Miten sössöttää lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kuula

Jäsen
03.02.2010
212
0
16
Miten tehdä se akkamainen sössötys lapselle, niin että lapsi vapautuu, uskaltaa tulla aikuisen tykö ja vaikkapa vielä alkaisi hymyilemään? Oon tapaillut yh-äitiä, jolla on erittäin arka lapsi. Menee piiloon, jos katsonkin lasta. Ja mitä puhua noin pienelle lapselle, niin että lapsi ymmärtäisi ja tykkäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Parasta olla ihan vaan oma itsensä ja antaa lapselle aikaa. Sössöttäminen on :x

Eli ihan rauhassa vain? Onko neuvoa millaisista aiheista voi alle kouluikäisen kanssa keskustella? Sössöttäminen voi olla huono sana, tarkoitan vain sellaista tapaa millä naiset aina saa lapsiin kontaktin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kuula:

Eli ihan rauhassa vain? Onko neuvoa millaisista aiheista voi alle kouluikäisen kanssa keskustella? Sössöttäminen voi olla huono sana, tarkoitan vain sellaista tapaa millä naiset aina saa lapsiin kontaktin...

No, mistä sä omien tyttöjes kans puhut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No, mistä sä omien tyttöjes kans puhut?

Kaikesta. Nimenomaan olen tottunut siihen, että lapsi ei vierasta vaan uskaltaa olla välillä hiljaa ja välillä puhua siitä mikä sitä kiinnostaa.

Miten? Vaikea heittäytyä treffitilanteessa pelleksi, jos on panokset kovina ;)

:D No kai se nainen tajuaa, että ilveilet lapselle etkä sille naiselle.

Leikittele puolihuolimattomasti pallolla, kyllä se lapsi jossain välissä tulee mukaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Kuinka vanha lapsi?

Yhdellä jota tapailen on 5- ja 7- vuotiaat. Sen verran vilkkaita, että eivät edes huomaa tulenko heidän kanssa toimeen vai en. Sitten on tämä 2-vuotias tyttö, joka piiloutuu multa...Se tuottaa vaikeuksia suhteen etenemisessä.

Mun poika ainakin tykkää siitä, että saa itse päättää pelin hengen vieraiden ihmisten kanssa. Tykkää myös aidoista ihmisistä. Hössöttäjät ärsyttävät. Joku pieni pelin pito vaikka äidin selän takana on hyvä alku. Voit kehittää vaikka jonkun kahdenkeskisen "salaisuuden" teidän välillenne.

Ei mun muksulle kannata sössöttää tms. On ittensä vaan ja antaa tilaa tutustua rauhassa. Näytä että ap että olet kiinnostunut ja lapsi saa tulla sitten kun tahtoo. Itsekin olen ollu ujo ja ne yrittävät ja sössäävät vieraat oli melkein pahimpia.

Ei mun muksulle kannata sössöttää tms. On ittensä vaan ja antaa tilaa tutustua rauhassa. Näytä että ap että olet kiinnostunut ja lapsi saa tulla sitten kun tahtoo. Itsekin olen ollu ujo ja ne yrittävät ja sössäävät vieraat oli melkein pahimpia.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Kuinka vanha lapsi?

Yhdellä jota tapailen on 5- ja 7- vuotiaat. Sen verran vilkkaita, että eivät edes huomaa tulenko heidän kanssa toimeen vai en. Sitten on tämä 2-vuotias tyttö, joka piiloutuu multa...Se tuottaa vaikeuksia suhteen etenemisessä.

Anna sen mennä piiloon, kyl se tulee esiin kun saa rauhassa katella ja totutella. Tota mun 2v tekee kanssa ja kuulee kyllä jos sille juttelee ja antaa olla. Aina se on ennemmin tai myöhemin alkanu tutustua.

Yhteistyössä