Miten sinä olet onnistunut laihtumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen jättänyt herkut pois, myös sen jokapäiväisen Pepsi Maxin (juon Pepsiä enää ehkä kerran viikossa). Pienentänyt annoskokoja. Lisännyt kevyttä liikuntaa (koiran kanssa lenkkeilyä). Syön edelleen yhtä rasvaista ruokaa kuin ennenkin, sillä haluan nauttia syömästäni ruoasta.

Ja paljon on auttanut yh:ksi jääminen: ei ole enää varaa ostaa herkkuja, ja lämmintä ruokaakin tulee usein syötyä vähemmän jotta lapsille jää enemmän. Kun miettii kaupassa ostanko suklaalevyn vaiko paketillisen kaurahiutaleita jotta saisin lapsille aamupalaa moneksi päiväksi, ratkaisu on helppo. Karua, mutta toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
salia ja jumppaa ja syöny ihan normaalisti.Sillä ne karisi

Olet ollut itse ylipainonen ja haukuit täällä kerran jotain pahasti painosta tai vastaavaa. Empä sano mitään kun kuvasi näin.

Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Lopetitte syömisen?!

Mitä ihme syömishäiröporukkaa täällä oikein on. Ei syömisen lopettaminen auta kun joskus joudut kuitenkin syömään ja silloin elimistö lihoo heti jos syöt ihan normaalikalorimääränkin koska on tottunut pieniin satseihin.

Totta! Hidas muutos paras eli elämäntaparemontti, vähärasvaiset tuotteet, paljon kasviksia ja hedelmiä, makeaa kerran viikossa, liikuntaa lisää. Hyvä hiilareita kuten perunaa ja leipää en jättäisi pois niiden sisältämän kuidun ja vitamiinien takia. Muutos on pysyvämpi ja terveellisempi kuin pikalaihdutuksessa.

Heippa, mulla alkoi kilot tulla salakavalasti muutamassa vuodessa ja kokonumero vain suureni. Noin 2,5 kk sitten peilistä katsoi onneton ja lihava mussuttaja. .hirveesti karkkia, siideriä, leipää jne. meni, jotka toivat ylipainon, siihen vielä yksinäisyys, masennus pitkän parisuhteen päättymisen vuoksi. Sitten sain sen kauan kaivatun draivin päälle. Ohjelmani on ollut aivan järkkymätön. Joka aamu nousen klo 6, juon kupin kahvia, otan yhden suklaanutrilet pirtelön. Klo 10.30 syön työpaikallani koko hoidon, eli salaatin, pääruoan, palan ruisleipää, vettä ja jälkkärin. Töiden jälkeen menee klo 17 yksi nutriletkanakeitto ja paljon kasviksia ja salaattia( ei hedelmiä), ja kahvi, klo 20 yksi nutrilet suklaapirtelö. Päälle kaikki vitamiinit ja kalkkitabletit, marjoja. Kalorimäärä on arviolta ehkä 800 -1000 kcal vrk:sa. Paino tippui 10 kg, _kilon vko vauhdilla, mikä onkin suurin salittu vko määrä, ettei kuivu ja lihakset mene, ja matkaa on vielä 5 kg jäljellä. Olo on mahtava. Nälkä ei vaivaa. Kaksi kokonumeroa jo mennyt. koosta 44 kokoon40 , JEE. 5 kg on siis yksi vatekokonumero. Olen165 cm pitkä ja todella tyytyväinen sitten kun painan 65 kg ja koko on 38. Ja kuulkaas arvon ihmiset, tärkeintä on, että tajuaa ja hokee itselleen, että" tää on mun uusi lifestyle"..puputus ja surkuttelut pois..Kokoajan vaan ajatukset muuhun puuhaan..ja aktiviteetteihin. Hoen kokoajan, et "syöminen ei hallitse minua, vaan minä hallitsen syömistä".. Menen lenkille, kavereille, luen ja teen käsitöistä..juttelen kissalle ja olen paljon lasten kanssa. Itsetuntoa nousi valtaisasti ja on ihanaa kun kaikki vaatteet näyttää taas kivoilta. Kaikki sanoo ja ihastelee muutosta..nannaa nyt rikki menneelle mielelle. Olin jo unohtanutkin miten rumatkin vaatteet näyttää hyviltä , kun on normaali sopusuhtainen vartalo. Itsekuria tämä on ja puhadasta matematiikkaa. Haluttu paino x 30 on kalorimäärä jonka sen painoinen syö vuorokaudessa pysyäkseen siinä painossa. Siis 65kg x 30 = 1950 kcal / vrk:ssa. Jos syö enemmän niin loogisesti lihoaa jne..Voit myös katsoa monta kcal syöt nyt. eli kerrot nyk. painosi x 30 = kcal/ vrk.. ja et laihdu jos et pudota sitä halutun painon x 30 kcal-määrään..Yst. tv. alan asiantuntija vieläpä kaikenlisäksi. Tsemppiä kaikille ja voimia uusiin terveyttä tukeviin määriin.

