miten saan tupakanhajun pois laukusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rise
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rise

Vieras
ostin kirpparilta ihanan laukun ja nyt kotona huomasin, että haisee hirveästi tupakalle, tulee ihan nortti mieleen siitä. :x

Mä jo pesin sen käsin, mutta eipä haju lähtenyt sillä. liottaakaan en haluaisi hirveästi, ettei sit haalistu.

Saisiko sitä jotenkin muuten raikkaamman hajuiseksi? tää häiritsee, kun en itse polta ollenkaan.

jos se on kestävää kangasta niin heitä kuule pesukoneeseen. Normaali kangas ei haalistu. Tai sitten vaan lemmppaat sen pakkaseen pariksi päiväksi tuulettuu. silleen mä sain hajuveden hajun pois käytetystä laukusta.

Etikka on kanssa aika hyvää hajujen kanssa, joskin se alkuun sitten haisee siitä laukusta itse. Mutta pesemällä ja tuulettamalla sen etikankin saa pois. Tietenkin se voi vähän haalistaa värejä kangaslaukusta, jos liottaa, mutta pesukoneessa huuhteluaineena käytetty etikka ei kyllä tuhoa pahasti mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
jos se on kestävää kangasta niin heitä kuule pesukoneeseen. Normaali kangas ei haalistu. Tai sitten vaan lemmppaat sen pakkaseen pariksi päiväksi tuulettuu. silleen mä sain hajuveden hajun pois käytetystä laukusta.

tuulettumassa se olikin heti kun sen kirppikseltä kotiin toin. oli ulkona yön yli, sen jälkeen pesin sen ja vieläkin haisee. :(

Se ei ole mikään kassi, vaan laukku vuorineen kaikkineen, joten voi olla pesukonepesu liian raju. Nytkin kun pesin sen käsin, niin varoin taittamasta sitä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja iitis:
Toi pakkanen on ihan paras! Laita esim. pakastuspussiin tms jos mahtuu ja joko pihalle (jos teillä vielä pakkasia) tai sit pakastimeen yön yli.

jos mä kokeilen tätä muutaman päivän ajan. pakkasta on vielä ainakin muutama aste.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmi:
Etikka on kanssa aika hyvää hajujen kanssa, joskin se alkuun sitten haisee siitä laukusta itse. Mutta pesemällä ja tuulettamalla sen etikankin saa pois. Tietenkin se voi vähän haalistaa värejä kangaslaukusta, jos liottaa, mutta pesukoneessa huuhteluaineena käytetty etikka ei kyllä tuhoa pahasti mitään.

jos vielä joudun sen pesemään tuuletuksen jälkeen, niin kokeilen tuota etikkaa huuhteluvedessä.

Yhteistyössä