Miten suhtautuisit, jos teillä olisi vastaavankaltainen tilanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";22942629]eikun en oikeasti taida häntä sinne haluta, en enää osaa hänenn suhtautua siten, että hänestä olisi minulle siinä touhussa tukena.
[/QUOTE]
Miksi lyödä lukkoon tuollaista asiaa ja kieltää mieheltä sen tuen antaminen, mihin pystyy?

Varmasti tietyssä mielessä loukkaantuisin, mutta täytyyhän sitä toisella saada olla rehelliset mielipiteensä, vaikka muutamaan kertaan sopisi miettiä miten ja missä tilanteessa ne ilmaisee..

No, mitäs tuosta, jos ei kerran rumasti tai loukkaamismielessä sitä sanonut. Voisin ihan hyvin kuvitella, että mun muuten niin symppiksellä miehellä saattais "tehdä pahaa" vastaavat jutut, jos meille nyt lapsia siunaantuu. Toiset on vaan herkempiä näiden asioiden suhteen.
Leukiksen mielipide on mustakin aika lapsellinen ja mustavalkoinen.
Ap, älä ota nokkiisi, jos mies vaan kertoi asiallisesti rehellisen mielipiteensä.

Mä vaan ihmettelen, että miksi tuommoinen mies ei mene vasektomiaan hyvissä ajoin. Ja että miksi joku haluais olla tollasen miehen kanssa.

Häh? En minäkään pidä vauvamasuista eikä synnytys ole kaunista saati mukavaa hommaa mutta kyllä me lapsia on haluttu. Raskausaika on lyhyt aika verrattuna tulevaisuuteen.

Ap, ei varmaan tunnu mukavalta :/ mitäs jos sinä olisitkin käänteen tekijä ja miehesi mieli muuttuu? Nauti raskaudesta, se näkyy ulospäin:)

[QUOTE="vieras";22942654]Miksi lyödä lukkoon tuollaista asiaa ja kieltää mieheltä sen tuen antaminen, mihin pystyy?[/QUOTE]

ei toki ole lukkoon lyöty, olen itsekseni vain tuota ajatellut, että menen yksin. Mutta mieheni olisi vain helpottunut, jos tuohon tulokseen päädyn. aikaa synnytykseen vielä kuitenkin on, ja mielenikin voi vielä muuttua, joten en ole noista mietteistä miehelle puhunut.

Itse ehkä olisin toivonut, ettei mies noita mielipiteitään minulle olisi kertonut, vaikka rehellisyyttä ja avoimuutta kannatanki.

[QUOTE="vieras";22942751]Oletko varma, ettei teidän suhteessa ole muita ongelmia kuin miehen mahakammo? Vaikuttaa vähän mielenosoittamiselta ja "pärjään yksin"-itseriittoisuudelta.[/QUOTE]

Mun mielestä ap vaikuttaa kyllä tosi kiltiltä, eikä itseriittoiselta. Onhan se synnytys ihan tarpeeksi rankkaa, ilman, että mukana on joku, jonka mielestä se on kamalaa ja luonnotonta. Ap on tosi reipas!

[QUOTE="vieras";22942751]Oletko varma, ettei teidän suhteessa ole muita ongelmia kuin miehen mahakammo? Vaikuttaa vähän mielenosoittamiselta ja "pärjään yksin"-itseriittoisuudelta.[/QUOTE]

Ihmettelinkin jo, että missä se pakollinen "teillä ei ole kaikki hyvin/mies terapiaan/jätä se" -vastaus viipyy.

[QUOTE="vieras";22942784]Kuvailisikohan passiivis-aggressiivisuus sinulle asian paremmin? Kilttien tyttöjen tapa ilmaista asiat, kun ei huomioida tarpeeksi.[/QUOTE]

No en tiedä, mitä ap:n pitäisi tehdä? Minä olisin jo jättänyt kyseisen miehen, koska en ole kiltti vaan ihan avoimen aggressiivinen. En mä kehtais ap:ta syyttää.

no kyllä muakin ällöttää muiden raskausmahat pullistuneine napoineen ja raskausarpineen. yöks. Oma ei tiettykään samalla tavalla. Enkä mä haluaisi osallistua muiden synnytyksiinkään..

