Miten saatte sairaan lapsen syömään ja juomaan?

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Meillä 11kk poika on korvatulehduksessa ja en tiiä onko joku rokkokin nyt tullut. Ei syö, eikä juo.
puolessatoista vrk. menny ehkä 3dl mitään sisään.


miten saatte lapsenne syömään ja juomaan?
















 
Kannattai varmaan käydä lääkärissä tarkistuttamas ettei ole jo kuivunut :eek: Nuo pienet kun kuivuu niiiiiin nopsaan. Itse annoin omalleni mehua kun muu ei mennyt... vaikkei sitä kai noin pienelle suositellakkaan... Lääkäri sanoi että anna mitä vain mikä menee.
 
xx
Meillä meni ainoastaan hieman jogurttia ja mandariinia sekä kinkkusiivu 1v 3kk tytön ollessa sairas, 40 asteen kuumeessa. Kannattaa antaa herkkujakin kunhan jotain uppoo.
 
Pakkojuottoa
Mä annoin pahan ripulin aikaan nestettä (mehu, vesi, Floridral apteekista) suoraan ruiskulla suuhun. Ekaksi tuli kovaa vastustelua, mut sit muksu alkoi jo odottamaan, että koska sitä hyvää saa taas ruiskusta.

Jos lapsi on virkeä, ei jää kuoppaa käteen painettaessa eivätkä silmät ole kuopalla ja on pissannut, niin ei ole kuivunut.
 
heh
NO kyllä meidän poika oli kuivunut, vaikka oli virkeä ja iloinen. Käytiin nenemahaletkussa 6 tuntia lastenosastolla! Ei tietenkään liian kuivunut, heh, silloinhan hän olisi ollut jo tajuton... :(
 
pph
Meillä neiti joi mun urheilujuomapullosta kun en muuta enää keksinyt ja siitä aina veljensä kanssa tappelee kun jumpasta palailen, toimi! Eli kaikki keinot käyttöön vaikka vähän kummallisetkin viritykset!
 
Miedän 2v oli kesällä kovassa vatsataudissa ja mikään ei mennyt alas. Illalla vointi oli ok, mutta aamulla poika ei reagoinut mihinkään. Ei siis jaksanut avata edes silmiään. Nestehukka oli suuri ja sairaalassa antoivat pillimehua ja poika joi 5dl yhtä mittaa. Saatiin lähete sairaalaan, mutta onneksi poika ei joutunut tiputukseen (saatiin lupa tarkkailla poikaa kotona ja jos vointi olisi hekentynyt, ambulanssilla sairaalaan).
Lääkäri sanoi, että perusjaffa on hyvää ja ihan vaikka lusikalla/lääkeruiskulla (tai miksi sitä sanotaan) annettuna.
 
Mehua en ookkaan vielä kokeillut. Kaikki muut mahdolliset kyllä. Aika väsynyt tämä on, mutta osaltaan johtuu siitäkin ettei korvien takia ole nukkunut oikein kahteen yöhön.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mehua en ookkaan vielä kokeillut. Kaikki muut mahdolliset kyllä. Aika väsynyt tämä on, mutta osaltaan johtuu siitäkin ettei korvien takia ole nukkunut oikein kahteen yöhön.
Tarttis varmaan lääkärin katsoa mikä on tilanne, koitas mahanahkaa rutistaa sormien väliin jos jää kurtulle on kuivumista jo tapahtunut. Tätä ne tekee siellä lekurissakin, mutta oikeasti parhaan arvion tekee lääkäri!
 
sokeritoppa
Imeminen voipi tehdä kipeää korviin, komppaan tuota lusikkaa ja ruiskua. Vaikka sitä vettä tai mehua. Soseisiin tippa jompaakumpaa, niin on juoksevampaa ja menee helpommin alas.
 
Ehkä tää tästä. Poika istuu sylissä ja on syönyt jo viinirypäleen ja nyt menee mandariini. Kiitos neuvoista, Ruiskulla mehua pakolla näytti tuottavan tulosta. Eipä olis itelle tullut mieleen.

osansa on varmaan antibiootilla. Taitaa alkaa vihdoin auttamaan.
 
vieras
lääkeruitalla vaan kurkusta nestettä alas jos ei muuten mene, niin mä olen joutunut tekeen, kun vaihtoehdot loppu ja sairaalassa sanovat et jos oksentaa sen pois niin sit vasta tänne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä 11kk poika on korvatulehduksessa ja en tiiä onko joku rokkokin nyt tullut. Ei syö, eikä juo.
puolessatoista vrk. menny ehkä 3dl mitään sisään.


miten saatte lapsenne syömään ja juomaan?


Sitten kun oli saanut kunnon kipu-ja kuumelääkityksen. Suostui juomaan.
 

Yhteistyössä