Miten saada mies siivoamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sain kerran ohjeeksi, että yritä elää elämääsi itsenäisesti. Tämä siis ammatti-ihmisen neuvo tilanteeseen. Eipä siinä mitään, yritin elää itsenäisesti ja nyt järki sanoo että ero on ainoa vaihtoehto.

Sain kerran ohjeeksi, että yritä elää elämääsi itsenäisesti. Tämä siis ammatti-ihmisen neuvo tilanteeseen. Eipä siinä mitään, yritin elää itsenäisesti ja nyt järki sanoo että ero on ainoa vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä pahempi;28162748:

Itseasiassa itsekin olen kokeillut tuota, koitin vaan olla välittämättä ja siivota niinkuin asuisin yksin.
Turhautti vaan pestä toisen vaatteita,astioita,siivota jälkiä,ruokatahroja,viedä toisen roskia roskiin ja astioita tiskialtaaseen sekä korjata toisen tavaroita paikoilleen.
Huoh.

Anteeksi toisto, ekaa kertaa ikinä kirjoitan keskustelupalstalle. Aloitin kirjoittamaan tottumuksesta, että muuten meidän avioliitto on oikein hyvä. Sitten tajusin, että eihän meillä toimi mikään! Aika karu ja silmät avaava ajatus.

Ihan tosissaan hyvä ehdotus, tajusin että toi siivoaminen on vain jäävuoren huippu. Miehen jäljiltä löytyi viime vuoden lopussa kaksi pussillista maksamattomia laskuja, jotka väitti maksaneensa ja piilotti karhukirjeet multa, eli luottamus tässä on mennyt ihan täysin. Ei taida siivoaja auttaa siinä ongelmassa, vaikka vähemmän vakavassa tilanteessa on oikeasti hyvä ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä pahempi;28162877:
Ihan tosissaan hyvä ehdotus, tajusin että toi siivoaminen on vain jäävuoren huippu. Miehen jäljiltä löytyi viime vuoden lopussa kaksi pussillista maksamattomia laskuja, jotka väitti maksaneensa ja piilotti karhukirjeet multa, eli luottamus tässä on mennyt ihan täysin. Ei taida siivoaja auttaa siinä ongelmassa, vaikka vähemmän vakavassa tilanteessa on oikeasti hyvä ratkaisu.

Jees. Kandeis sit vissiin lähtee purkaa vyyhtii toisest päästä? Eli turha tosta siivoomisesta niuhottaa, jos se ei ole se ongelman ydin...Et tol riitelyl vaan kärjistät tilannetta. Jos haluut tappaa liittos ikävästi niin mieti sit oikeesti vaan niitä tiskejä ja likoja...vaiks tosissaan sua ärsyttääkin joku muu. Lähtekää siit liikkeelle. Ja sit se, et onks sun miehelläs masennusta? Kuulosta kyl aika masikselta tollanen, et ei viiti jälkiään korjata. Vissiin aika vaikeet oltavat teillä molemmilla? Ottakaa etäisyyttä ja pliide laittakaa asiat tärkeysjärjestykseen. Paskaset astiat on loppujen lopuks aika pikku juttu.

kiitos neuvoista, selvästi mies on masentunut, oon sen raahannut muutamaankin otteeseen lekurille. Itsellä on vain konstit vähissä, kun toisen puolesta voi tehdä vain tiettyyn rajaan asti asioita. ja tuo siivous, äijä oli yksin kotona ja asunto oli mm tulipaloriski ja lähes asuinkelvoton. että juoppoluolalta tää paikka näyttää jos en pidä huolta koko ajan ja jatkuvasti, tätä on vaikea kuvailla sanoilla. sen takia se nousee päällimmäisenä asiana pinnalle kun alan miettiä mikä ottaa päästä. Jos olen itse iltavuorossa ja mies kotona, en voi uskoa, että niin pienessä hetkessä voi saada sellaista jälkeä aikaan. täällä on esimerkiksi vedetty kaikki kaappien tavarat olohuoneen lattialle , siis vaatteet ja sitten siihen päälle kasattu keittiön tavarat, oli tullut äkkiseltään mieleen että vois tehdä vaikka remonttia tai jotain. ei sitten tehnyt, mutta kahvinkiettimen ja vedenkeittimen vedet teki hyvää jälkeä vaatteille ja papereille, jotka oli kasan alimmaisena. Tää nyt vain yhtenä esimerkkinä.

Samaa on täälläkin, ja se on todella rasittavaa. Mies väittää siivoansa, mutta tekee paljon vähemmän kuin minä. En tiedä ratkaisua tähän. En halua erotakaan, mutta huomaan tekeväni viikkosiivoukset yksin. Mies kun siivoaa, katoaa lattialta ehkä vaatteet. Minä kun siivoan, imuroin, pyyhin pölyt, pesen vessan jne.

[QUOTE="vieras";28162113]Siinäpä se kysymys tulikin.
Mies siis siivoaa älyttömän vähän, tiskaa ehkä muutoman lautasen tai työntää pyykit koneeseen kerran viikossa ja on tämän jälkeen uupunut.
Ei siivoa jälkiään, ei järjestele..
Roskat saisivat lojua viikkotolkulla eteisessä ilman että hoksaisi viedä ne ulos.

