Miten suhtauta palautteeseen? (huuto.net)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap-Pa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka tässä mitään KIELTÄNYT on? Toiset haluavat SOVITELLA, ellei ostaja ole tyytyväinen tuotteeseen.
Herää kieltämättä kysymys, jos tuote on niin "ihan ok" ja vaivaudutaan se neutraali tai negatiivinen lykkimään, MIKSI EI HALUTA LOPETTAA KAUPPAA NIIN, ETTÄ MOLEMMILLE OSAPUOLILLE JÄISI HYVÄ MIELI?

Mitä esimerkiksi ostaja häviää siinä, jos myyjä haluaa hyvittää virheensä?
Nämä neutraalin ja negan tuikkijat tejevät jotkut sitä ihan vittuuttaan. Eivät edes viitsi selvittää asiaa.

SILLOIN ON neutraali tai nega ihan paikallaan, ellei MYYJÄ VASTAA SÄHKÖPOSTEIHIN TAI MUIHINKAAN YHTEYDENOTTOIHIN JA KIELTÄYTYY SOVITTELEMASTA KAUPPAA.

Minun mielestäni on ihan aiheellista antaa neutraali, jos kohde ei ostajan mielestä vastaa kuvausta. Voi asiaa toki alkaa halutessaan sovitellakin, mutta kaikilla ei välttämättä ole siihen aikaa tai energiaa. Tärkeintä mielestäni on, että kommunikaatio toimii, ja jokainen voi omalta osaltaan palautteen pohjalta kehittää kaupankäyntitapojansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap-Pa:
Alkuperäinen kirjoittaja uo:
Mikä siitä neutraalista tekee huonon palautteen?

Sinulla ei taida olla yhtään neutraalia tai negatiivista palautelistallasi? Jos olisi, sitten tajuat ;).

Ei kun toisilla on myös oikea elämä ettei tarvitse itkeä jotain neutraaleja :D

Arvasin, ettei ole. Älä sitten vingu siellä.

Voi kuule kyllä on muuta neutraali. Mutta näitä ääliöitä jotka eivät toimi siten miten wedellytän toimituskohta kohdassa toimimaan niin sapettaa. Kun kummiskin lukee että ongelma tilanteissa yhteyden otto sähköpostiin ei palautelistan kautta! Ja tota kohtaa ei ostaja ymmärtänyt.
Minä en Ap-Pa vastannut sinulle tuolla viestilläni. :)

Muutama neutraali ta negatiivinen ei ainakaan minua haittaa, mikäli myyjä on kommentoinut niitä asiallisesti ja pahoittelee mahdollista virhettään. Jos kommentoinnit huonoihin palautteisiin ovat sävyltään töykeitä tai hyökkääviä, huudan mieluummin joltain toiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja lusikalla sullekin?:
on fiksua olla riidankylväjä ja ihan vittuuttaankin tuikata vastapelurille neutraali tai nega vaikka hän tarjoutuisi siirtämään tilillesi 500 ? riihikuivaa kivusta ja särystä, jonka nukkapalloinen paita ostajalle aiheutti.

KIVUSTA JA SÄRYSTÄ :D Ehkä se ostaja ei ota huutoelämää ihan niin tosissaan kuin sinä. JOPA NEUTRAALI OMG !

Et sitten ymmärrä lukemaasi :D.
Sarkasmia, ystäväiseni. Minusta on apn ihan oikein antaa ostajalle neutraali tai jopa negatiivinen takaisin.

Ellei pysty kahden aikuisen väliseen kommunikaatioon ja siihen, että myyjä haluaisi korvata virheensä, on ihan yhtä kusipää ja ansaitsee neutraalin tai negan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minun mielestäni on ihan aiheellista antaa neutraali, jos kohde ei ostajan mielestä vastaa kuvausta. Voi asiaa toki alkaa halutessaan sovitellakin, mutta kaikilla ei välttämättä ole siihen aikaa tai energiaa. Tärkeintä mielestäni on, että kommunikaatio toimii, ja jokainen voi omalta osaltaan palautteen pohjalta kehittää kaupankäyntitapojansa.

