Miten suvaitsevainen olet?

  • Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Kiinnostunut
Arvioi itsesi asteikolla 1-10, 1 on erittäin suvaitsematon ja 10 erittäin suvaitsevainen.

Nyt arvioidaan suvaitsevaisuutta suhteessa vähemmistöihin ja erilaisiin elämäntyyleihin ja ihmistyyppeihin poislukien laissa rikolliseksi luettu toiminta.

Kerro myös esimerkkejä miten suvaitsevuutesi/suvaitsemattomuutesi ilmenee.
 
8.

Mulle on yks ja sama minkä värinen kukin on, kenen kanssa aikuinen ihminen nai, mitä uskontokuntaa kukin on tai on olematta, mutta ihan kaikkea mä en kyllä hyväksy. Esimerkiksi elämäntapa-sossupummius (työn välttely) on sellainen asia, mitä en hyväksy.
 
Minä en osaa oikeasti sanoa, koska en ole kohdannut monia asioita, joita esim moni palstalainen on kohdannut. Minun olisi helppo sanoa, että olen suvaitsevainen kympin arvosta tai enemmänkin, mutta en voi oikeasti tietää, ennen kuin asiaa koetellaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
8.

Mulle on yks ja sama minkä värinen kukin on, kenen kanssa aikuinen ihminen nai, mitä uskontokuntaa kukin on tai on olematta, mutta ihan kaikkea mä en kyllä hyväksy. Esimerkiksi elämäntapa-sossupummius (työn välttely) on sellainen asia, mitä en hyväksy.
Peesi ja peesi, toistaiseksi. Voin olla jopa 8,5.
 
Qaz
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Minä en osaa oikeasti sanoa, koska en ole kohdannut monia asioita, joita esim moni palstalainen on kohdannut. Minun olisi helppo sanoa, että olen suvaitsevainen kympin arvosta tai enemmänkin, mutta en voi oikeasti tietää, ennen kuin asiaa koetellaan.
Se, että joku toinen pitäisi laittaa kuriin suvaitsemattomuudesta sinua ja elämäntapaasi kohtaan ei tarkottaisi sitä, että itse olisit suvaitsematon, vaan sitä että toisen tulisi olla suvaitsevainen sinua kohtaan.

Tätä ei usein ymmärretä.

Ja 10+
 
8-9 mielestäni olen suvaitsevainen,toisten mieltymykset ovat heidön oma asiansa eikä liikuta mun elämää melkeinpä ollenka..:)
Olen myös itse bi,joten ehkä tämä on antanut aihetta avartaa näkökulmia myös muiden suhteen.. Eli siis toisten seksuaaliset suuntaukset on mulle ihan ok,oli ne mitkä hyvänsä.
En pidä sitä sairautena tai muutenkaan vikana ihmisessä.

Toisaalta taas olen melko kapeakatseinen. Riippuu asiasta ja tilanteesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Minä en osaa oikeasti sanoa, koska en ole kohdannut monia asioita, joita esim moni palstalainen on kohdannut. Minun olisi helppo sanoa, että olen suvaitsevainen kympin arvosta tai enemmänkin, mutta en voi oikeasti tietää, ennen kuin asiaa koetellaan.
Se, että joku toinen pitäisi laittaa kuriin suvaitsemattomuudesta sinua ja elämäntapaasi kohtaan ei tarkottaisi sitä, että itse olisit suvaitsematon, vaan sitä että toisen tulisi olla suvaitsevainen sinua kohtaan.

Tätä ei usein ymmärretä.

Ja 10+
Auts, järkeni ei millään riitä nyt ymmärtämään mitä tarkoitit
:ashamed:
 
vl-vieras
pidän itseäni aika suvaitsevana.
tuttava piiriini kuuluu lesboja, islamin uskoisia pakolaisia, alkoholisteja, vl-porukkaa :),romaneja...
tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.
sanoisin 9
 
ei pahalla
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
1
Rasistinen tilanteista riippuen

Esim: saudi-arabian miehet saa miut niin vihaseks, et tekis mieli lyödä päätä seinään
Vähemmistöt ja erillaiset elämäntyylit . niiden takia numero 1
Meinasin vastata 8 mutta sitten luin sun vastauksen ja nikistäsi muistin että mä oon tosi suvaitsematon juoppoja, itsari-kilari mutseja ja muita kaltaisiasi mt-potilaita kohtaan.
Ja tiedän että se on asia missä minun pitäisi petrata koska olisi helpompaa olla empaattinen.
Eli olen ehkä sellainen 5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Pidan kylla itseani aika suvaitsevaisena. ehka 9 annan itselleni. Lahes 20 v ulkomailla on opettanut nakemaan asioita monilta eri kannoilta ja tutustumaan erilaisiin ihmisiin ja kulttuureihin.

