Miten suhtauta palautteeseen? (huuto.net)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap-Pa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan selkeen kostoneutraalin oot sitten antamassa. Pitää oikeen keksimällä keksiä syy siihen :headwall:
Tän takia mä annan ostajille palautteen heti, ku rahat näkyy tilillä. Jos sattuisin vaikka saamaankin neutraalin niin ei tuu kiusausta antaa kostoneutraalia. Ja musta nyt tuntuu, että sä ap oottelit ostajan palautetta just sen takia, että tiedät voitko antaa positiivisen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
AINA EI KAIKKEA MILLÄÄN VOI HUOMATA. IHMINEN EREHTYY JOSKUS, IHMINEN EI AINA HUOMAA KAIKKEA. TAJUATKO?

Villi veikkaus; Et.

Ihminen erehtyy joskus, mutta sitä ei saa missään nimessä huomata hänen saamastaan palautteesta :) Vai mitä?

Ihmiselle ei saa antaa mahdollisuutta korjata virhettään vai mitä?

Ihminen saa toki korjata virheensä. Mutta on kaksi eri asiaa tarjoutua korjaamaan virheensä ja vaatia toisia olemaan kuin virhettä ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

Mitä ihmeen aiheettomia palautteita? Jos tuote ei vastaa kuvausta, palaute on aiheellinen. Jos olen kuvittelen ostavani ehjää mopoa, en halua risaa mopoa vaikka saisin puolet rahoistani takaisin. Sen sijaan jos myyjä ilmoittaisi tuotetiedoissa, että mopo nyt on vähän hajalla, minulla olisi mahdollisuus päättää itse, haluanko sen risan mopon mahdollisesti vähän halvemmalla.

Palautteet voi ottaa myös oppimisen kannalta. Tämä tarinan opetus lienee, kuten sanoin, se, että tuotetietojen kannattaa olla selkeät ja kohdallaan. Ja tuotteen kunto kannattaa aina mieluummin arvioida ala- kuin yläkanttiin.

Neytraali palaute ON aiheeton, jos myyjä on valmis korvaamaan tuotteen hinnasta osan taikka purkamaan kaupat :).

Mitä ihmeen aiheettomia palautteita? Jos tuote ei vastaa kuvausta, palaute on aiheellinen. Jos olen kuvittelen ostavani ehjää mopoa, en halua risaa mopoa vaikka saisin puolet rahoistani takaisin. Sen sijaan jos myyjä ilmoittaisi tuotetiedoissa, että mopo nyt on vähän hajalla, minulla olisi mahdollisuus päättää itse, haluanko sen risan mopon mahdollisesti vähän halvemmalla.

Palautteet voi ottaa myös oppimisen kannalta. Tämä tarinan opetus lienee, kuten sanoin, se, että tuotetietojen kannattaa olla selkeät ja kohdallaan. Ja tuotteen kunto kannattaa aina mieluummin arvioida ala- kuin yläkanttiin.

Neytraali palaute ON aiheeton, jos myyjä on valmis korvaamaan tuotteen hinnasta osan taikka purkamaan kaupat :).

Tietääksemme ap ei ole tarjonnut ostajalle mitään muuta kuin kostoneutraalin.

No sitten myyjä varmasti ehdottaa sitä ostajalle esim. sähköpostilla? Muuten on kyllä täysin 'pata kattilaa..'-juttu.

Jos myyjä ilmoittaa haluavansa ottaa mopon takaisin ja korvaavansa sinulle kaikki kulut, jotka takaisinlähettäminen aiheuttaa?

Jos myyjä kertoo, että saat KOKO kauppasumman takaisin ja mopon vielä kaupan päälle?

SEkään ei kelpaa? Kun sinä olet PÄÄTTÄNYT antaa myyjälle huonoa palautetta, sinä myös annat. Ihan sama vaikka myyjä seisoisi ovellasi ja soittaisi hanuria ruusu suussa?

Tuohan se ihan hullua vasta olisi. "Jos myyjä on valmis korvaamaan tuotteen hinnasta osan." Minkälaisen osan? Kuka sen osan määrittelee, ostaja vai myyjä? Ja minkä perusteella myyjä ansaitsisi vain positiivisia palautteita suostuessaan purkamaan kaupat, vaikka alun alkaen myisi kuvauksen vastaista tavaraa?

Ihminen saa toki korjata virheensä. Mutta on kaksi eri asiaa tarjoutua korjaamaan virheensä ja vaatia toisia olemaan kuin virhettä ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

Eli Koska minä olen näin päättänyt, se on näin? :D

Toivon mukaan minä en joudu koskaan tekemään kanssasi kauppaa. Pelottavan täydellinen olet :).

Tietääksemme ap ei ole tarjonnut ostajalle mitään muuta kuin kostoneutraalin.

Niin. Puhuin yleisesti. Kun täällä mesotaan suureen ääneen, miten aina kannattaa antaa neutraali, jos saa jotain hiukan huonompaa kuin mitä odotti. Kehoitetaan vaan pysymään palautteidensa takana vaikka myyjä tarjoisi kaupan purkua. TODELLA PASKA asenne joillain.

