Miten sinä olet onnistunut laihtumaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihduttaja

Vieras
Juu juu, syö vähemmän ja kuluta enemmän. Mutta miten olet käytännössä tämän toteuttanut? Mitä se sinulta konkreettisesti vaati.



Itselläni pelastuksen toivat nutrilet ja lighti cola. Minulla ei vain riitä hermot siihen että laskisin tarkkaan kalorit ja mitä saisin syödä.

Mutta osan aterioista kun korvaa nutriletin tuotteilla niin sillä olen saanut kilot tippumaan ja vyötärön kaventumaan.
Lisäksi puolisen tuntia kevyttä liikuntaa jokapäivä.

Tiedän että tuo cola ei ole hirveän terveellistä muuten. Mutta siinä on vähän kaloreita ja se auttaa siihen syöpöttely himoon.
Silloin kun tekisi mieli sitä pullapalaa niin otan lasillisen kylmää colaa.


Minulla tämä toimii. Vielä olisi muutama ylimääräinen kilo mutta pirun hyvä alku on jo.
 
Ruokahalua mulla vasta iltasin. Päivittäin teen pitkän reippaan lenkin, joskus kaksi kertaa. Kävellessäkin napa sisään ja hyvä ryhti!(tekee vatsaa litteämmäksi) Perusruokaa.
 
Ruokaa ruokaympyrän mukaan ja kulutan enemmän kuin syön, eli joka päivä jotakin liikuntaa puolesta tunnista tuntiin (kunnon sykkeellä). Tällä olen pysynyt hyvässä kunnossa jo vuosia.
 
Minulla kaatuu homma aina rajoituksiin. Karppasin aikaisemmin, mutta homma kaatui siihen, että ei saa syödä leipää, perunaa, riisiä yms... Siis vaikka ei tekisi oikeastaan edes mieli, homma kaatuu siihen että joku on "kiellettyä"

No nyt sanoo joku, että kohtuudella kaikkea. Sepä se, kun esim herkkupäivä ei sitten jää siihen päivään, vaan homma lähtee lapasesta... Tämä on pään sisäinen juttu, tiedän, pitäisi vaan pystyä opettelemaan sitä kohtuutta...
 
Karppaamalla mä pudottaisin painoa jos tarvitsisi/voisin. Kahtellaan sitten raskauden jälkeen, tarviiko hankkiutua näistä kaikista kiloista eroon vai lähtevätkö kiltisti itsekseen =)
 
Lopetin syömisen käytännössä kokonaan. Parissa kuukaudessa lähti 15kg syksyllä. Nyt jatkan laihduttamista ja syön korkeintaan 600 kcal päivässä, pyrin kyllä vähempään. Light colaa kuluu mullakin. Ja kahvi vie nälän tehokkaasti.
 
Mä lopetin syömisen. 3viikkoa tein niin että söin pikkupurkin raejuustoo, muutama kuppi kahvia ja pirusti vettä päivittäin. Kaikki 19kg lähti.

Takasin ei oo tullu, pikkuhiljaa siirryin terveelliseen ruokavalioon ja otin liikunnan mukaan. Nyt ollu samassa painossa jo 3 vuotta.
 
Normaalia kotiruokaa syön, mutta annoskoko huomattavasti pienempi (käytän leipälautasta ruokalautasena), paljon kasviksia ja hedelmiä, kivennäisvettä ja liikuntaa (mulla liikunta menee lasten ehdoilla, mutta onneksi muksut ovat reippaita kävelijöitä ).
 
Se etten kiellä itseltäni mitään on ollut laihduttamisen tärkein juttu.Syön mitä haluan, mutta kohtuudella.Perusruokaa,paljon vihanneksia ja hedelmiä.Välillä (useinkin) repsahdan mussuttelemaan pitsaa oikeen antaumuksella mutta palaan taas ruotuun.
Harrastan monipuolista liikuntaa (aerobic,zumba,kuntosali,lenkkeily) 4-6 kertaa viikossa. Paino on pudonnut todella hitaasti kun on tullut kausia etten jaksa eikä kiinnosta.En ota liikaa stressiä painosta niin kyllä se pikkuhiljaa hiissaa alaspäin.

Kun perusruokavalio on kunnossa (ei siis tartte nähdä nälkää) ja liikuntaa mahduttaa päivittäiseen elämään niin kyllä sitä väkisinkin laihtuu.
 
