Miten saada lapsi syömään pk:ssa??

Ei kuulemma 3v syö, muutaman lusikallisen ottaa ja sit alkaa pelaamaan sen kanssa. Hoitajat eivät kuulemma voi tehdä mitään asialle. Ei huoli, vaikka koitetaan syöttää ja irvistelee vaan... :confused:
Kotona kuitenkin aina maistuu ruoka. Ei pelleile tai muutakaan.

Olisko jotain ideoita?

jkjhi
sillon ku mie olin lapsi ja en suostunu päiväkodissa syömään puuroa, niin hoitajat pakkosyöttivät sitä mulle... ja en suostunu maistamaan oliivia, ja vihdoin kun maistoin ja sylkäsin pöydälle, sain tukkapöllyä.. ja sitte hoitajat mun äidille valittivat et lapsi on hullu, kun ei syö puuroa eikä oliiveita ja että äiti kasvattanut huonosti..

Meilläkään ei neiti syö eskarissa. Opettaja huomautti heti ekalla viikolla ja sanoin että mielestämme riittää jos hän lusikallisen maistaa kun ruoka on kotona kuitenkin heti eskarin jälkeen valmiina. Ei ne lapset ruuan vieressä nälkään kuole on minun mielipiteeni.

Tavallisesti syy siihen miksi lapsi ei syö on että aikuiset ovat liikaa asiaan puuttuneet taapero-iässä. Kun lapsen annetaan asteittain itse oppia ja harjoitella syömistä, ensin sormin sitten kun lusikan haluaa, sitten harjoitellaan lusikalla.Kun syödään yhdessä lapsen kanssa on taapero tosi tarkka miten muut syövät ja haluaa matkia ja tehdä kuten toiset ja ITSE. Kun lapsella tunne että aikuiset homman hoitaa tai HALUAVAT hoitaa silloin lapsi ei koe syömistä omakseen eikä tykkää koko hommasta vaan käyttää tilannetta hyväkseen kiusata vanhempia ja hoitajia ja unohtaa siinä jopa nälkänsä.Mitä enemmän aikuiset yrittävät saada lasta syömään sitä vaikeammaksi tilanne tavallisesti kehittyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä apua;22041511:
Tavallisesti syy siihen miksi lapsi ei syö on että aikuiset ovat liikaa asiaan puuttuneet taapero-iässä. Kun lapsen annetaan asteittain itse oppia ja harjoitella syömistä, ensin sormin sitten kun lusikan haluaa, sitten harjoitellaan lusikalla.Kun syödään yhdessä lapsen kanssa on taapero tosi tarkka miten muut syövät ja haluaa matkia ja tehdä kuten toiset ja ITSE. Kun lapsella tunne että aikuiset homman hoitaa tai HALUAVAT hoitaa silloin lapsi ei koe syömistä omakseen eikä tykkää koko hommasta vaan käyttää tilannetta hyväkseen kiusata vanhempia ja hoitajia ja unohtaa siinä jopa nälkänsä.Mitä enemmän aikuiset yrittävät saada lasta syömään sitä vaikeammaksi tilanne tavallisesti kehittyy.
meillä tuo tyttö on syönyt 1.5v:stä asti ihan itse. Vaihtelevalla menestyksellä, (sotku) mut on kuitenkin. Puututtu ollaan syömiseen silloin, kun on pelleilty tai muuten.

Yhteistyössä