Miten saada mies ymmärtämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Siis mä en tajua edelleenkään kuinka voi miehet olla niin jääräpäitä!!! Kaikissa käytännön asioissa (tiskit, pyykit) menee kyllä perille kun sanoo että voisitko tehdä jne. Mutta mutta, miksei toisen huomoimisessa! Miten se voi olla niin vaikeaa sanoa että Rakastan sua ja oot mulle tosi tärkee??? Miksi ne kaikki hellät sanat, viestit ja soittelut loppuvat vuoden yhteiselon jälkeen?? Mun tunteet eivät ole muuttuneet eikä tunnu yhtään vaikeelta sanoo mitä tunnen vaikka joka ilta. Eikä miehenkään tunteet kuulemma. Olen kyllä vihjannut, puhunut ja pyytänyt... Vaikka hän kuulemma tajuaa kyllä mitä toivoisin ja tarvitsisin, ei mitään silti tapahdu!! Tarvitaanko tähän joku perhepsykologi joka osaa sanoa tuon niin että todella menee perille ja alkaa tapahtumaan vai onko se tällaista aina?!

Turhauttaa ja itkettää päivä toisensa jälkeen!!! :'(

Miehelleni meni asia perille vasta parisuhdekriisin jälkeen.
Kun sanoin, "valitin", ettei koskaan sano, että rakastaa jne. Niin sanoi, että kun ne sanat eivät tule luonnostaan, on niin vaikee sanoa.Ei ilmeisesti ollut miehekästä tunnustaa rakkautensa jne. Kun selvisimme kriisistä, niin nyt on opetellut sanomaan "minä rakastan sinua", taitaa sanoa sen nyt useimmin kun minä... :ashamed: Jos laittaa tekstarin, niin lopussa on pusut ja halit tai rakastan sinua. :heart:
Yritäppä vielä puhua miehellesi, jos menisi perille.
Mitään parisuhdesotkuja en suosittele päästäksesi haluttuun päämäärään, kuten meillä... :D

jospa hän osoittaa sen rakkkauden teoillaan, kun sanomaan ei pysty.Meillä kyllä sanotaan ja halitaan miehenkin taholta jopa aktiivisemmin kuin minä. mutta ne arjen tiskit,pyykit,järjestyksen pito on taas niin ja näin...

Niin se on meillä kymmenen vuoden yhdessäolon aikana havaittu, että mies osoittaa rakkautensa ja välittämisensä teoillaan. Itse olen niin vaan tollo etten meinaa niitä tekoja huomata....

Tarvitsisin tosiaan paljon nykyistä enemmän ihania sanoja ja huomionosoituksia! Tästä asiasta on juuri toissapäivänä "keskusteltu" enemmän tai vähemmän rakentavasti... Mies ei vaan meinaa ymmärtää että nainen tarvitsee hellyyden ja rakkaudenosoituksia, sanoja, halauksia, suukkoja, joskus pieniä lahjoja tai kukkia! Sitä juuri yritin miehelleni selittää, en tiedä kuinka sitten meni perille...

Kokeile kirjoittaa miehelles kirje... missä selvität kaikki sua häiritsevät asiat, yksinkertaisen helposti, miehellähän on tunnetusti ne "putkiaivot" eivätkä ne jaksa lukea mitään pitkiä sepostuksia... =)
Kannattaa kokeilla, kirjotat kirjeen ja "vahingossa" jätät sen vaikka lähtiessäsi pöydälle. :attn:

Mä en halua kuulla jatkuvaa toistelua rakastamisesta yms. Ne ovat tärkeitä sanoja ja mun mielestä menettävät merkityksensä liian usein sanottuna. Mieheni näyttää välittämisensä halauksin ja suukoin päivittäin vieläkin (yhdessäoloa vajaa 15v.). Hän sanoo minulle pari kertaa vuoteen , että rakastaa ja se riittää. Silloin niillä sanoilla on tarkoitusta ja yleensä siihen hetkeen liittyy silloin enemmän tunnetta ja sanoilla on silloin merkityksensä.

Sitten ne kotityöt ovat oma lukunsa kokonaan. Kaikkea ei aina voi saada samaan pakettiin. Tehdään kun vaimo vihjaisee tai välistä käskee. Siitä on varmaan muodostunut jo tapa enkä viitsi kauheaa stressiä siitä enää ottaa. Hommat tulee kyllä sitten tehtyä kun asiasta on huomautettu.

Meillä toi homma on toisin päin, eli mun suusta ei rakkauden tunnustuksia kuulu, vaikka sitä miettisinkin, ja en mitään hempeilyjä harasta, vain jos mies itse tekee jotain, meillä miestä häiritsee kun en sano "rakastan sinua", vaikka hän itse sanoo niin, yleensä kyllä kiellän sanomasta, olen miettinyt miksi käyttäydyn näin, ainakin olen erittäin epäromanttinen, en ymmärrä romantiikkaa, ja olen elämäni aikana oppinu että tunteita ei kannata näyttää, siitä joutuu kärsimään. :headwall:

Yhteistyössä