Hassua, minulle on käynyt ihan päinvastoin pitkään ulkomailla asuneena :D
Nuorena ja naiivina olin erittäin suvaitsevainen, nyt kaikenlaista nähneenä olen muuttunut ( pakko myöntää ) suvaitsemattomammaksi. Olen ehkä 7, haluaisin olla 10.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Kummankohan ääripään sitä valitsisi? Tavallaan vastustan lähes kaikkea, mutta pyrin hyväksymään kaiken jo ihan suvaitsevaisuuden nimissä ;)
Kerros esimerkkejä siitä, mitä vastustat?
Ja tervehdys, ei olla osuttu samaan aikaan aikoihin :wave:
Mä olen tehnyt välillä kotihommia :D

Vastustan lähes kaikkea normaalia ja epänormaalia. Valtaosa ihmisistä tekee asioita, joista on haittaa heille itselleen ja/tai ympäristölle. Esim. se, että ajaa aamulla autolla töihin. Tai tekee lapsia. Voiko julmempaa ollakaan, kuin lapsen synnyttäminen tähän kamalaan maailmaan? Mitä järkeä?

Mutta eihän kaikkea voi jaksaa vastustaa, joten parasta on vaan tyynesti hyväksyä kaikki. Kuolema korjaa pois kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Miksi siis stressata? Kaikissa asioissa on hyvätkin puolensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
1
Rasistinen tilanteista riippuen

Esim: saudi-arabian miehet saa miut niin vihaseks, et tekis mieli lyödä päätä seinään
Vähemmistöt ja erillaiset elämäntyylit . niiden takia numero 1
Meinasin vastata 8 mutta sitten luin sun vastauksen ja nikistäsi muistin että mä oon tosi suvaitsematon juoppoja, itsari-kilari mutseja ja muita kaltaisiasi mt-potilaita kohtaan.
Ja tiedän että se on asia missä minun pitäisi petrata koska olisi helpompaa olla empaattinen.
Eli olen ehkä sellainen 5
Kuvaus ainakin osui kohdalleen :xmas:
 
en usko
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
8.

Mulle on yks ja sama minkä värinen kukin on, kenen kanssa aikuinen ihminen nai, mitä uskontokuntaa kukin on tai on olematta, mutta ihan kaikkea mä en kyllä hyväksy. Esimerkiksi elämäntapa-sossupummius (työn välttely) on sellainen asia, mitä en hyväksy.
En voisi ottaa mustaa miestä enkä ehkä muutenkaan erinäköistä. Tulisi kielellisiä ongelmiakin ja lapseni tuskin tykkäisivät vaikka olen heidät sopeutuvaisiksi kasvattanut. Kuopuksellakin on muunmaalaisia kavereita. Kyllä siinä tulee paljon kulttuurierojakin, en jaksaisi enää moista.
Varmaankaan en ota enää ketään mutta en ainakaan ulkomaalaista.
Nyt kun tämän sanoin, joudun varmaankin pian syömään sananii mutta en kyllä usko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mä olen tehnyt välillä kotihommia :D

Vastustan lähes kaikkea normaalia ja epänormaalia. Valtaosa ihmisistä tekee asioita, joista on haittaa heille itselleen ja/tai ympäristölle. Esim. se, että ajaa aamulla autolla töihin. Tai tekee lapsia. Voiko julmempaa ollakaan, kuin lapsen synnyttäminen tähän kamalaan maailmaan? Mitä järkeä?

Mutta eihän kaikkea voi jaksaa vastustaa, joten parasta on vaan tyynesti hyväksyä kaikki. Kuolema korjaa pois kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Miksi siis stressata? Kaikissa asioissa on hyvätkin puolensa.
No lopussa oli sulla hyvää asiaa. :D Minusta(kin) on tulossa kovaa vauhtia jopa välinpitämätön - tehköön kukin mitä lystää. Ei kovin fiksua, mutta en jaksa kaikkea "vahtiakaan". Poliisi minussa kuoleentuu. :xmas:

(Ai kotihommia :eek: )
 

Yhteistyössä