Miten suhtaudutte, jos lapsenne haistattelevat teille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitikkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitikkä"

Vieras
Miten suhtaudutte, jos lapsenne sanoo, että olet ihan paska, tai laittaa tekstiviestin, että haista paska tai vittu tms. ? Sallitaanko teillä haistattelut vai seuraako sanktioita?

Ja laittakaa myös lapsen ikä vastaukseen.

Meillä ei haistatella mutta olen kyllä kuullut olevani paska. Seuraa sanktiot kaikille kolmelle, pojat 8,9 ja 11. Ja piiiiiiiitkä puhuttelu siitä miten ihmisille puhutaan.

vastaan et niin mäkin rakastan sua

eipä noita usein ole sattunut, mut tulee sitä itsekkin kiukkuisena sanottua välillä jotain mitä ei pitäisi, enkä niistä itseänikään rankaise.
yleensä sit kyllä tilanteen rauhoituttua ollaan puhuttu asia läpi.
lapset 21v ja 16v, nuorimmaisen (8v ) kohdalla ei ole vielä tähän asiaan törmätty.

Eipä ole koskaan haistateltu. Ja jos niin tapahtuis niin takuulla tulisi sanktiot. Kun lapsilla on rajat ja kunnioitus vanhempiinsa, niin en usko että tuollaista tapahtuu. Lapset ikähaarukalla 3-16v.

Lapset 16 ja 12 -vuotiaita, eivätkä ole koskaan haistatelleet mulle tai isälleen. En ole edes kuullut olevani "paska", en ole koskaan kuullut kummankaan kiroilevan.

En osaa edes kuvitella tuollaista tilannetta, en usko että sellaista tulee tapahtumaan. Mä olen 42 v enkä ole koskaan haistatellut vanhemmilleni, vaikka kuinka olisi keittänyt. Sellaista ei vaan tehdä.

Lapset 16 ja 12 -vuotiaita, eivätkä ole koskaan haistatelleet mulle tai isälleen. En ole edes kuullut olevani "paska", en ole koskaan kuullut kummankaan kiroilevan.

En osaa edes kuvitella tuollaista tilannetta, en usko että sellaista tulee tapahtumaan. Mä olen 42 v enkä ole koskaan haistatellut vanhemmilleni, vaikka kuinka olisi keittänyt. Sellaista ei vaan tehdä.

Oliko sinulla murkkikää? Saitko sanoa vastaan vanhemmillesi? Saitko sinä tai sisaruksesi selkäsaunoja?

[QUOTE="Tia";29551549]Kenestäköhän ottaa mallia? Riiteletkö miehesi kanssa? Arvostaako miehesi sinua ollenkaan? Kaikki epäkohdat heijastuu lapsiin...[/QUOTE]

Meillä on sekä isä että äiti välillä paskoja tai idiootteja, lapsi 9 v. koulussa erittäin hyvin käyttäytyvä ja hyviä arvosanoja saava piltti. Itse olin aikoinaan ihan samanlainen. Surullista jos ei saa missään tuulettaa, jos ottaa päähän.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Meilläkään ei ole lapset koskaan kiroilleet tai haistatelleet vanhemmilleen. Muuten on kyllä otettu yhteen: asioista on riidelty ja ovet ovat paukkuneet, mutta haistatteluasteelle konfliktit eivät ole koskaan menneet. (Tuskin enää menevätkään - vanhempi asuu jo omillaan ja nuorempikin täyttää kohta 18). En tiedä, miten olisin suhtautunut, jos tuohon olisi joskus menty - ainakin olisin järkyttynyt ihan kunnolla.

Meillä on sekä isä että äiti välillä paskoja tai idiootteja, lapsi 9 v. koulussa erittäin hyvin käyttäytyvä ja hyviä arvosanoja saava piltti. Itse olin aikoinaan ihan samanlainen. Surullista jos ei saa missään tuulettaa, jos ottaa päähän.

Mä ajattelen kanssa tähän tapaan.

Kotona saa räyhätä jos räyhätyttää ja puhua suutuksissa rumiakin, kunhan rauhoituttuaan pyytää anteeksi jne.

Mä ajattelen kanssa tähän tapaan.

Kotona saa räyhätä jos räyhätyttää ja puhua suutuksissa rumiakin, kunhan rauhoituttuaan pyytää anteeksi jne.

Miksi? Muualla pitää käyttäytyä suht hyvin ja asiallisesti, mutta sitten kotona saa haistattaa äidille alapäät?

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota logiikkaa. Ja ei, ei ole kyse siitä etteikö mun lapseni joskus olisi vihaisia tai saisi raivareita.

Surullista jos ei saa missään tuulettaa, jos ottaa päähän.

Kotona pitää saada riehua, mutta rajansa silläkin. Meillä on tietyt sanat ja ilmaisut, joita ei sanota edes raivarin iskiessä. Eli en todellakaan kuuntele mitään sellaista, että huoritellaan äitiä ja homotellaan veljeä ja sitten pyydetään vaan anteeksi jälkeenpäin. Suomen kielessä kyllä riittää ilmaisuja joka tarpeeseen, joten osa sanoista voi hyvin olla ehdottomalla kieltolistallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;29551612:
Miksi? Muualla pitää käyttäytyä suht hyvin ja asiallisesti, mutta sitten kotona saa haistattaa äidille alapäät?

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota logiikkaa. Ja ei, ei ole kyse siitä etteikö mun lapseni joskus olisi vihaisia tai saisi raivareita.

Paska tai idiootti eivät ole alapää haistatteluja.

[QUOTE="jenni";29551630]Kotona pitää saada riehua, mutta rajansa silläkin. Meillä on tietyt sanat ja ilmaisut, joita ei sanota edes raivarin iskiessä. Eli en todellakaan kuuntele mitään sellaista, että huoritellaan äitiä ja homotellaan veljeä ja sitten pyydetään vaan anteeksi jälkeenpäin. Suomen kielessä kyllä riittää ilmaisuja joka tarpeeseen, joten osa sanoista voi hyvin olla ehdottomalla kieltolistallakin.[/QUOTE]

Saako teillä sanoa paska tai idiootti?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;29551612:

no ei meilläkään "saa" noin käyttäytyä, mut ymmärrän kyllä jos joskus lapsella lähtee suusta sanoja joita ei kuitenkaan yleensä käytä.

en itsekkään varmaan näin ajattelis jos ei niin rankkaa aikaa oltais tuon Sällin kanssa eletty kuin elettiin..jos toinen kuulee joka päivä olevansa paskaidiootti, ni toki sellainen tarttuu sanavarastoon silläkin..siinä vaiheessa kun se pahimpana aikana sulkeutui kuoreensa, ja makas 2 viikkoa puhumatta sanaakaan sängyssään, niin paskaidiootti huuto mulle oli oikeastaan aika pieni asia.

ja kuten tuossa aikaisemmin jo sanoin, meillä asiat kyllä käsiteltiin, mut ei siinä raivonvallassa, vaan sitten myöhemmin ja ihan ilman rangaistuksia.

Ei meilläkään haistattelua ole ollut, teinit nyt 13v, 15v ja 18v. Tunteet näytetään ja asioista keskustellaan, mutta henkilökohtaisuuksiin ei mennä. Asiat taistelevat siis toisin sanoen.

Yhteistyössä