Miten saisin täysimetetyn syömään pullosta?

Hei,
Otsikossa jo kysymykseni,
Eli meillä tulossa viikon päästä tilanne että 2kk vanha vauveli joutuu olemaan ilman äippää n.3 tuntia, ei kuulosta pitkältä ajalta mutta tissillä on aina päivisin vähintäänkin 2 tunnin välein, jos ei useamminkin. Minä joudun synnytyksen jäljiltä pieneen toimenpiteeseen äitiyspoliklinikalle, eikä vauvaa voi mukaan ottaa.
Mutta siis ongelmana on kun poika ei huoli pulloa, olen yrittänyt omaa maitoa antaa sekä myös kahta eri korviketta kokeillu. Erilaisia tuttiosia myös testattu. Alkaa hikeä puskemaan kun aikaa enää viikko!
Miten olette selviytyneet vastaavasta tilanteesta? Uskoisin kuitenkin että kohtalotovereita löytyy!!?
 
tsi79, kuulostaapa "ongelma" tutulta. Itselläni on 3kk ikäinen tyttö, joka ei myöskään suostu syömään tuttipullosta tai tuttia. Neiti on siis täysimetyksellä, mutta kun pakostakin tulee niitä tilanteita ettei vauvaa ihan kaikkialle viitsi mukaan ottaa.

Ollaan kokeiltu toista syöttäjää, erilaisia tuttipullon tuttiosia yms. Olen huomannut, että neiti syö pullosta vain silloin kun on todella iso nälkä. Silloinkin ottaa vain sen verran maitoa, että nälkä siirtyypi. Kun sitten olen tullut kotia, on minua odottanut nälkäinen lapsi =) Hyvin neiti on pärjänyt isänsä kanssa, vaikka pulloa ei huolikkaan. Olen imettänyt tytön ennen lähtöä ja annan heti kotiin palattua uudestaan. Meillä neiti syö yleensä 3-4 tunnin välein, mutta välillä syönnit ovat tiheimpia ns. tiheän imunkausia.
 
Meillä myös ihan sama ongelma! Neiti on tällä hetkellä reilu 3,5 kuukautta vanha, eikä ole koko pienen elämänsä aikana suostunut ottamaan tuttia eikä tuttipullosta maitoa.
Ja tissillä on parin tunnin välein. Nyt pieni helpotus on tullut soseista, kun aloitettiin ne 3 kk iässä, mutta haluaa kyllä soseenkin päälle viimeistään tunnin kuluttua tissiä.
Kun pääsis edes kampaajalla käymään.....

Erilaisista pullotuteista on täälläkin tarjottu ja erilaisia tutteja on jo isot kasat, mutta kun ei kelpaa niin ei.

Onko Teillä muilla ollut sellaista kitinä kautta 3-4 kuukauden välillä? Meillä tuntuu, että nykyisin koko ajan kitistään ja mikään ei oikein kelpaa, vaikka perustarpeet on tyydytetty, on seurusteltu, vaan sylissäkään ei ole hyvä, ei sitterissä, ei lattialla, ei sitten missään :/

Välillä kyllä ahdistaa ja kovin, kun haluaisi, että kaikki olisi hyvin, mutta ei tiedä sitten, että mikä on vaivana.....
 
Meilläkään ei suostuttu juomaan tuttipullosta koskaan ja tää mun vinkki ei nyt auta tohon ap:n ongelmaan, mutta kokeilkaa antaa nokkamukista aina pieni hörppy esim. vettä kiinteiden jälkeen. Näin me alettiin 3kk iässä tekemään, eka aina vaan laitettii suuhun ja pieni tippa vettä. Eihän se sitä suostunut kunnolla juomaan, mutta tottu siihen. Välillä annoin korviketta veden sijasta ja loppujen lopuks varmaan 5kk iässä tyttö joi aika paljon korviketta nokkamukista! Imetys loppui 6kk iässä ja siitä eteenpäin ollaan juotu vain nokkamukista..

Meillä oli sellainen pehmeä nokka, josta valui juoma ilman imemistä, mutta niitähän on monia erilaisia!
 
Tää nyt ei lohduta yhtään, mutta meillä ei oikeesti auttanut mikään. Tyttö on nyt 10kk ja tänään meni ekan kerran ikinä 150ml maitoa pullosta. Kaikkea ollaan kokeiltu, nyt on pakko edessä kun kuukauden päästä menee hoitoon niin piti vaan lopettaa päivällä imetys. Toisena päivänä sitten joi, eli näköjään routa ajoi porsaan kotiin kun tissiä ei ole ollut tarjolla kun aamuisin ja iltaisin.

Teillä on onneksi nyt kyseessä noin lyhyt aika. Uskoisin myös, että noin pieni vauva joisi pullosta toisen henkilön juottamana jos on oikeasti nälkä. Meilläkin joi vielä tuolloin, mutta sitten unohdettiin pariksi kuukaudeksi koko juttu ja nyt oltiin sitten tässä...

Mutta, kuten meilläkin nyt kävi niin kun nälkä on tarpeeksi suuri, kelpaa kyllä pullokin viimein. Joten älä ole ap huolissasi, kyllä vauva pärjää!
 
Hei.Meillä kaksi tyttöä ja vanhempi alkoi ottamaan pullosta 5kk.Nuorempi (nyt 6 1/2kk) ja ottanut pullosta muutaman kerran.Myökin kokeiltiin eri tuttiosia ja ainoastaan mamin pullosta molemmat suostuneet juomaan.

Kokeile lämmittää myös tuttiosa veden alla lämpimäksi ennen kuin annat pullon suuhun.Kokeile pitää tuttiosaa lapsen huulilla,eri asennot saattavat myös auttaa sekä syöttöpaikka ja henkilö.Meillä mies on antanut lusikalla tai nokkamukista hörpyttämällä kun itse olen ollut poissa. Varmasti vauvasi pärjää hyvin.
 
Kiitos vastanneille! Ja tosiaan, hörpytys, olin kokonaan unohtanut tuon! Ja eikai vauva 3 tunnissa nälkään kuole kun maitoa kuitenkin on tarjolla. Tää on ehkä äidille kovempi paikka kun vauvalle :whistle:
 

Yhteistyössä