Miten sinä hoikka ihminen olet saanut muutaman kilon itsestäsi pois..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Tuntuu ihan mahdottomalta tehtävältä. Olen tässä jo koko alku vuoden koittanut erilaisten menetelmien avulla saada kaksi kilo lähtemään. Lisännyt liikuntaa huomattavasti ja syön säännöllisesti. Mässyjä kyllä menee, mutta vain viikonloppuna kohtuullisesti. Ennen olen voinut syödä mitä vain ja milloin vain, paino ei silti noussut. Nyt tuntuu, että ei tarvii paljoakaan syödä ns.ylimääräisiä kaloreita, kun näkyy jo. Ahdistavaa, mitä kaikkea ikä tuokaan tullessaan :D Hyvää on se, että painoni pysyy nyt samassa. Olen siis neljä kiloa saanut viime vuoden puolella pois. Mutta nämä kaksi vielä mitä haluaisin pois, niin ovat jääneet pysyvästi muhun!

Ittellä sama ongelma. Kokeillut melkein kaikki konstit. Paino on pysynyt 3 vuotta samassa yritin sitten laihduttaa tai oli minulla sitten mässäilykausi. Ei siis laske mutta ei onneksi myöskään nouse.

Silloin 3 vuotta sitten oli hirveä masis, ja paino nousi 3 kuukaudessa 10 kiloa, ja niistä 7-8kg on vain jäänyt pysyäkseen. Pitäisi siis saada ainakin 5kg pois (ennen olin vähän aliravitun näköinen, en ehkä sitäkään halua), mutta kun paino vain jumittaa tismalleen samassa, yritin sitten karpata, nutrata, lenkkeillä. Aivan mitä vain! Niin ärsyttävää.

Viimeinen mitä pitäisi kokeilla on salille meno ja kiinteytyminen. En vain jaksa uskoa että sekään toimisi...

Oon hoikka ja laihakin mut helposti lähti vielä 3-4kg ku jätin turhat hiilarit ja herkut pois, eli potun tilalta porkkanaa tms kasviksia, enemmän lihaa ja esim raejuustoa. Karkit korkeintaan kerran viikossa vähän, kahvileivän tilalle yks pala tummaa (70%) suklaata! Ja liikuntaa.. helposti lähti kiloja :)

Kuluttamalla enemmän kuin syömällä. Itsekurista se on kiinni. Jos olet jo hoikan puoleinen yleensä on hankala vähentää syömisiä joten sit vaan liikuntaa lisää. Rasvanpolttosykkeellä 1½/vrk kk pari niin kyllä lähtee. Joka päivä.

Mä oon aina laihtunut aika nopeasti, ja huomaamattakin; kun olen vaikka sairaana, tai stressaantunut, ja ei ruoka maistu. Nyt vajaassa puolessa vuodessa lähti 10kg. En omista vaakaa, eikä mua kiinnosta painoni, mutta jatkuvasti oon saanut kuulla laihuudestani, ja nyt sairaalassa mitattiin eilen

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mut miksi hoikan pitää saada laihdutettua yhtäkään kiloa?

Ihminen voi olla kyllä hoikka, mutta silti esim. jossain kohtaa vielä vähän liikaa jotain. Itse esim. olen 160cm ja painan nyt 52.5kg. 2kk sitten painoin 54kg ja OLIN hoikka silloinkin, mutta silti farkut esim. epämiellyttävästi painoivat mahan kohdalta, eli sellaista turhaa tossa oli. Nyt tuntuu jo paremmalta, mutta vielä haluaisin 1-1.5kg pois. Ja ei, isompia farkkuja en voi ostaa, kun sitten ne lököttää muualta :D

loin itse syödä paljon hedelmiä ja vihanneksia ja lisäsin rasvan suhteellista määrää. Muuten söin kuten ennenkin. Kasvikset pitävät nälän poissa todella hyvin, joten energiaa tulee vähemmän vaikka määrä pysyy samana. Rasvakin auttaa nälän tunteeseen ja on terveellistä. Painoindeksi putosi 23 => 22.

[QUOTE="mie";26093387]Ihminen voi olla kyllä hoikka, mutta silti esim. jossain kohtaa vielä vähän liikaa jotain. Itse esim. olen 160cm ja painan nyt 52.5kg. 2kk sitten painoin 54kg ja OLIN hoikka silloinkin, mutta silti farkut esim. epämiellyttävästi painoivat mahan kohdalta, eli sellaista turhaa tossa oli. Nyt tuntuu jo paremmalta, mutta vielä haluaisin 1-1.5kg pois. Ja ei, isompia farkkuja en voi ostaa, kun sitten ne lököttää muualta :D[/QUOTE]

Aivan! Kyse on juurikin tuosta :) Itsellä siis painoa nyt 54kg ja olen 161cm pitkä. Haluan painaa sen 52kg, jonka olen painanut yleensäkin. Vuos sitten paino lähti nousuun tupakanpolton lopettaminsen yhteydessä tuonne 59kg. Olo oli vain tukala ja epämiellyttävä. Vaikka olo nyt on jo hyvä, niin entiset farkut eivät ole mukavat jalassa/eivät edes mene jalkaan. Joten reisistä vähän pois ja jenkkikset kokonaan pois, niin olen tyytyväinen itseeni :) Henkinen hyvinvointi on kaiken a ja o!

Tällä menetelmällä vaaka ei välttämättä näytä 52kg, mutta housut menevät jalkaan.

Näin: Tee kyykkyjä väh. 100 päivässä. Lopulta tarvitsee "ylläpitää" kroppaa vain muutamalla kymmenellä kyykyllä per päivä. Kuulostaa hassulle, tiedän, mutta auttaa! Tuloksia ei saa päivässä tai kahdessa, mutta saa - ja ne pysyvät!

