapuriini, en suvaitse sitä että heidän mielestään varastelu on ok eikä töitä tarvitse tehdä. Tästä oli meillä kerran ihan kulttuuriluento jossa erän romanimies oli kertomassa kulttuuristaan... Eli menkööt kouluun ja töihin kuten muutkin niin ei ole mitään vastaan.

Jokainen saa tehdä makuuhuoneessaan mitä tykkää, kunhan ei lapsiin sekaannu. Homojen ja lesbojen pitää saada mennä naimisiin, adoptio-oikeudesta en ole ihan lopullista mielipidettäni vielä muodostanut.

Jokainen saa uskoa mihin jumalaan haluaa, kunhan ei koita käännyttää muita eikä vaadi erityiskohtelua. Eikä tee uskonnon nimissä haittaa toisille ihmisille.

Aborttioikeus on mun mielestä oltava. Ei tosin isoilla viikoilla, Suomen nykyinen käytäntö on hyvä. Hyväksyn myös hedelmöityshoidot, kunhan ne tehdään hedelmällisessä iässä oleville eikä vaikka kuusikymppisille.

Totaalikieltäytyijistä tai narkkareistakaan en pidä.
Olet järkky rassisti!!:eek:
 
9
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostunut:
Arvioi itsesi asteikolla 1-10, 1 on erittäin suvaitsematon ja 10 erittäin suvaitsevainen.

Nyt arvioidaan suvaitsevaisuutta suhteessa vähemmistöihin ja erilaisiin elämäntyyleihin ja ihmistyyppeihin poislukien laissa rikolliseksi luettu toiminta.

Kerro myös esimerkkejä miten suvaitsevuutesi/suvaitsemattomuutesi ilmenee.
olen mielestäni erittäin suvaitsevainen. En tuomitse ihmisiä mistän muusta kuiin kuluttamisesta joka on sama kuin sahaisi oksaa omien lastensa alta.

eli minusta ne jotka lentävät paljon ja asuvat suuressa asunnossa ja joilla lisäksi mökki ja jotka ostelevat paljon halpaa (tai kallista) elektroniikkaa ja koneita ovat huonoja ihmisiä, enkä hyväksy heitä.
l
joku tupakoija tai alkholist tai mamu on 100 kertaa parempi.

muuten siis hyväksyn kaikki ihmiset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 9:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostunut:
Arvioi itsesi asteikolla 1-10, 1 on erittäin suvaitsematon ja 10 erittäin suvaitsevainen.

Nyt arvioidaan suvaitsevaisuutta suhteessa vähemmistöihin ja erilaisiin elämäntyyleihin ja ihmistyyppeihin poislukien laissa rikolliseksi luettu toiminta.

Kerro myös esimerkkejä miten suvaitsevuutesi/suvaitsemattomuutesi ilmenee.
olen mielestäni erittäin suvaitsevainen. En tuomitse ihmisiä mistän muusta kuiin kuluttamisesta joka on sama kuin sahaisi oksaa omien lastensa alta.

eli minusta ne jotka lentävät paljon ja asuvat suuressa asunnossa ja joilla lisäksi mökki ja jotka ostelevat paljon halpaa (tai kallista) elektroniikkaa ja koneita ovat huonoja ihmisiä, enkä hyväksy heitä.
l
joku tupakoija tai alkholist tai mamu on 100 kertaa parempi.

muuten siis hyväksyn kaikki ihmiset.
Mamujen ottaminen on tätä samaa oksan sahaamista omien lasten alta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi ei, olette täydellisiä ihmisiä =)
Ei kai suvaitsevaisuus sentään ole täydellisyyden mitta? Jos on, niin tässähän olisi ihan hemmetin helppoa alkaa täydelliseksi :D
Kyllä, suvaitsevaisuus on nykyään ihmisen täydellisyyden mitta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, suvaitsevaisuus on nykyään ihmisen täydellisyyden mitta.
WAU....siis mähän olen melkein kohta täydellinen. Luulin täydellisyyden vaativan jo paljon muutakin kuin ajattelutavan asioihin. Kuten esimerkiksi niinkin alkeellisia asioita kuin tekoja :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, suvaitsevaisuus on nykyään ihmisen täydellisyyden mitta.
WAU....siis mähän olen melkein kohta täydellinen. Luulin täydellisyyden vaativan jo paljon muutakin kuin ajattelutavan asioihin. Kuten esimerkiksi niinkin alkeellisia asioita kuin tekoja :D
Suvaitsevaisuus ON teko =)
 

Yhteistyössä