Miten se voikin aina sattua yhtä perkeleesti?

vieras
En kyllä valehtele, mut ei se missään tunnu. Tai siis tottakai tuntuu kun jotain ylimääräistä sinne laitetaan, muttei kipua ainakaan. Sulla taitaa olla tosi arat paikat. Sattuuks yhdyntä ? Ja sit sä varmaan jännität sitä tilannetta tosissas, joka lisää sun kipujas.

vierailija
Mulla jäi myös huonot muistot viimekertaisesta papakokeesta :( Sattui ihan hemmetin kovin. Enkä todellakaan jännittänyt, aiemmista hyvät kokemukset (aiemmin terveyskeskuslääkäri ottanut ja nopeasti ja kivuttomasti ohi ). Viimeeksi näytteenottaja jännitti tilannetta selvästi itse, punasteli ja puheli kuinka epämiellyttäviä nämä tilanteet on, minä oli lähinnä ymmälläni tädin nolostelusta, olihan hän jo lähemmäs viisikymppinen ja varmasti työssään nähnyt ja tehnyt monenlaista. Toimenpide kesti todella kauan ja sattui oikeasti ihan hemmetin kovasti ja verta vuosin loppupäivän :/

Pain, No Pain
Ottajissa on eroja ihan hirveästi! Olen käynyt julkisella puolella ainakin kahdessa eri paikassa sekä parilla eri yksityisellä. Erot ovat huimaavia. Ei siis suoranaisesti yksityinen/julkinen, vaan henkilöittäinkin. En tiedä onko niillä instrumenteissakin jotain eroja. Eilen ei taas sattunut ollenkaan ja olin ihan ihmeissäni kun joskus se on ihan kamalaa. Yhtä paljon tai vähän (miten sen nyt ottaa) jännitän joka kerta.

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja se kipein vaihe on, kun ne nostavat sitä kohdunnipukkaa ylöspäin. Ja toisaalta se instrumentin laittaminen. Niitä on varmaan erilaisia kun osa tuntuu tosi ikäviltä tai onko sitten vain ollut liian iso tai jotain. Itse näytteenotto pumpulipuikolla ei yleensä tunnu miltään. Kohdunsuuhan on tunnotonta aluetta.

Mutta että olen kokenut molemmat: on toosi kamalaa ja sitten, että ei tunnu ollenkaan pahalle. Riippuu yleensä papan ottajasta eli vaihtakaa lekuria jos on ollut ikäviä kokemuksia!

malla
On otettu monet kerrat, ei satu pari kertaa nipistänyt. Ei mikään miellyttävä kokemus kumminkaan. Yksityisellä ja yleiselllä joukkotarkastuksissa. Ja aina löytyy se joku aste, ja tarkistus käynti aina uudestaan.
Ihmettelen miksei katsota siitä kortista että joku aste on ja sen mukaan katsoisivat ekalla kerralla, ettei tarvitse joka kerta tuplaten käydä...

