Miten suhtautuisit, jos teillä olisi vastaavankaltainen tilanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimoke"

Vieras
Miten omaan odotukseesi vaikuttaisi, jos miehesi olisi sinulle sanonut aiheeseen liittyvän keskustelun lomassa, että hänen mielestään kaikki raskausvatsat ovat todella ällöttäviä. Samoin synnytyksestä jos saisi jäädä pois olisi helpottunut, kun se hänen mielestään on ällöttävää ja luonnotonta.

No olisin kyllä todella raivoissani, jos jo odottaisin ja mies siinä vaiheessa sanoisi tuon!
Mikäli sanoisi ennen kun lapsia on alettu yrittää, en silloin sellaisen miehen kanssa tekisi lasta ja suhde luultavasti loppuisi kokonaan.

No kyllä ymmärrän. Se tulee selkärangasta, ei sille voi mitään. Ja usein se on niin, että muiden raskausmahat, synnytykset ja lapsetkin ovat ällöttäviä, mutta sitten kuitenkin kun omalla kohdallla on, niin ei olekaan niin ällöttävää.

noo... mun mieheni kertoi tuon mielipiteensä mahoista edellisessä raskaudessani, ja synnytyksestä tässä raskaudessa.
ei siis mitenkään rumasti noita töksäyttänyt, niin asiallisesti nuo on kertonut, kuin nyt vain on mahdollista.

Mutta onko siis ihme, jos plussauksen jälkeen en ole osannut tuntea itseäni kauniiksi, seksikkäästä puhumattakaan mieheni silmissä, tuollaisen tiedon ansiosta?
Synnytyksestä kertoi tuon mielipiteensä, kun tuli puhetta siitä, jos ei pääsekään mukaan synnytykseen töiden takia. No, nyt en ehkä häntä edes halua synnytykseen, vaan menen yksin.

[QUOTE="vieras";22942469]No kyllä ymmärrän. Se tulee selkärangasta, ei sille voi mitään. Ja usein se on niin, että muiden raskausmahat, synnytykset ja lapsetkin ovat ällöttäviä, mutta sitten kuitenkin kun omalla kohdallla on, niin ei olekaan niin ällöttävää.[/QUOTE]

Ei tommosilla ole selkärankaa.

[QUOTE="a.p";22942475]noo... mun mieheni kertoi tuon mielipiteensä mahoista edellisessä raskaudessani, ja synnytyksestä tässä raskaudessa.
ei siis mitenkään rumasti noita töksäyttänyt, niin asiallisesti nuo on kertonut, kuin nyt vain on mahdollista.

Mutta onko siis ihme, jos plussauksen jälkeen en ole osannut tuntea itseäni kauniiksi, seksikkäästä puhumattakaan mieheni silmissä, tuollaisen tiedon ansiosta?
Synnytyksestä kertoi tuon mielipiteensä, kun tuli puhetta siitä, jos ei pääsekään mukaan synnytykseen töiden takia. No, nyt en ehkä häntä edes halua synnytykseen, vaan menen yksin.[/QUOTE]

Oikee lottovoitto sun mies. Ettekö puhuneet asiasta ennen raskautta?

ja sen haluan muuten korostaa, etten suinkaan ole miehelle vihainen, hän tuskin voi tuolle mielipiteelleen mitään. kahdessa synnytyksessä on ollut, ja kakasi raskautta on katsonut vierestä. mahaan ei ole kyllä koskaan mielellään koskenut.

Eikö se ole tärkeintä, miten muuten suhtautuu? Raskausaika kuitenkin on vain lyhyt aika. Se on tietysti pahinta, jos sanoo ikävästi ja loukaten, ei se sinänsä, että ällöttää.

No kyllä mäkin synnytyksestä jäisin pois, mutta ei näin lapsia haluavana naisena ole mahdollista ;) Minun mielestäni miehesi voisi kyllä tulla sinne synnytykseen sinun tueksesi, elämässä kun pitää joskus tehdä epämiellyttäviä asioita, jotta saa ja saavuttaa niitä ihania juttuja, kuten oman lapsen.

Se on minusta outoa, jos joku vaatii, että miehen mielestä pitäisi raskausmahan olla seksikäs. Itseä jotenkin kuvottaa enemmin se, jos se jotakin kovasti kiihottaa :D.