Sitä minäkin ihmettelen, miksi hoikan ihmisen pitäisi laihtua?

Mutta, itselläni työ oli ennen fyysisesti huomattavasti rasittavampaa kuin nykyisin + työhön kuului aktiivinen kunnon ylläpitäminen. Ellei painoindeksi ja kunto ollut vaadituissa rajoissa, olisi työt loppuneet siihen. Syötyä tuli tietenkin rasituksen mukaisesti, eli mies oli hoikka ja söi paljon. Kun sitten vaihdoin fyysisesti kevyempään työhön, jäi päälle entinen syöminen ja epäsäännöllisemmäksi muuttuneihin työaikoihin yhdistettynä (liikunta väheni) painoa tuli jonkin verran lisää, vaikka ylipainoa ei ollutkaan. Ei siinä auttanut muu, kuin lisätä liikuntaa ja sovittaa syöminen nykyiseen (aiempaa pienempään) energiantarpeeseen. Ei kivaa ensimmäisinä viikkoina, mutta kun jonkin aikaa jaksoi, niin pian siihen tottui ja alkoi tuntua olo mukavalta.

Joo mua ärsyttää toi vaa'an kyttäily. Mä olen itse hoikka. Ja jos mä haluan paikkoja timmimäks, mä urheilen, mikä tarkoittaa sitä et kun lihakset kasvaa niin paino nousee ja paikat hoikistuu. Mun mielestä sen vaa'an kyttäily kuuluu selvästi ylipainoisille.

Josku aikoinaan laihdutin puoli vuotta ja jopa 2kg lähti. Silloin kiinnitin huomiota mitä söin, varsinkin iltamässyttelyn vaihdoin terveellisempään ja lisäsin liikuntaa. Sen jälkeen en ole jaksanut lahdutella, mutta nyt on esim kiire ja väsymys vieneet muutaman kilon eli kiireeltä ei ehdi välipaloille ja illalla ei jaksa syödä mitään enään ruuan jälkeen.

noh, mä olen 176cm ja 59kg, pysyy kurissa ja putoaakin, kun liikkuu todella ahkerasti ja hiukan kattoo, mitä syö... nytkin tulella kermainen kanakastike, pojan kanssa lounaaksi sitä vedetään, mut ei koko kattilallista vaan 3pv ... joskus kun vähän mahanahkaan tuntuu extraa kertyvän, niin tiukennan vähän syömisiäni, mun paino itsestään hakeutuu tohon 60kg tienoille, myös raskauden jälkeen, kiloja tuli odottaessa 14kg...

[QUOTE="isoäiti mölykylästä";26102589]miksi hoikan ihmisen pitää saada kiloja pois. jätetään se urakka vaan niille, jotka oikeesti tarvii saada kiloja pois.[/QUOTE]

eletään vaan kerran ja haluan nuorena näyttää hyvältä, vanhempana ei sitten tarvii enää ressata, rupsahtaa kumminkin. Nyt on vielä hyvä kroppa, niin otan siitä kainen irti.

Tarkkana pitää olla syömisien kanssa ja liikkua paljon, muuten ei paino putoo. 1000 kcaloria päivässä niin alkaa tippua.

Mullakin "omena-maha-turvotusta" vaikka muu kroppa ei läski olekaan.
Housujen osto on melkoista tiedettä kun ne istuisivat muuten hyvin, mutta vyötärö ei mene kiinni tai ahistaa.... välillä vähemmän välillä enemmän. Herkuttelu näkyy heti juuri mahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tässäpä yksi syy;26103446:
eletään vaan kerran ja haluan nuorena näyttää hyvältä, vanhempana ei sitten tarvii enää ressata, rupsahtaa kumminkin. Nyt on vielä hyvä kroppa, niin otan siitä kainen irti.

Tarkkana pitää olla syömisien kanssa ja liikkua paljon, muuten ei paino putoo. 1000 kcaloria päivässä niin alkaa tippua.

Jos liikkuu ja muuten huolehtii itsestään niin ei rupsahda. Minä en ainakaan. Ikää on 41v. Vai tarkoitatko eläkeikäisiä?

Eipä siihen mitään poppakonstia ole, tarkka ruokavalio vaan. Silti jos nyt kauan vielä asian kanssa taistelet, eikä paino silti putoa, niin suosittelen lämpimästi, että luovutat. Se on merkki siitä, että kehosi mielestä yhtään alempi paino on liian vähän sinulle. Kahta kiloa ei kukaan muu huomaa kuin sinä itse, sen sijaan jatkuva laihdutus ja kaloreiden kyttäys vaikuttaa valtavasti elämänlaatuun. Itse sairastuin syömishäiriöön samanlaisessa tilanteessa, joka kesti akuuttina pari vuotta ja loppuelämän jollain tasolla. En suosittele.

Mutta siis kyllä hoikkakin saa toki laihduttaa, pitää vaan osata lopettaa kun aika on.

Muoks. Lisäänpä vielä, että ap:n mitat ei kyllä kuulostaa siltä, että "raja" olisi vielä vastassa, eli ei muuta kuin herkut pois jne.

Viimeksi muokattu:
Jos liikkuu ja muuten huolehtii itsestään niin ei rupsahda. Minä en ainakaan. Ikää on 41v. Vai tarkoitatko eläkeikäisiä?

itse olen jo kolmenkympin paremmalla puolella, eli tarkoitin sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. En usko, että itse jaksan esim. viisikymppisenäkään enää niin kroppaa trimmailla. Kyllä minä tässä vaiheessa liikuntaa harrastan pääasiassa ulkonäön takia, terveyssyyt tulee varmaan sitten myöhemmin.

Yhteistyössä