Apn tapausta en tarkoittanut, hänhän hävisi kuin pieru saharaan...Ei ilmeisesti ole itse ollenkaan ottanut yhteyttä neutraalia antaneeseen ostajaan...? :(

Ja neutraali palaute on aiheellinen... ööö.... kostona?

Ei. Mutta ellei ostaja halua minkäänlaista sopuratkaisua vaan haluaa väenvängällä pitää´antamansa neutraalin paikoillaan, antaisin minäkin neutraalin takaisin tai jopa negan. Joustamattomuudesta ja siitä, ettei osatay selvittää asioita yksityisesti =)

Tuohan se ihan hullua vasta olisi. "Jos myyjä on valmis korvaamaan tuotteen hinnasta osan." Minkälaisen osan? Kuka sen osan määrittelee, ostaja vai myyjä? Ja minkä perusteella myyjä ansaitsisi vain positiivisia palautteita suostuessaan purkamaan kaupat, vaikka alun alkaen myisi kuvauksen vastaista tavaraa?

eijumalauta! :laugh:

kun kaikkea ei voi millään huomata ja joskus sitä erehtyy, vaikka haluaisi olla niin helvetin täydellinen.
te jotkut TODELLA olette täydellisiä kun teillä on pokkana varaa vaatia sitä muilta! :o

Tietenkin korvaus yhteisen sopimuksen mukaan! Mikä se sitten onkin...Osa hinnasta, koko hinta, kaupanpurku...

tapauskohtaisesti mennään...tai siis EI mennä eräiden kanssa :D

Olisi kiva tietää kuka tämä Ap-pa on siellä huutonetissä.. tietäisi välttää moiselta ostamista.

Voin 'lohduttaa' kertomalla että noita hulluja kyllä riittää muitakin :( Löytyy se kyllä haulla suljetuista.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap-pa:
Niin ja kohteessa lukee myös "Ongelma tilanteissa yhteydenotto sähköpostiin ei palautelistan kautta." Mitä ostaja ei tehnyt=(

Mitä mieltä olet, miksikähän tuollainen palautelista on olemassa?

Ja tottakai sinne palautteisiin kuuluu kirjoittaa mitä mieltä kaupasta ja tuotteesta oli. Eli aivan kuten tässä jo kysymys esitettiin, miksi ne palautelistat ovat olemassa?;)
Ostaja teki ihan oikein kirjoittaessaan palautteen sinne listaan.

no mä oon ainakin sitä mieltä, että se palaute annetaan kauppojen sujumisesta. jos ostaja ei ole ollut samoilla linjoilla tai tyytyväinen kauppoihin, tulisi hänen ottaa ensin yhteyttä myyjään. nyt hän on tavallaan antanut palautteen, vaikka ei ole yrittänyt korjata mielestään epäonnistunutta(?) kauppaa. joka siis oli kyllä ihan myyjän puolelta hoidettu mallikkaasti..

Alkuperäinen kirjoittaja fg:
Olisi kiva tietää kuka tämä Ap-pa on siellä huutonetissä.. tietäisi välttää moiselta ostamista.

Voin 'lohduttaa' kertomalla että noita hulluja kyllä riittää muitakin :( Löytyy se kyllä haulla suljetuista.

Millä hakusanalla kannattaa kokeilla?

Jos myyjä ilmoittaa haluavansa ottaa mopon takaisin ja korvaavansa sinulle kaikki kulut, jotka takaisinlähettäminen aiheuttaa?

Jos myyjä kertoo, että saat KOKO kauppasumman takaisin ja mopon vielä kaupan päälle?

SEkään ei kelpaa? Kun sinä olet PÄÄTTÄNYT antaa myyjälle huonoa palautetta, sinä myös annat. Ihan sama vaikka myyjä seisoisi ovellasi ja soittaisi hanuria ruusu suussa?

Kuten sanottu, en ole ikinä antanut neutraalia tai negatiivista palautetta. Kohdalleni on sattunut sitten ilmeisesti myyjiä, jotka ovat yhtä täydellisiä kuin minä itse, vaikka sen ei pitänyt mahdollista ollakaan. :) Mikäli en olisi tyytyväinen kaupankäyntiin, ottaisin totta kai ensisijaisesti yhteyttä myyjään. Mutta kuten sanottu, mielestäni palautetta voi ja kannattaa antaa ihan julkisesti. Jos kukaan ei ikinä hiiskahtaisikaan mitää negatiivista palautteissaan, ja kaikki ihmiset sovittelisivat omissa oloissaan pieleen menneet kaupat, eivät ne häiriköt koskaan siivilöityisi pois.

Ilmeisesti minulta on mennyt ohi jotakin merkittävää kaupankäynnistä, kun minä en ymmärrä mitä niin kauheaa siinä neutraalissa on, että sen välttämiseksi pitäisi tulla ostajan ovelle suunnilleen masurkkaa tanssimaan.