Siis onhan se ihan törkeen raskasta heittää myyjää sähköpostilla, jossa vaikka ilmoittaa tilinumeronsa, jotta myyjä voi korvata aiheuttamansa mielipahan.
Ihan hemmetin raskasta, juuu :whistle:

Siis onhan se ihan törkeen raskasta heittää myyjää sähköpostilla, jossa vaikka ilmoittaa tilinumeronsa, jotta myyjä voi korvata aiheuttamansa mielipahan.

kertoisitko vielä että minkä mielipahan?

Ap, sinuna vaihtaisin omakuvauksesi taustan. Teksti sekoittuu siihen liiaksi ja tuota selostusta yhteydenotosta ei sieltä hoksaa. Toki se on mainittu ilmoituksissasikin, mutta kuten tämän ketjun perusteella huomaat, ihmiset eivät lue myyjän omakuvauksia tai kohdetietoja tarpeeksi tarkkaan.
Parempi teroittaa kaupankäynnin säännöt selkeästi! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ghs:

kertoisitko vielä että minkä mielipahan?

"Vähän nuhjaantuneen oloinen pusero "

Eli ei selkeästikään vastannut sitä, mitä ostaja odotti.

mun mielestä ostaja ansaitsee neutraalin, kun ei itsekään näköjään kiinnittänyt huomiota kohdekuvaukseen... nukkaa oli ilmoitettu olevan, sitä sai. Ei myöskään osannut ottaa suoraan yhteyttä myyjään selvittääkseen asiaa niin kuin myyjän kuvauksessa oli pyydetty. Jos ei ole tyytyväinen (että antaisi positiivisen) niin kai sitä sitten olisi voinut ottaa yhteyttä ja miettiä yhdessä miten molemmat olisivat tyytyväisiä kauppoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömp:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap-pa:
Niin ja kohteessa lukee myös "Ongelma tilanteissa yhteydenotto sähköpostiin ei palautelistan kautta." Mitä ostaja ei tehnyt=(

Mitä mieltä olet, miksikähän tuollainen palautelista on olemassa?

Jotta jos ongelmaa ei saada sovituksi niin sitten kirjoittaa sinne sen oman mielipiteensä. Olenko väärässä?

Olet. Ne on olemassa siksi, että muut ostajat näkevät kuinka luotettava kaupantekijä olet. Joten myös negatiiviset palautteet kuuluu laittaa sinne listaan.

Aivan tässä nyt ei tapahtunut sitä mitä olen kirjoittanut toimitusehtoihin eli ongelma tilanteissa yhteydenotto sähköpostiin ei palautelista kautta. Joten yhteydenpito olematonta joten olen tullut siihen tulokseen että annan myös neutraalin koska ostaja olisi voinut olla yhteydessä minuun jolloin olisin voinut palauttaa rahat kuluineen ja ostaja lähettää paidan takaisin. Ja siten korjata ongelma. Se hän tässä on myös hassua että myin samanlaisen paidan mutta kaksi kokoa suuremman toiselle huutajalle ja hän oli palautteen mukaan oikein tyytyväinen paitaa. Katselin ostajan muita palautteita on muiltakin saanut samanlaisesta asiata neutraaleja.

Miksi sä et nyt ota yhteyttä ostajaan ja tarjoudu palauttaan rahoja jos hän vaihtaa palautteensa, vaan kiristät kostopalautteella?

mun mielestä ostaja ansaitsee neutraalin, kun ei itsekään näköjään kiinnittänyt huomiota kohdekuvaukseen... nukkaa oli ilmoitettu olevan, sitä sai. Ei myöskään osannut ottaa suoraan yhteyttä myyjään selvittääkseen asiaa niin kuin myyjän kuvauksessa oli pyydetty. Jos ei ole tyytyväinen (että antaisi positiivisen) niin kai sitä sitten olisi voinut ottaa yhteyttä ja miettiä yhdessä miten molemmat olisivat tyytyväisiä kauppoihin.

No mistäs me tiedetään jos se paita on selkeästi jo hiutunut ohueksi tms., mikä ei sisälly mihinkään "vähän pesunukkaa" kuvaukseen.

Ap, sinuna vaihtaisin omakuvauksesi taustan. Teksti sekoittuu siihen liiaksi ja tuota selostusta yhteydenotosta ei sieltä hoksaa. Toki se on mainittu ilmoituksissasikin, mutta kuten tämän ketjun perusteella huomaat, ihmiset eivät lue myyjän omakuvauksia tai kohdetietoja tarpeeksi tarkkaan.

