Miten saan tämän loppumaan, henkinen väkivalta parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekekek
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokemusta on. Mun eksä oli myös taitava. Se vaan ei pysyny henkises väkivallas vaan meni fyysiseks aika pian. Mä en jaksanu kuunnella sitä paskaa päivästä toiseen, joten otin ja lähdin. Voin kertoo, et lähteminen vaati paljon vähemmän voimia kuin siihen paskaan jääminen. Siinä oleminen se vasta kuluttavaa olikin!

[QUOTE="aapee";23870884]Se turvakoti ei ole tarpeen. Järjestän asioita tässä. Muutenkin mies pitää minua draamaqueeninä joka ihannoi syrjäytyneitä ja haluaa olla kuten yh siskonsa. Aika hyvän muurin oon itelleni kehittänyt, vaikka välillä miehen sanat saavat kyyneliin.
Joskus tuntuu, kuin tästä voisi vielä tulla jotain. Halutessaan mies voisi olla se, johon rakastuin. Järki sanoo, että ei kuitenkaan.[/QUOTE]

Mulla on samanlainen tilanne. Juuri kun vihdoin olin laittamassa eroa vireille ja "rattaita pyörimään", yrittää mies olla taas se sama, johon aikanani ihastuin. Ole tässä nyt sitten kovana ja lähde, kun miettii, että jos se nyt viimein tajusi. Terapiassa on käyty myös ja haluais uskoa, mutta sen olen päättänyt, että jos kesän aikana käytös palaa vanhaan niin lähden oikeesti. Pärjään rahallisesti ja muutenkin. Mulla on hyvä tukiverkko. Lasten takia haluais vielä vaan uskoa.

Kannattaa varmasti kertoa kaikki perhetyöntekijälle. Sekin jo vähän auttaa, kun saa asiat sanotuksi ulos. Vaikka sitten kirjoittamalla nettipalstalle. :) Olisko sulla niin luotettavia ihmisiä live-elämässä, että voisit kertoa heille tilanteestasi, esim. äitisi tai siskosi.

Miehesi vallankäyttö perustuu osaksi salailuun. Siksikin asioista avoimesti puhuminen helpottaa vähän tilannetta. Puhumalla kieltäydyt osallistumasta miehesi vaatimaan salailuun ja olemasta "syyllinen" kuten miehesi koettaa viestittää.

Kuulostaa narsistilta. Tai muuten mielenvikaiselta. Miksei miehesi halua erota jos kerran ei pidä sinusta? Vai onko ero hänelle yksi ja sama? Oletteko siis puhuneet näistä asioista?

Mulla on pari hyvää ystävää, joille olen tämän jakanut. Äitini vaan voivottelee tilannetta eikä hänelle näitä kannata kertoa. Mies totesi äsken tekevänsä laskelmia miten saisi tämän eron hoidettua. Kuulemma hommaa tähän jonkun asumaan kanssaan jotta selviää rahallisesti. Eli minut pistetään vaihtoon. Tuntuu pahalta vaikka koko ajan järki sanoo, ettei tässä rakkautta enää ole. Minut voi korvata noin vaan.
Minä nielen kyyneleitä vaikka toivotin onnea miehelle ja tulevalle emännälle.

[QUOTE="aapee";23871231]Mulla on pari hyvää ystävää, joille olen tämän jakanut. Äitini vaan voivottelee tilannetta eikä hänelle näitä kannata kertoa. Mies totesi äsken tekevänsä laskelmia miten saisi tämän eron hoidettua. Kuulemma hommaa tähän jonkun asumaan kanssaan jotta selviää rahallisesti. Eli minut pistetään vaihtoon. Tuntuu pahalta vaikka koko ajan järki sanoo, ettei tässä rakkautta enää ole. Minut voi korvata noin vaan.
Minä nielen kyyneleitä vaikka toivotin onnea miehelle ja tulevalle emännälle.[/QUOTE]

Tuon kommentin ylimmät tarkoitus oli varmaankin testata sun reaktiota - ja sitten ihan vaan satuttaa. Juuri nyt sun kannattaa varmaan keskittyä ajattelemaan järjellä. Suret sitten vaikka kokopäiväisesti, kunhan saat elämäsi ensin järjestettyä kuntoon. Voimia. :)

Yhteistyössä