Tietysti jos oma mies sanoisi mulle että mä olen mahoineni ällöttävä niin loukkaantuisin. Ymmärtäisin paremmin että synnytys "ällöttää" / pelottaa, pahastuisin kyllä jos mies jättäisi minut "yksin" synnyttämään.

Oletko kertonut miehellesi, että hänen kommenttinsa saa sinut tuntemaan itsesi ei-viehättäväksi hänen edessään. Voihan olla, ettei mies ole asiaa niin jyrkästi ajatellut, kuin mitä sanoin ilmaisi. Ehkä hän ei kamalasti pidä siitä miten vatsa muuttaa profiilia, tai miltä venynyt nahka näyttää. Mutta voihan olla, että hän pitääkin jotain toista sinun ominaisuuttasi hyvinkin viehättävänä. Ja kokonaisuuten aoletkin edelleen hyvin viehättävä hänen silmissään :)
Kannattaa keskustella asiasta, jottei se jää painamaan ja vaivaamaan.

No se että ei tykkää raskausmahoista tai ei halua synnytykseen ei nyt vielä varmaan kerro sitä että vihaa lapsia.... kerta niitä on (oletettavasti) yhdessä vaimokkeensa kanssa halunnut.

Ei miehen ole pakko innosta hihkuen rynnätä synnytyssaliin hyräilemään syvänmeren sävelmiä ja polttamaan suitsukkeita samalla kun lataa videokameran akkua ja kilistelee haarukkaa valmiina syömään istukan.

Ja siitä huolimatta voi olla ihan 'luonnollisen' lapsirakas.

Vaan ei, naisten pitää heti dumpata moinen luonnonoikku, hitot, eihän kaikki naisetkaan tykkää raskausmahoista! Mitä tekee palsta- silittelee päätä vaan ei tuomitse että sinä olisit tuomittava pakkosterilointiin, mokoma luonnonoikku kun et pömppävattaa siedä!

*kiehuu*

No, mun itsenikin mielestä raskausvatsat ovat ällöttäviä. Synnytys on kyllä luonnollista, mutta en ole ikinä ymmärtänyt mikä siitä synnyttämisestä kauniin tapahtuman tekee. Kaunista se on siinä kohtaa, kun se ulos puserrettu vauva on sylissä, mutta sitä ennen hetket ovat myös minun mielestäni kaikkea muuta kuin kauniita. t. kolmen lapsen äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22942977:
No se että ei tykkää raskausmahoista tai ei halua synnytykseen ei nyt vielä varmaan kerro sitä että vihaa lapsia.... kerta niitä on (oletettavasti) yhdessä vaimokkeensa kanssa halunnut.

Ei miehen ole pakko innosta hihkuen rynnätä synnytyssaliin hyräilemään syvänmeren sävelmiä ja polttamaan suitsukkeita samalla kun lataa videokameran akkua ja kilistelee haarukkaa valmiina syömään istukan.

Ja siitä huolimatta voi olla ihan 'luonnollisen' lapsirakas.

Vaan ei, naisten pitää heti dumpata moinen luonnonoikku, hitot, eihän kaikki naisetkaan tykkää raskausmahoista! Mitä tekee palsta- silittelee päätä vaan ei tuomitse että sinä olisit tuomittava pakkosterilointiin, mokoma luonnonoikku kun et pömppävattaa siedä!

*kiehuu*

:laugh: I hear you sis :D

Siis todellakaan mä en ole vihainen miehelle, tai pidä häntä paskana mielipiteensä takia, olisin vaan ollut mieluummin kuulematta niitä.