En mä edes lue mitään myyjien omakuvauksia kun oon ostamassa jotakin. Siitä kohteesta mä oon kiinnostunu, en myyjästä, ja huutiksen sääntöjen mukaan kaikki oleellinen on laitettava KOHTEEN tietoihin.

N I M E N O M A A N näin! :)

No omasta puolestani voin sanoa, etten ole negatiivista tai neutraalia koskaan antanut. Mutta jos joku myisi minulle tuotteen, joka ei mielestäni vastaisi kuvausta, katsoisin oikeasti olevani velvollinen ilmoittamaan siitä palautteessa.

Rahansa myyjä saisi puolestani pitää - ei ole ollut tapana alkaa tuntemattomilta ihmisiltä rahaa pyytelemään. (ellei kysymyksessä olisi jokin oikeasti iso ostos, jollaiseksi en nyppyyntynyttä paitaa laske)

Olit ap jo näköjään rätkäyttänyt ostajalle neutraalin. Otitko hänen itse yhteyttä?

Ei tietenkään ottanut, kun tämä yhteydenottovelvote on vaan toiseen suuntaan.

Mikä esti ap:ta ehdottamasta sovittelua?

Alkuperäinen kirjoittaja vierasko:
Muutama neutraali ta negatiivinen ei ainakaan minua haittaa, mikäli myyjä on kommentoinut niitä asiallisesti ja pahoittelee mahdollista virhettään. Jos kommentoinnit huonoihin palautteisiin ovat sävyltään töykeitä tai hyökkääviä, huudan mieluummin joltain toiselta.

Samaa mieltä. Mä luen aina aika tarkkaan sekä ilmoituksen "sävyn", kaikki myyjän sanelemat ehdot ja palautteet. Jos myyjällä on miljoona pikkupikku ehtoa siellä mukana, hyppään heti yli. Jos myyjä on vastannut töykeästi saamiinsa palautteisiin, hyppään yli. Jos myyjällä on useammalta huutajalta samantyyppisiä neutraaleja tai negatiivisia (esim. jos siellä on toistuvasti annettu neutraalia nukkaisista vaatteista), en huuda.

Mä annoin kerran neutraalin palautteen yhdestä lastenvaatteesta. Vaate oli luokiltu hyväksi, mutta siinä oli paljon enemmän pesunukkaa ja kulumaa kuin mitä ilmoitus oli antanut ymmärtää. Sen jälkeen sain itse neutraalin siitä hyvästä, että olin maksanut huutoni tunnin kuluessa huudon päättymisestä... eli ihan selvää kostoneutraali. Mua ei tuollainen haittaa, mutta on se kyllä aika lapsellista touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

En mä edes lue mitään myyjien omakuvauksia kun oon ostamassa jotakin. Siitä kohteesta mä oon kiinnostunu, en myyjästä, ja huutiksen sääntöjen mukaan kaikki oleellinen on laitettava KOHTEEN tietoihin.

Hyvä, että sinä olet täydellinen. Meitä epätäydellisiä on kuitenkin hiukan enemmän, luulisin.
AINA EI KAIKKEA MILLÄÄN VOI HUOMATA. IHMINEN EREHTYY JOSKUS, IHMINEN EI AINA HUOMAA KAIKKEA. TAJUATKO?

Villi veikkaus; Et.

AINA EI KAIKKEA MILLÄÄN VOI HUOMATA. IHMINEN EREHTYY JOSKUS, IHMINEN EI AINA HUOMAA KAIKKEA. TAJUATKO?

Villi veikkaus; Et.

Ihminen erehtyy joskus, mutta sitä ei saa missään nimessä huomata hänen saamastaan palautteesta :) Vai mitä?

No omasta puolestani voin sanoa, etten ole negatiivista tai neutraalia koskaan antanut. Mutta jos joku myisi minulle tuotteen, joka ei mielestäni vastaisi kuvausta, katsoisin oikeasti olevani velvollinen ilmoittamaan siitä palautteessa.

