N
nalkuttaja
Vieras
Meillä mies tekee kotitöitä vain jos minä käsken. Ja joudun monesti sanomaan useasti. Ja aina yrmeällä naamalla tekee. Perus keskustelu meillä menee näin:
-muistathan että huomenna on imurointipäivä.
-Joo
seuraavana päivänä mitään ei tapahdu, joten pitää alkaa vihjailemaan: -3tunnin päästä vauva menee päiväunille.
-joo
-Syönnin jälkeen olis aikaa tehdä kotitöitä.
-Joo
-Kohta vauva menee nukkumaan, sitten pitää olla hiljaa.
-Joo joo.
-Sun pitäis imuroitko tänään.
-Joo.
-Milloin sä imuroit?
-meillä on leegojen rakentaminen nyt kesken isomman kanssa. Kohta...
Ja äidin pinna kiristyy kun odottelee tuntitolkulla sitä että milloinkahan mies suvaitsee aloittaa. Ja jokaista pikkujuttuakin joutuu kysymään pari kertaa kun mitään ei tapahdu heti. Tai mies ei pysty kertomaan milloin aikoo kyseisen jutun tehdä. Eli tyyliin joo, mä imuroin 13.00.
Haluisin vähän suunnitella omiakin tekemisiä ja juttuja, niin ärsyttää tuollainen. Varsinkin kun olen sellainen että en osaa istua toimettomana ollenkaan vaan teen koko ajan jotain itse. Ja sotkuinen ja likaine koti ahdistaa ja meillä ei kyseisen miehen takia ole pesty edes vessaa moneen viikkoon
Mitään se ei tee vaikka pyytäisin nätisti. Se unohtaa, ehkä tietoisesti,, ehkä ei. En tiedä.
Ja sitten mua haukutaan nalkuttajaksi joka päivä. Itsepähän mies antaa syyn sille.
-muistathan että huomenna on imurointipäivä.
-Joo
seuraavana päivänä mitään ei tapahdu, joten pitää alkaa vihjailemaan: -3tunnin päästä vauva menee päiväunille.
-joo
-Syönnin jälkeen olis aikaa tehdä kotitöitä.
-Joo
-Kohta vauva menee nukkumaan, sitten pitää olla hiljaa.
-Joo joo.
-Sun pitäis imuroitko tänään.
-Joo.
-Milloin sä imuroit?
-meillä on leegojen rakentaminen nyt kesken isomman kanssa. Kohta...
Ja äidin pinna kiristyy kun odottelee tuntitolkulla sitä että milloinkahan mies suvaitsee aloittaa. Ja jokaista pikkujuttuakin joutuu kysymään pari kertaa kun mitään ei tapahdu heti. Tai mies ei pysty kertomaan milloin aikoo kyseisen jutun tehdä. Eli tyyliin joo, mä imuroin 13.00.
Haluisin vähän suunnitella omiakin tekemisiä ja juttuja, niin ärsyttää tuollainen. Varsinkin kun olen sellainen että en osaa istua toimettomana ollenkaan vaan teen koko ajan jotain itse. Ja sotkuinen ja likaine koti ahdistaa ja meillä ei kyseisen miehen takia ole pesty edes vessaa moneen viikkoon
Ja sitten mua haukutaan nalkuttajaksi joka päivä. Itsepähän mies antaa syyn sille.