Vähän hassua suuttua tuollaisesta. Sitä vartenhan se palautelista tosiaan on että siellä annetaan palautetta. Ehkäpä ostaja ei nähnyt asiassa varsinaista ongelmaa eikä halunnut purkaa kauppaa, mutta rehellinen mielipiteensä oli että paita oli kulahtanut ja kirjoitti sen palautteeseen. Mä olisin ap:na laittanut vastakommentiksi että niinkuin ilmoitin käytetty paita on mutta mielestäni ihan hyvässä kunnossa, ja antanut positiivisen palautteen.

Kuten sanottu, en ole ikinä antanut neutraalia tai negatiivista palautetta. Kohdalleni on sattunut sitten ilmeisesti myyjiä, jotka ovat yhtä täydellisiä kuin minä itse, vaikka sen ei pitänyt mahdollista ollakaan. :) Mikäli en olisi tyytyväinen kaupankäyntiin, ottaisin totta kai ensisijaisesti yhteyttä myyjään. Mutta kuten sanottu, mielestäni palautetta voi ja kannattaa antaa ihan julkisesti. Jos kukaan ei ikinä hiiskahtaisikaan mitää negatiivista palautteissaan, ja kaikki ihmiset sovittelisivat omissa oloissaan pieleen menneet kaupat, eivät ne häiriköt koskaan siivilöityisi pois.

Ilmeisesti minulta on mennyt ohi jotakin merkittävää kaupankäynnistä, kun minä en ymmärrä mitä niin kauheaa siinä neutraalissa on, että sen välttämiseksi pitäisi tulla ostajan ovelle suunnilleen masurkkaa tanssimaan.

:o:o:o:o:o:o:o

"kaikki ihmiset sovittelisivat omissa oloissaan pieleen menneet kaupat, eivät ne häiriköt koskaan siivilöityisi pois" :o

Mikä HÄIRIKKÖ on sellainen myyjä? Sinä olet todella outo!

Ymmärrän neutraalin ja negatiivisen pieleenmenneistä kaupoista, mutta on pieleen mennyt kauppa mielestäsi semmoinen, jossa yritetään sopuratkaisuun päästä?

Toivon mukaan emme törmää koskaan huutiksessa :).

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Vähän hassua suuttua tuollaisesta. Sitä vartenhan se palautelista tosiaan on että siellä annetaan palautetta. Ehkäpä ostaja ei nähnyt asiassa varsinaista ongelmaa eikä halunnut purkaa kauppaa, mutta rehellinen mielipiteensä oli että paita oli kulahtanut ja kirjoitti sen palautteeseen. Mä olisin ap:na laittanut vastakommentiksi että niinkuin ilmoitin käytetty paita on mutta mielestäni ihan hyvässä kunnossa, ja antanut positiivisen palautteen.

Jäi nyt kyllä apn tapauksessa mietitettämään, OLIKO HÄN ITSE EDES YRITTÄNYT OTTAA OSTAJAAN YHTEYTTÄ KAUPPAA SELVITTÄÄKSEEN, mutta hän hävisi kuin tomu erämaahan, kun hänen nikkinsä huutiksessa saatiin selville.

Tietys palaute kannattaa antaa sillä perusteella, minkälaisen palautteen toinen on antanut. Muuten asiattomat kauppakumppanit ja kaiken maailman idimontit saavat aiheetta positiivisia palautteita.

En ymmärrä miksi ostajat/huutajat eivät voi ottaa ensin yhteyttä myyjään että saisi asiat sovittua... kun kerran jokaisella on hieman erilainen käsitys kuntoluokituksista, pesunukasta ym. Kyllä yleensä asiat saadaan sovittua (ainakin minun kanssa vaikka ei mitään suurempia mokia ole minulle tullut ja ne muutamat joita on tullut olen saanut huutajan kanssa selvitettyä ilman mitään negoja tai neutraaleja palautteita. Joko tuotteen on saanut palauttaa tai sitten olen hyvittänyt osan kauppasummasta)
Ihmisiä tässä vain ollaan ja virheitä sattuu... eriasia on tietenkin jos myyjän ja ostajan ajatukset eivät kohtaa tuotteen kunnossa. Mutta tässä tapauksessa kun huutaja ei ole edes yhteyttä ottanut. Kyllä tuo palautekkin annetaan koko kauppatapahtumasta eikä vain maksun nopeudesta. Jos huutaja antaa neutraalin ilman "sovinto elkeitä" niin mielestäni myös myyjä on oikeutettu antaamaan neutraali-palaute. Vaikkapa tälläisen " huutajan mielestäni tuote ei ollut kuvatunlainen vaikka kohteessa selvästi kerrottiin kyseessä olevan käytetty vaate jossa on pesunukkaa. Lisäksi huutaja ei ottanut yhteyttä että olisimme voineet keskustella hyvityksestä tai palautuksesta"

Yhteistyössä