Mä olen nyt kuukauden verran laskenut painonvartijoiden pisteitä ja vähän yli 5 kg on lähtenyt.
On ollut mulle sopiva laihdutustapa. Ei ole ollut nälkä ja kaikkea saa syödä kunhan pysyy pisteiden rajoissa.
 
aikoinaan lopetin syömisen. saatan olla monta pv syömättä mitään, muina päivinä paljon kahvia, vettä ja tupakkaa. Ehkä omena pari välillä että jaksaa töitä tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja:
Juu juu, syö vähemmän ja kuluta enemmän. Mutta miten olet käytännössä tämän toteuttanut? Mitä se sinulta konkreettisesti vaati.



Itselläni pelastuksen toivat nutrilet ja lighti cola. Minulla ei vain riitä hermot siihen että laskisin tarkkaan kalorit ja mitä saisin syödä.

Mutta osan aterioista kun korvaa nutriletin tuotteilla niin sillä olen saanut kilot tippumaan ja vyötärön kaventumaan.
Lisäksi puolisen tuntia kevyttä liikuntaa jokapäivä.

Tiedän että tuo cola ei ole hirveän terveellistä muuten. Mutta siinä on vähän kaloreita ja se auttaa siihen syöpöttely himoon.
Silloin kun tekisi mieli sitä pullapalaa niin otan lasillisen kylmää colaa.


Minulla tämä toimii. Vielä olisi muutama ylimääräinen kilo mutta pirun hyvä alku on jo.

Minä olen laihtunut vähentämällä iltamussutaamista, eli karkin syöntiä iltaisin.
Lisäksi tuo kevyt liikunta eli juuri puolen tunnin kävelylenkki varmaan edesauttanut.
Lenkkeilyllä päinvastainen vaikutus, eli sillä enemmän lihottava kuin laihduttava vaikutus.
 
Lopetitte syömisen?!

Mitä ihme syömishäiröporukkaa täällä oikein on. Ei syömisen lopettaminen auta kun joskus joudut kuitenkin syömään ja silloin elimistö lihoo heti jos syöt ihan normaalikalorimääränkin koska on tottunut pieniin satseihin.
 
Jätin pois kaikki pikaruuat,karkit,sipsit,limpparin ja vaalean leivän. Syön kolme tukevaa ateriaa päivässä (aamupala,lounas ja päivällinen) ja käyn joka päivä pienen lenkin. Nyt kesällä otin taas rullaluistimet käyttöön :)

Ja tukeva ateria meinaa sitä että syön itseni täyteen. Salaattia paljon ja muuta siihen lisäks niin että tulee kylläinen olo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja:
Juu juu, syö vähemmän ja kuluta enemmän. Mutta miten olet käytännössä tämän toteuttanut? Mitä se sinulta konkreettisesti vaati.



Itselläni pelastuksen toivat nutrilet ja lighti cola. Minulla ei vain riitä hermot siihen että laskisin tarkkaan kalorit ja mitä saisin syödä.

Mutta osan aterioista kun korvaa nutriletin tuotteilla niin sillä olen saanut kilot tippumaan ja vyötärön kaventumaan.
Lisäksi puolisen tuntia kevyttä liikuntaa jokapäivä.

Tiedän että tuo cola ei ole hirveän terveellistä muuten. Mutta siinä on vähän kaloreita ja se auttaa siihen syöpöttely himoon.
Silloin kun tekisi mieli sitä pullapalaa niin otan lasillisen kylmää colaa.


Minulla tämä toimii. Vielä olisi muutama ylimääräinen kilo mutta pirun hyvä alku on jo.

Minä olen laihtunut vähentämällä iltamussutaamista, eli karkin syöntiä iltaisin.
Lisäksi tuo kevyt liikunta eli juuri puolen tunnin kävelylenkki varmaan edesauttanut.
Lenkkeilyllä päinvastainen vaikutus, eli sillä enemmän lihottava kuin laihduttava vaikutus.

Siis miten niin lenkkeilyllä lihottava vaikutus????
 
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Lopetitte syömisen?!

Mitä ihme syömishäiröporukkaa täällä oikein on. Ei syömisen lopettaminen auta kun joskus joudut kuitenkin syömään ja silloin elimistö lihoo heti jos syöt ihan normaalikalorimääränkin koska on tottunut pieniin satseihin.

Ihmettelin ihan samaa..kroppa surkastuu,kohta näytätte kuuskymppisiltä kun kuihdutte ravinnon puutteessa :/ Kannattaa googlettaa pro ana,siellä vähän osviittaa miltä näyttää parikymppinen nainen joka elää kolmella puolukalla päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja:
Juu juu, syö vähemmän ja kuluta enemmän. Mutta miten olet käytännössä tämän toteuttanut? Mitä se sinulta konkreettisesti vaati.



Itselläni pelastuksen toivat nutrilet ja lighti cola. Minulla ei vain riitä hermot siihen että laskisin tarkkaan kalorit ja mitä saisin syödä.