Myös minä olen laihduttanut (ja laihdutan edelleen) Nutrileteillä.

Alkupaino oli n. 80, 1,5 kk lähtenyt n. 9 kg. Joka päivä 4 Nutrilett-pirtelöä, lisäksi yksi normaali (pyrin kevyeen) ruoka. Noin kerran viikossa herkuttelupäivä (=karkkia). Liikuntaa olen harrastanut n. kerran viikossa ja sitä lisään nyt flunssasta parannuttuani. Vielä pitäis n. 5 kg laihduttaa. Vaatteita on todellakin mukava pukea päälle ja tutut jo huomaa laihtumisen. Se antaa taas lisää potkua jatkaa!

aikoinaan lopetin syömisen. saatan olla monta pv syömättä mitään, muina päivinä paljon kahvia, vettä ja tupakkaa. Ehkä omena pari välillä että jaksaa töitä tehdä.

VÄhän tähän tyyliin minäkin. Syöminen piti lopettaa melkeinpä kokonaan, vain n. 5 painonvartijapistettä/ pvä. Sitten teetä, mehukeittoa, Pepsi-Maxia, tupakkaa.... No silleen se paino tippui eikä se siitä ole nyt uudelleen noussutkaan, nykyään syön kevyesti mutta vähän normaalimmin ja liikun muutaman kerran viikossa.

Monissa laihdutusoppaissa kehotetaan pudottamaan painoa hiljalleen, jolla useimmiten pyritään siihen, ettei pudotettu paino palaisi takaisin. Hiljaa hyvää tulee, sanotaan. Tuoreen Floridan yliopistossa Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan pysyvän lopputuloksen varmistamiseksi kannattaa kuitenkin tehdä päinvastoin.

Tutkimuksessa nimittäin todetaan, että jos haluaa pudottaa painoa ja pitää laihdutustuloksensa, tulee ylimääräisistä kiloista päästä eroon nopeasti, kertoo uutistoimisto Reuters.

Nopea laihdutus motivoi pyrkimään tavoitteisiin

Tutkimusta johtaneen Lisa Nackersin mukaan naiset, jotka pudottivat painoaan kaikista vauhdikkaimmin (noin 0,7 kilogrammaa viikossa), laihduttivat loppupeleissä eniten ja he myös pitivät tuloksensa paremmin pitkällä aikavälillä verrattuna hitaammin laihduttaneisiin (0,23 kilogrammaa viikossa pudottaneisiin).

Tämä oli lainaus iltasanomista. Siinä teille karu totuus jotka puhuu pikku hiljaa tapahtuvasta laihdutuksesta.

Uskotko sä tutkimustuloksiin enemmän kuin omiin tuntemuksiisi. Huhhuh.
Tai no, mä en varmaan kuulu tähän koska mä en laihduta. Tein elämäntaparemontin ja paino putoaa siinä sivussa.
- Kasvatin annoskokoja. Syön enemmän kuin ennen, terveellistä ruokaa saa syödä enemmän
- Herkkuja ja alkoholia kohtuudella
Kiloklubissa merkkailen syömiset ja liikunnat.

Aikoinaan ennen toisen lapsen hankkimista halusin laihtua "entisiin mittoihini", jotta en toista odottaessani olisi "norsukunnossa".

- Ensinnäkin TEIN PÄÄTÖKSEN, että nyt alan laihduttamaan.
- LIIKUIN päivittäin vaunulenkkien muodossa, lisäksi kävin 3 kertaa viikossa pyöräilemässä 10 - 15 km kerrallaan
- HERKUT vähemmälle eli minun tapauksessa sipsit ja se ihana suklaa sekä keksit kahvin kanssa minimiin. Toki pidin herkkupäivänkin joskus.
- Kiinnitin huomiota ANNOSKOKOIHIN ja SYÖMÄLLÄ MONIPUOLISEMMIN kuin ennen eli söin hedelmiä ja kasviksia enemmän
- NÄLKÄKUURILLA EN OLLUT, jos nälkä yllätti illalla söin ruisleipää tms. "terveellistä"

Näillä eväillä laihduin 3 kuukaudessa 13 kiloa. Nyt täytyisi jälleen ottaa itseä niskasta jälleen kiinni ja pudottaa kiloja, niitä kun on vuosien varrella huomaamatta kertynyt... Ja sitä paitsi töissä työkavareille kehuin, että tulen sitten mammaloman jälkeen hoikempana takaisin enkä kehtaa kyllä mennä jos ei yhtään vartalossa tapahdu muutoksia!!! Eli nyt vaan pitäis tosissaan tehdä se päätös...

Yhteistyössä