Miten suhtauta palautteeseen? (huuto.net)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap-Pa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap-Pa

Vieras
Ostaja oli laittanut tällaisen palautten minulle ostamastaan kohteesta "Vähän nuhjaantuneen oloinen pusero oli, vaikkakaan ei mitään selkeitä tahroja tms. Ihan ok. "

Eli siis minun ymmärryksen mukaan paidassa ei ole mitään vikaa. Ei ole ottanut yhteyttä. Mietin että laitanko neutraalin vai negan. Kohteessa kummiskin lukee "Vaate/vaattet ovat käytettyjä ellei toisin mainita. Eli pesunukkaa on vähemmän tai enemmän. Uutta en ole tässä myymässä."

no mun mielestä ei kannata lähtee mitään kostonegaa antamaan. Jos kaupat suju hyvin, maksu ajallaan, sujuva yhteydenpito yms. niin ihan positiivinen siitä pitäisi antaa. Tämä siis minun mielipiteeni, ja niin toimisin itse. :/

Tietenkin annat palautteen sen perusteella miten kaupat sujuivat, eikä sen perusteella miltä vaate ostajan mielestä näytti. Ihmisillä on eri käsityksiä siitä mikä on nuhjuuntunut - käytetty vaate on väistämättä vähän nuhjuuntunut... Vastaa palautteeseen, että omasta mielestäsi kunto oli vaatteella hyvä, mutta anna positiivinen palaute, jos kauppatapahtuma kerran sujui hyvin!

jos kauppa onnistunu hyvin antaisin positiivisen ja vastaisin tuohon, että "kohteen kuvauksessa mainittu, että tuotteessa pesunukkaa ja että tuote ei ole uuden veroinen". (antoiko negan?)

Neutraalin ilman mitään perusteluita. Sitä en ymmärrä että mikä tekee paidasta nuhraantuneen kun ei siinä tosiaan tahroja, reikiä tai mitään muutakaan ole ainostaan normaali pesunukka. Selkeästi kun lukee kohteessa että pesunukkaa on ja ongelmatapauksissa yhteyden otto sähköpostiin ei palautelistan kautta joka ei tässä tapauksessa toteutunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap-pa:
Niin ja kohteessa lukee myös "Ongelma tilanteissa yhteydenotto sähköpostiin ei palautelistan kautta." Mitä ostaja ei tehnyt=(

Mitä mieltä olet, miksikähän tuollainen palautelista on olemassa?

Jotta jos ongelmaa ei saada sovituksi niin sitten kirjoittaa sinne sen oman mielipiteensä. Olenko väärässä?

Alkuperäinen kirjoittaja AP-pa:
Neutraalin ilman mitään perusteluita. Sitä en ymmärrä että mikä tekee paidasta nuhraantuneen kun ei siinä tosiaan tahroja, reikiä tai mitään muutakaan ole ainostaan normaali pesunukka. Selkeästi kun lukee kohteessa että pesunukkaa on ja ongelmatapauksissa yhteyden otto sähköpostiin ei palautelistan kautta joka ei tässä tapauksessa toteutunut.

No eikö se juuri perustellut sen, että oli nuhjaantunut?
Olen samaa mieltä muiden kanssa, sun kuuluu antaa palaute sen mukaan miten kaupankäynti sujui, ei sen mukaan, että mitä palautetta itse saat.

Niin ja kohteessa lukee myös "Ongelma tilanteissa yhteydenotto sähköpostiin ei palautelistan kautta." Mitä ostaja ei tehnyt=(

Ja tottakai sinne palautteisiin kuuluu kirjoittaa mitä mieltä kaupasta ja tuotteesta oli. Eli aivan kuten tässä jo kysymys esitettiin, miksi ne palautelistat ovat olemassa?;)
Ostaja teki ihan oikein kirjoittaessaan palautteen sinne listaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap-Pa:

Jotta jos ongelmaa ei saada sovituksi niin sitten kirjoittaa sinne sen oman mielipiteensä. Olenko väärässä?

Olet. Ne on olemassa siksi, että muut ostajat näkevät kuinka luotettava kaupantekijä olet. Joten myös negatiiviset palautteet kuuluu laittaa sinne listaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömp:

Olet. Ne on olemassa siksi, että muut ostajat näkevät kuinka luotettava kaupantekijä olet. Joten myös negatiiviset palautteet kuuluu laittaa sinne listaan.

Aivan tässä nyt ei tapahtunut sitä mitä olen kirjoittanut toimitusehtoihin eli ongelma tilanteissa yhteydenotto sähköpostiin ei palautelista kautta. Joten yhteydenpito olematonta joten olen tullut siihen tulokseen että annan myös neutraalin koska ostaja olisi voinut olla yhteydessä minuun jolloin olisin voinut palauttaa rahat kuluineen ja ostaja lähettää paidan takaisin. Ja siten korjata ongelma. Se hän tässä on myös hassua että myin samanlaisen paidan mutta kaksi kokoa suuremman toiselle huutajalle ja hän oli palautteen mukaan oikein tyytyväinen paitaa. Katselin ostajan muita palautteita on muiltakin saanut samanlaisesta asiata neutraaleja.

Palautelista on sosiaalisen kontrollin muoto. Se on olemassa, jotta huuto.net ei muuttuisi villiksi länneksi. On tärkeää, että palautetta annetaan ja saadaan muutoinkin kuin silloin, jos "ongelmaa ei saada sovituksi". Ja on tärkeää, että myös positiivinen palaute kirjataan ylös.

Jos ostaja on sitä mieltä, että sinun myymäsi tuote ei vastaa kuvausta (määrittelitkö tuotteen kunnon?) on hänen suoranainen velvollisuutensa muita käyttäjiä kohtaan kertoa asiasta palautelistalla.

Palautelista on sosiaalisen kontrollin muoto. Se on olemassa, jotta huuto.net ei muuttuisi villiksi länneksi. On tärkeää, että palautetta annetaan ja saadaan muutoinkin kuin silloin, jos "ongelmaa ei saada sovituksi". Ja on tärkeää, että myös positiivinen palaute kirjataan ylös.

Jos ostaja on sitä mieltä, että sinun myymäsi tuote ei vastaa kuvausta (määrittelitkö tuotteen kunnon?) on hänen suoranainen velvollisuutensa muita käyttäjiä kohtaan kertoa asiasta palautelistalla.

Tällä tekstillä oli molemmat paidat huudettavana; Täältä uutena huudettu ja yhdellä ollut käytössä. Mitään huomauttamista en havainnut. Normaali pesunukka tietty.

Yhteistyössä