Mutta osan aterioista kun korvaa nutriletin tuotteilla niin sillä olen saanut kilot tippumaan ja vyötärön kaventumaan.
Lisäksi puolisen tuntia kevyttä liikuntaa jokapäivä.

Tiedän että tuo cola ei ole hirveän terveellistä muuten. Mutta siinä on vähän kaloreita ja se auttaa siihen syöpöttely himoon.
Silloin kun tekisi mieli sitä pullapalaa niin otan lasillisen kylmää colaa.


Minulla tämä toimii. Vielä olisi muutama ylimääräinen kilo mutta pirun hyvä alku on jo.

Minä olen laihtunut vähentämällä iltamussutaamista, eli karkin syöntiä iltaisin.
Lisäksi tuo kevyt liikunta eli juuri puolen tunnin kävelylenkki varmaan edesauttanut.
Lenkkeilyllä päinvastainen vaikutus, eli sillä enemmän lihottava kuin laihduttava vaikutus.

Siis miten niin lenkkeilyllä lihottava vaikutus????

Oiskohan tässä joku vaakaan tuijottaja eikä senttien mittaaja :) Tottakai paino nousee kun lihakset kehittyy ja vahvistuu,lihas painaa enemmän kuin läski.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja:
Juu juu, syö vähemmän ja kuluta enemmän. Mutta miten olet käytännössä tämän toteuttanut? Mitä se sinulta konkreettisesti vaati.



Itselläni pelastuksen toivat nutrilet ja lighti cola. Minulla ei vain riitä hermot siihen että laskisin tarkkaan kalorit ja mitä saisin syödä.

Mutta osan aterioista kun korvaa nutriletin tuotteilla niin sillä olen saanut kilot tippumaan ja vyötärön kaventumaan.
Lisäksi puolisen tuntia kevyttä liikuntaa jokapäivä.

Tiedän että tuo cola ei ole hirveän terveellistä muuten. Mutta siinä on vähän kaloreita ja se auttaa siihen syöpöttely himoon.
Silloin kun tekisi mieli sitä pullapalaa niin otan lasillisen kylmää colaa.


Minulla tämä toimii. Vielä olisi muutama ylimääräinen kilo mutta pirun hyvä alku on jo.

Minä olen laihtunut vähentämällä iltamussutaamista, eli karkin syöntiä iltaisin.
Lisäksi tuo kevyt liikunta eli juuri puolen tunnin kävelylenkki varmaan edesauttanut.
Lenkkeilyllä päinvastainen vaikutus, eli sillä enemmän lihottava kuin laihduttava vaikutus.

Siis miten niin lenkkeilyllä lihottava vaikutus????

Oiskohan tässä joku vaakaan tuijottaja eikä senttien mittaaja :) Tottakai paino nousee kun lihakset kehittyy ja vahvistuu,lihas painaa enemmän kuin läski.

Aivan joo. Itse katosn peiliä ja tunnustelen vaatteita, niistä huomaa jo aika nopeaa lenkkeilyn tulokset.
 
E L Ä M Ä N M U U T O S.
Eli enemmän liikuntaa, mulla hyötyliikuntaa. Vähemmän ruokaa ja herkut minimiin. Mistään en ole täysin kieltäytynyt, tiedän että repsahtaisin ja "laihdutus" loppuisi siihen. Nyt vuoden alusta on lähtenyt 6kg ja toivon että tässä vuoden mittaan lähtee toiset 6kg. en enää edes ajattele laihduttavani, kun en kaipaa sitä päivittäistä sokeriannosta, tottunut jo terveellisempään ravintoon.
 
Olen saanut nyt 17kg pois öbaut vuodessa. Lasken painonvartijoiden pisteitä aina sunnuntaista torstaihin. Pe ja la herkuttelen. Aluksi herkuttelin vain perjantaisin.
Näppärää ja tehokasta! Nyt olen tavoitepainossani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen nyt kuukauden verran laskenut painonvartijoiden pisteitä ja vähän yli 5 kg on lähtenyt.
On ollut mulle sopiva laihdutustapa. Ei ole ollut nälkä ja kaikkea saa syödä kunhan pysyy pisteiden rajoissa.

Pisteillyt olen minäkin. Sillä laihduin - ja pysyi poissa 3vuotta, kunnes sain kuopukseni - 15kg :). Nyt olen pudottanut 5,5kg terveellisesti pisteillä. Kiellettyjä asioita ei ole. Syön paljon salaatteja monipuolisesti, samoin keittoja. Joskus syön hiukan karkkia, mutta merkitsen pisteisiin. Nälkää tai mielitekoja vastaan ei tarvitse taistella ja painonhallinnan tueksi saa ihania herkullisia reseptejä, joilla ruuasta voi nauttia :).
 

Yhteistyössä