karmeus kokemus
Oli viimeksi tuo papa-näytteen otto...Menin lähetteen kanssa labraan, ajankin olin varannut nimenomaan papan ottoa varten. No, oven aukaisi sellainen Neuvostoliittolainen kuulantyöntäjä- mallia oleva nainen ja alkoi heti tuskailemaan mulle sitä mun lähetettä kun hän on kesäsijainen eikä oikein tiedä ja ja ja... Kailotti siitä odotushuoneen poikki (joka oli tietysti täynnä vuoroaan odottavia) toiselle hoitajalle että "OTETAANKO ME TÄÄLLÄ NÄITÄ LÄHETTEELLÄ TULEVIA PAPOJA KUN EI OO SE JOUKKO-PAPA?" No, otettiinhan niitä ja käskystään seurasin häntä sitten näytehuoneeseen kuin teuraalle vietävä lammas. Mitään ei puhuttu, "riisu tossa ja mee tohon" kävi vaan komento. "Levitä!" kuului seuraavaksi ja samantien ilman mitään varotuksia tai voiteita survo sen spekulan sisään ja alko rassaamaan. JA SE KYLLÄ SATTUI. Yleensä on ollut vaan epämiellyttävä kokemus, mutta nyt kyllä hiki valui ja melkein kyyneleet sekaan. "Voit nousta ja pukee" tokaisi vielä, häipy käytävälle ja jätti oven auki..En vieläkään tiedä mikä sitä oikein riepo, mutta ihan tahallaan teki sen noin ikävästi. Sydän hakkas ja tuskan hiki valu vielä pitkään tuon toimenpiteen jälkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja karmeus kokemus:
Oli viimeksi tuo papa-näytteen otto...Menin lähetteen kanssa labraan, ajankin olin varannut nimenomaan papan ottoa varten. No, oven aukaisi sellainen Neuvostoliittolainen kuulantyöntäjä- mallia oleva nainen ja alkoi heti tuskailemaan mulle sitä mun lähetettä kun hän on kesäsijainen eikä oikein tiedä ja ja ja... Kailotti siitä odotushuoneen poikki (joka oli tietysti täynnä vuoroaan odottavia) toiselle hoitajalle että "OTETAANKO ME TÄÄLLÄ NÄITÄ LÄHETTEELLÄ TULEVIA PAPOJA KUN EI OO SE JOUKKO-PAPA?" No, otettiinhan niitä ja käskystään seurasin häntä sitten näytehuoneeseen kuin teuraalle vietävä lammas. Mitään ei puhuttu, "riisu tossa ja mee tohon" kävi vaan komento. "Levitä!" kuului seuraavaksi ja samantien ilman mitään varotuksia tai voiteita survo sen spekulan sisään ja alko rassaamaan. JA SE KYLLÄ SATTUI. Yleensä on ollut vaan epämiellyttävä kokemus, mutta nyt kyllä hiki valui ja melkein kyyneleet sekaan. "Voit nousta ja pukee" tokaisi vielä, häipy käytävälle ja jätti oven auki..En vieläkään tiedä mikä sitä oikein riepo, mutta ihan tahallaan teki sen noin ikävästi. Sydän hakkas ja tuskan hiki valu vielä pitkään tuon toimenpiteen jälkeen!
Mun elämäni ensimmäinen papa on otettu just noin. :snotty: :snotty: :snotty:

hmmm
Kierukan laitto ei tuntunut missään, viimeksi hammaslääkärilläkin kun kävin niin porattiin ilman puudutusta kuten yleensäkin mun kohdalla. Mutta se papa, se otetaan sillä ikävällä harjalla niin tosiaan tuntuu ikävälle ja verta tulee sitten jälkeen päin 2-3 päivää.

Onko niillä muitakin työ välineitä sen näytteen ottoon kuin tuo harja? Epäilen ainakin että on kun kerran ei joillakin ole tuntunut miltään se kun limakalvo "harjataan" rikki.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Nimittäin PAPA |O |O |O |O Jumaliuta, kun tuntui taas, että kuolen sinne. Tai oikeastaan pelkäsin, etten kuolekaan sinne. Ja mua ei normaalisti satu mikään, kipukynnys on taivaissa.

Lääkäri laittoi ensin jonkun turhan suuren vehkeen. Multa valui vesi silmistä, ja väkisin karkasi suusta että "ai saatana!" - jolloin vehje vaihdettiin pienempään. Ja yhä vaan se sattui aivan jäätävän paljon |O |O Ja kun se itse näyte otetaan, niin sekin tuntuu äärimmäisen vittumaiselta.

Jotkut väittää, ettei sitä edes tunne. Että papa on ihan piis of keik. Ne valehtelee |O

Kiitos. Helpotti. +ärräpäitä.
Mulla kävi julkisel puolel ihan samalla tavalla, enkä sen jälkeen oo sitä siellä otattanu. Oma gyne kun sen ottaa ni ei tunnu missään, osaa ilmeisesti ottaa sen niin hellävaroen.

Yhteistyössä