[QUOTE="vieras";22942519]Se on minusta outoa, jos joku vaatii, että miehen mielestä pitäisi raskausmahan olla seksikäs. Itseä jotenkin kuvottaa enemmin se, jos se jotakin kovasti kiihottaa :D.[/QUOTE]

Kuitenkin se raskaus on ihan normaali seuraus seksistä. Jos raskausmaha inhottaa ja ällöttää, niin silloin on kyllä seksuaalisuus jäänyt ihan teiniasteelle.

en kyllä vaadi, että miehen pitäisi erityisesti himoita raskaana olevia :D

Lähinnä nyt halusin kysyä miten muut suhtautuisivat omassa elämässään vastaavaan.
Meillä tämä ei ole todellakaan mikään riitojen aiheuttaja.
Ainoa "harmi" on se, että tunnen itseni rumaksi miehen silmissä niin kauan kuin olen raskaana, ja synnytykseen olen menossa yksin.

[QUOTE="a.p";22942551]en kyllä vaadi, että miehen pitäisi erityisesti himoita raskaana olevia :D

Lähinnä nyt halusin kysyä miten muut suhtautuisivat omassa elämässään vastaavaan.
Ainoa "harmi" on se, että tunnen itseni rumaksi miehen silmissä niin kauan kuin olen raskaana, ja synnytykseen olen menossa yksin.[/QUOTE]

No ei kai se ole mikään pikkujuttu, että tunnet itsesi rumaksi eikä mies halua mukaan synnytykseen? Aika isoja asioita.

Mun mielestä on todella outoa sanoa siitä, ettei raskausmahat kiinnosta jos oma nainen on raskaana. Tai että synnytys olis luonnotonta?:D Sama kun sanoisi omalle miehelleen kuuskymppisenä, että mua on aina ällöttänyt tollaset vanhat ukot, ihan luonnotonta olla noin ruma ja ryppynen.

Harvan mielestä verinen ja repaleinen alapää on kaunis, mutta yhdessä lapsenhankintaan on yleensä ryhdytty ja mies varmasti tietää, että raskaana ollessa maha kasvaa ja synnyttämäänkin nainen joutuu. Ei mustakaan synnytys mitenkään mukavaa ja kaunista oo, mutta ite ei valitettavasti siitä voi jäädä pois ja koen kyllä miehen velvollisuudeksi olla mukana synnytyksessä. Eri asia jos mies pyörtyy suunnillee veripisarankin näkemisestä.

Oma mies tykkäsi mahaan koskea jne. mutta tuskin nyt mitenkään kovin seksikkäänä sitä piti.:D

[QUOTE="a.p";22942551]en kyllä vaadi, että miehen pitäisi erityisesti himoita raskaana olevia :D

Ainoa "harmi" on se, että tunnen itseni rumaksi miehen silmissä niin kauan kuin olen raskaana, ja synnytykseen olen menossa yksin.[/QUOTE]
Älä anna vaikuttaa mitenkään. Sinä olet sinä pallomahasi kanssa, ajattelee mies siitä mitä hyvänsä. Ei se sinua rumana silti pidä. Ja osaa varmaan kuitenkin muuten tukea. Sairaalaankin varmasti tulee, mutta ei siinä ponnistusvaiheessa tarvitse olla jalkoväliin tuijottelemassa. On monella väärä käsitys, mitä synnytykseen osallistuminen on.

Ei kai siinä sitten mitään, meitä on monenlaisia ja ei toista voi pakottaa pitämään jostakin mitä oikeasti inhoaa, ei kaikki voi nähdä edes verta tai ne pyörtyy välittömästi eikä sille voi pakosta näyttää veristä ihmistä vaikka televisiosta, se on vaan hyväksyttävä semmoisena kuin se on.

Raskaus on iso asia ja siihen liittyy aikuisillakin ihmisillä paljon pelkoja. Ei ole paha asia, jos ihminen on niin herkkä, että kaikki ei omille silmille sovi. Pitää olla isälläkin oikeus olla rehellisesti sitä mitä on.

[QUOTE="vieras";22942593]Älä anna vaikuttaa mitenkään. Sinä olet sinä pallomahasi kanssa, ajattelee mies siitä mitä hyvänsä. Ei se sinua rumana silti pidä. Ja osaa varmaan kuitenkin muuten tukea. Sairaalaankin varmasti tulee, mutta ei siinä ponnistusvaiheessa tarvitse olla jalkoväliin tuijottelemassa. On monella väärä käsitys, mitä synnytykseen osallistuminen on.[/QUOTE]

eikun en oikeasti taida häntä sinne haluta, en enää osaa hänenn suhtautua siten, että hänestä olisi minulle siinä touhussa tukena.
Rumaksi koen itseni vain mieheni silmissä, tiedän kyllä olevani varsin viehättävä nainen :)

Yhteistyössä