Eilen ja tänään ollaan juttelu tuokio pidetty, mutta väittää kivenkovaa, että päiväkodissa on syönyt. :/ Tietty se pari lusikkaa voi hänen mielestä olla syömistä.No etpä sä asialle taida voida mitään tehdä. Ainoa tietysti, että keskustelet lapsen kanssa miksi ei suostu siellä syömään.
meillä tuo tyttö on syönyt 1.5v:stä asti ihan itse. Vaihtelevalla menestyksellä, (sotku) mut on kuitenkin. Puututtu ollaan syömiseen silloin, kun on pelleilty tai muuten.Alkuperäinen kirjoittaja ehkä apua;22041511:Tavallisesti syy siihen miksi lapsi ei syö on että aikuiset ovat liikaa asiaan puuttuneet taapero-iässä. Kun lapsen annetaan asteittain itse oppia ja harjoitella syömistä, ensin sormin sitten kun lusikan haluaa, sitten harjoitellaan lusikalla.Kun syödään yhdessä lapsen kanssa on taapero tosi tarkka miten muut syövät ja haluaa matkia ja tehdä kuten toiset ja ITSE. Kun lapsella tunne että aikuiset homman hoitaa tai HALUAVAT hoitaa silloin lapsi ei koe syömistä omakseen eikä tykkää koko hommasta vaan käyttää tilannetta hyväkseen kiusata vanhempia ja hoitajia ja unohtaa siinä jopa nälkänsä.Mitä enemmän aikuiset yrittävät saada lasta syömään sitä vaikeammaksi tilanne tavallisesti kehittyy.