Raivostuttavinta tässä on se, että mies ei itse tajua sitä kuinka vähän tekee.
Mielestänsä siivoaa ja osallistuu ihan niinkuin muutkin.
Viikkosiivoukseen osallistuu ehkä kerran kuussa ja silloinkin yleensä jakaa siivouksen usealle eri päivälle ja jättää hommat kesken tai puolitiehen, unohtaa tehdä puolet hommistaan jne. jolloin siivouksesta ei juurikaan ole hyötyä.
Kaikki jää kesken, ei edes roskia voi kerralla viedä ulos.
Taulut jää kiinnittämättä, varastot siivoamatta,muuttolaatikot purkamatta jne. ellen itse tee niitä tai muistuta ja painosta miestä ensin monta viikkoa ja sitten odottele milloin herralla ehkä on aikaa ja voimia naulata yksi naula seinään.
Lykkää, lykkää ja lykkää lykkäämistään kaikkia ihan pieniä ja yksinkertaisiakin kotitöitä.

Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.
Mies puhuu terapiassa kuinka kyllä siivoaa eikä halua stressata siitä, eikä ymmärrä yhtään kun yritän selittää että hänen panoksensa siivoukseen on ihan liian pieni.
Voiko asialle ylipäänsä tehdä mitään?
Ovatko vaihtoehdot vain se että suostun vastaamaan kodinsiivouksesta,korjauksesta ja laitosta YKSIN tai että eroamme?[/QUOTE]

Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.Tämän takia ollaan oltu terapiassa, erottu ja palattu yhteen ja olen palanut loppuun.

Ei saatana, hahahahahahahahahahahahahahaha, looooooooooooooolllllll!!!!!

Mulla sekois pää tommoseen : D ite oon semmonen että laitan heti tavarat paikoilleen, siivoan sotkut, laitan taulut, koska muuten ne unohtuu. Mies tekee samoin itse, hänen on pakko tehdä asia heti, muuten se jää..

Mut joo, en vois elää tommosen kanssa ja olisin kauhujen vaimo kun naputtaisin jalkaa vieressä kun mies sais vaikka kielellä putsata sotkunsa.

Mulla sekois pää tommoseen : D ite oon semmonen että laitan heti tavarat paikoilleen, siivoan sotkut, laitan taulut, koska muuten ne unohtuu. Mies tekee samoin itse, hänen on pakko tehdä asia heti, muuten se jää..

Mut joo, en vois elää tommosen kanssa ja olisin kauhujen vaimo kun naputtaisin jalkaa vieressä kun mies sais vaikka kielellä putsata sotkunsa.

laitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuu

Teillä paljonkin näitä taulohommia?

[QUOTE="vieras";28163535]laitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuulaitan taulut, koska muuten ne unohtuu

Teillä paljonkin näitä taulohommia?[/QUOTE]

Joka päivä.

Olen pilannut elämäni lapatossun kanssa joka ei siivoa omia sotkujaan(hänen huone kuin kaatopaikka!!!) mutta sentään joskus imuroi ja tiskaa ihan oma- aloitteisesti. Mutta se hänen huoneensa...... 🤬 viimeinen niitti oli kun siltä löytyi jotain koiperhosen kaltaisia. Mutta edelleenkään ei osaa laittaa asioita järjestykseen. Lattioilla romua niin ettei mahdu siellä kulkemaan. Koska on hänen huoneensa, minun ei kuulemma pidä siellä kulkeakaan. Mutta on sietämätöntä että sieltä kulkeutuu pölyä ja öttiäisiä muualle kämppään.

Ja totean lopuksi etten ole itsekään mikään järin siivousintoinen. Mutta että yks huone on kuin pultsari asuisi siellä....

Olen pilannut elämäni lapatossun kanssa joka ei siivoa omia sotkujaan(hänen huone kuin kaatopaikka!!!) mutta sentään joskus imuroi ja tiskaa ihan oma- aloitteisesti. Mutta se hänen huoneensa...... viimeinen niitti oli kun siltä löytyi jotain koiperhosen kaltaisia. Mutta edelleenkään ei osaa laittaa asioita järjestykseen. Lattioilla romua niin ettei mahdu siellä kulkemaan. Koska on hänen huoneensa, minun ei kuulemma pidä siellä kulkeakaan. Mutta on sietämätöntä että sieltä kulkeutuu pölyä ja öttiäisiä muualle kämppään.

Ja totean lopuksi etten ole itsekään mikään järin siivousintoinen. Mutta että yks huone on kuin pultsari asuisi siellä....
Jatkan siis vielä, suhteemme intohimo on ollut poissa jo 10 vuotta. Eikä ole kyetty neuvottelemaan asioita kuntoon. Itse haluan eroon miehestä, hän ei halua ja ollaan solmussa. Ei auta kun mun lähteä heti kun lapset itsenäistyvät.

Se edellinen valittaja

Yhteistyössä