Rahansa myyjä saisi puolestani pitää - ei ole ollut tapana alkaa tuntemattomilta ihmisiltä rahaa pyytelemään. (ellei kysymyksessä olisi jokin oikeasti iso ostos, jollaiseksi en nyppyyntynyttä paitaa laske)

Väännetääns vielä ratakiskosta; Huudat leikkimopon ja maksat sen. Saadessasi mopon huomaat ikäväksesi toisen töötin olevan epäkunnossa.
Laitan myyjälle neutraalin.
Myyjä ottaa sinuun yhteyttä ja pahoittelee ettet ollut tyytyväinen kauppaan ja tarjoutuu palauttamaan sinulle puolet mopon kauppahinnasta ja maksamistasi postikuluista takaisin.

MITÄ TEET?

Normaali, sopuisa ihminen lähettää tilinumeronsa ja kiittää reilua myyjää, kun korvasi virheensä.
Pissipäät jakelevat aiheettomia palautteita.

Villi veikkaus; Et.

Ihminen erehtyy joskus, mutta sitä ei saa missään nimessä huomata hänen saamastaan palautteesta :) Vai mitä?

Ihmiselle ei saa antaa mahdollisuutta korjata virhettään vai mitä?

Ostin housut, jotka oli huonompikuntoiset kuin kuvaus. laitoin neutraalin (moni muukin oli laittanut). Harmitti että olin huutanut katsomatta myyjän palautteita innoissani, kun löysin kerrankin mieleiset housut!
Myyjä odotti mminun palautettani, vaikka maksoin minuutissa kohteen sulk jälkeen ja hoidin omat velvollisuuteni. Sain neutraalin .kyllä vitutti. Vastasin omien palautteitteni vastauskohtaan kuinka asia oli mennyt.

Itselläni on tuhannen kauppaa ja muutama neutraali (tuon koston lisäksi) eikä haittaa kaupantekoa. Hyvin myyn, tietetnkin, myyn todella hyvää vaatetta. Jotkut vetävät herneitä ihme jutuista, ei voi mitään.

Ap:lle sanoisin, että on raukkamaista laittaa kostoneutraali ja toivottavasti lankeaa omaan nilkkaasi!

Itse olen neutraaleihini vastannut kohteliaasti, suorastaan ylikohteliaasti toivotellen hyvää kesää jne. ja antanut palautteeksi positiivisen, jos maksu on sujunut nopeasti.

Väännetääns vielä ratakiskosta; Huudat leikkimopon ja maksat sen. Saadessasi mopon huomaat ikäväksesi toisen töötin olevan epäkunnossa.
Laitan myyjälle neutraalin.
Myyjä ottaa sinuun yhteyttä ja pahoittelee ettet ollut tyytyväinen kauppaan ja tarjoutuu palauttamaan sinulle puolet mopon kauppahinnasta ja maksamistasi postikuluista takaisin.

MITÄ TEET?

Normaali, sopuisa ihminen lähettää tilinumeronsa ja kiittää reilua myyjää, kun korvasi virheensä.
Pissipäät jakelevat aiheettomia palautteita.

Mitä ihmeen aiheettomia palautteita? Jos tuote ei vastaa kuvausta, palaute on aiheellinen. Jos olen kuvittelen ostavani ehjää mopoa, en halua risaa mopoa vaikka saisin puolet rahoistani takaisin. Sen sijaan jos myyjä ilmoittaisi tuotetiedoissa, että mopo nyt on vähän hajalla, minulla olisi mahdollisuus päättää itse, haluanko sen risan mopon mahdollisesti vähän halvemmalla.

Palautteet voi ottaa myös oppimisen kannalta. Tämä tarinan opetus lienee, kuten sanoin, se, että tuotetietojen kannattaa olla selkeät ja kohdallaan. Ja tuotteen kunto kannattaa aina mieluummin arvioida ala- kuin yläkanttiin.

Arvotatko elämääsi ehkä kenties vähän liikaa huuto.netin palautteiden perusteella? Näin voisi päätellä kun lukee kommenttisi saamiisi palautteisiin, loukkaantumisesi on aika selvää. Onhan se kurja jos näkee vaivaa laittaa nallepuhit ja kaikki ja sitten joku ei vaivaudu paneutumaan niihin. Mutta esim. "Mene itseesi!" yms. ei oikein vakuuta. Ja "pesunukkaa on enemmän tai vähemmän", tarkoittaa ilmeisesti että kaupat kanssasi on melko arpapeliä?

Opinpahan ainakin itse vastedes lukemaan myyjän ITSE antamat palautteet niin ei tule tuollaisia vastaan.

Yhteistyössä