Sen kyllä voin myöntää, että olihan se ensin järkytys, ettei mies koekaan oman lapsen syntymää hienona hetkenä, vaan jättää sen ilomielin välistä, jos saa mahdollisuuden.

Henkilökohtaisesti ällistyisin ja loukaantuisinkin moisista kommenteista, mutta mikäs siinä jos kielenkäyttö on saman suuntaista muutenkin. Eli että minä voin rauhassa arvostella harvenevia hiuksia, löysiä vatsalihaksia...

no kenestä veri ja "suolenpätkät" olisivat kovin romattisia näkyjä, mutta se, ettei haluaisi synnytykseen, mitä ajatuksia se teissä herättäisi? kuitenkin kahteen aiempaan on osallistunut.

Jos olisin itse raskaana, ottaisin varmaan ehkä turhan henkilökohtaisesti tuollaiset lauseet.
Ehkä hormonimyllerryksissäni sitten vähän aikaa ryveskelisin siinä ajatuksessa, että mies pitää minua ( ja mahaa) vastenmielisenä.
Mutta näin jo raskausaikani sivuttaneena, en koe lausetta enää niin pahana, Ei kai kaikkien tarvitse pitää raskausmahoja ihanina tai vetävinä?
Mitä synnytkseen tulee, oma mieheni empi esikoisemme kohdalla mukaan tuloaan. Hän koki ajatuksen jollain tasolla vaikeaksi, ja jopa vastenmieliseksi. Mutta olen kiitollinen siitä, että hän sanoi sen ääneen- vaikka se ensin tuntukin pahalta. Sovimme silloin, että mies ei sitten tulisi mukaan, jos se vaikea tunne olisi päälimmäisenä ja mies tuntisi itsensä vallan pakotetuksi sinne. Se sopimus auttoi tavallaan meitä kumpaakin, mies kuitenkin tuli synnytkseen mukaan- eikä seuraavien lasten kohdalla lainkaan enää osallistumistaan kyseenalaistanut. Ehkei mies, joka on tässä ap.n avauksessa kutsunut synnytystä luonnottomaksi ole tarkoittanut sitä ihan siten, miten ap,. ( tai kenelle ne sanat on sitten sanottukaan) kuullut. Kai mieskin saa pelätä ja jännittää synnytystä, vaikkei itse varsinaisissa "hommissa " olekaan.
Ja ei kai synnytystä ole pakko pitää kauniina, vaikka sen lopputulos onkin yleensä mitä ihanin.

Ai niin ja se suhtautuminen. Olisin iloinen, että minulla on noin rehellinen mies.

Mielestäni rehellinenkin voisi sanoa asian kauniimmin. Meillä on lapsillekin opetettu, ettei saa esim. ruokapöydässä todeta, että on ällöä ruokaa. Veri ja eritteet, jota synnytyksessä tulee, on mielestäni sellaista mitä voi ällöksi sanoa, mutta raskausmaha esim. niin sen ei tarvitse olla kiihottava yms., mutta kohteliasta olisi olla sanomatta sitä ällöksi.

Voi ei, mä haluaisin taas vauvamasun, ihan pyöreän, jossa pikkuisia jalkoja potkisi (mielellään vain 2 jalkaa). Mutta ei, mä en enään saa koskaan päästää vauvakuumetta valloilleen..:x

[QUOTE="a.p";22944189]no kenestä veri ja "suolenpätkät" olisivat kovin romattisia näkyjä, mutta se, ettei haluaisi synnytykseen, mitä ajatuksia se teissä herättäisi? kuitenkin kahteen aiempaan on osallistunut.[/QUOTE]

Esim. mun mies tulee huonovointiseksi jo pelkästä sairaalan hajusta, joten mun mielestä hänen ei ole mikään pakko tulla synnytyksiin mukaan (on 3/5 kuitenkin mukana ollut).

Yhteistyössä