Miten saada kadotettua näläntunne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
tai ruokahalu? Olen niin kyllästynyt itseeni ja painoa tarvis saada pois. Mutta, kun laihdutus ei onnistu, kun se ruoka vaan on niin hyvää... Ja ei, en puputa pullaa tai ole koko ajan jääkaapilla. Ongelma on lähinnä liian isot annoskoot ja yksipuolinen ruoka. Tämä tosiaan pitäs olla päinvastoin, mutta kun ei pysty... Liian heikko luonto... Olen jo miettinyt lääkitystäkin, mutta en haluaisi siihen ryhtyä niiden sivuvaikutuksien vuoksi. Yksinkertaisinta olis, kun ei tulis sitä nälän tunnetta tai kadottaisi ruokahalunsa, jolloin tulis syötyäkin vähemmän. Jos pärjäis pitkää tyyliin jollain hedelmällä, niin tulis niitäkin syötyä sitten enemmän.

tai ruokahalu? Olen niin kyllästynyt itseeni ja painoa tarvis saada pois. Mutta, kun laihdutus ei onnistu, kun se ruoka vaan on niin hyvää... Ja ei, en puputa pullaa tai ole koko ajan jääkaapilla. Ongelma on lähinnä liian isot annoskoot ja yksipuolinen ruoka. Tämä tosiaan pitäs olla päinvastoin, mutta kun ei pysty... Liian heikko luonto... Olen jo miettinyt lääkitystäkin, mutta en haluaisi siihen ryhtyä niiden sivuvaikutuksien vuoksi. Yksinkertaisinta olis, kun ei tulis sitä nälän tunnetta tai kadottaisi ruokahalunsa, jolloin tulis syötyäkin vähemmän. Jos pärjäis pitkää tyyliin jollain hedelmällä, niin tulis niitäkin syötyä sitten enemmän.
Hiilarit alle 72 ja rasvaa joka annokseen, pysyy nälkä loitolla. Mitä ilman et pärjäisi?

Älä syö hedelmiä, niissä on sokeria. Max 1 pieni hedelmä päivässä. Syö juureksia kuten lanttua, porkkanaa, vesipitoisia kasviksia kuten kurkkua, ja marjoja jotka keräät itse ,mustikka, puolukka, herukat. Maustamatonta rahkaa kohtuudella, proteiinikin on energiaa.
Kuitupitoista ruokaa ja makeuttamaton kuitulisä pääaterioilla. Paljon vettä.
Hikiliikuntaa päivittäin edes vähän aikaa, ja monessa muodossa.

Sinuna opettelisin ensin pienetämään ruokamäärät joissa on yli 100kcal/100g ja lisäämään niitä joissa on sen alle.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
”Nälkä kasvaa syödessä”
Syö pienemmät ateriat ja useammin.
Vatsalaukku pienenee muutamassa päivässä, eikä tarvitse syödä niin paljon tullakseen kylläiseksi.

Vaihda ruokalautanen leipälautaseen.

Vältä väsymystä, se altistaa repsahduksille. Syö kunnon aamupala ja lounas, iltaa kohden voit himmailla.

...ja juu, ymmärrän, mulle on annettu varmaan yks maailman vahvimpia ruokahaluja.
Hae Ozempicia. (Mä en uskalla, enkä taida ihan niin ylipainoinen olla)

Just nyt saa varhaiskaalia. Siivuta sitä ihan ohueksi, runno nyrkillä tai muusinuijalla tai vaikka pullonpohjalla hieman, mausta etikalla ti sitruunalla, sokeria vähän, mieluisaa maustetta ja tilkka öljyä ja purkkiin ja jääkaappiin.

Joukkoon voit raastaa porkkanaa tai laittaa jotain sipulia tai varioida muutoinkin. Säilyy kylmässä muutaman päivän ja sit sen pitäisikin olla joppu ja voit tehdä uutta.

Ja otat sitä ruokalautaselle kunnon kourallisen ni kas kun vatsa täyttyykin nopeammin ja minikaloreilla.

Hyvä keino laihduttamiseen on lähteä kauppoihin tai kirppareille ns ikkunaostoksille. Mitä isompi kauppakeskus sen parempi ja shoppaillessa ei saa syödä-säännöllä.
Tulee liikuttua ihan huomaamatta, shoppailun aikana ei syö, päivää kuluu rattoisasti ja paino putoaa.

Vaihda ruokalautanen leipälautaseen.

Vältä väsymystä, se altistaa repsahduksille. Syö kunnon aamupala ja lounas, iltaa kohden voit himmailla.

...ja juu, ymmärrän, mulle on annettu varmaan yks maailman vahvimpia ruokahaluja.
Hae Ozempicia. (Mä en uskalla, enkä taida ihan niin ylipainoinen olla)
Hirveä väärinkäyttö tuossa. Kertoo toni muustakin

• Tykkää
Reactions: Echo
Just nyt saa varhaiskaalia. Siivuta sitä ihan ohueksi, runno nyrkillä tai muusinuijalla tai vaikka pullonpohjalla hieman, mausta etikalla ti sitruunalla, sokeria vähän, mieluisaa maustetta ja tilkka öljyä ja purkkiin ja jääkaappiin.

Joukkoon voit raastaa porkkanaa tai laittaa jotain sipulia tai varioida muutoinkin. Säilyy kylmässä muutaman päivän ja sit sen pitäisikin olla joppu ja voit tehdä uutta.

Ja otat sitä ruokalautaselle kunnon kourallisen ni kas kun vatsa täyttyykin nopeammin ja minikaloreilla.
Luomujauheliha ensin pannuun voihin paistamaan ja siihen sitä kaalta juustohöylällä.

Lakkaat syömästä, kun ei ole enää nälkä. 3kk- 6kk ja vatsa alkaa pienetä. Nälkää ei tarvitse nähdä, jos syö silloin, kun on nälkä ja lopettaa, kun ei ole.

Kiitos vaan vinkeistä, mutta yksikään kommentti ei oikeastaan vastannut kysymykseen. :D Näläntunne joo katoaa syömällä, mutta kun se tässä oliskin se pointti, ettei tulis juuri ollenkaan sitä nälän tunnetta. Eli ettei tulis syötyä, kun jotain pientä joskus ja jouluna. Ja en ole harkinnut Ozempicia, se jääköön diabeetikoille, joille se on elintärkeä lääke, vaan jotain vastaavaa, esim tabletti muotoisena sikäli mikäli sellaista joskus päättäisin kokeilla. Se lääke ei ole mikään ensisijainen vaihtoehto, vaan joku ihan "luonnollinen" juttu, millä sais tuon näläntunteen pois.

Itse syön eläinperäistä ravintoa ja eläinperäistä rasvaa. Minulla on nälkä kerran päivässä ja sitten syön. Jos ei ole nälkä niin en syö.
En käytä hiilareita. Kehoni tuottaa itse tarvitsemani määrän glukoosia. Mielitekoja ei ole.

Kun mätin aikoinaan hiilareita niin olisin voinut syödä koko ajan. Hiilarikoukku altistaa metabolisille sairauksille kuten diabetes, reuma jne. Etenkin kun alkaa tulla ikää.
Viljat saattavat tuottaa pahojakin niveloireita, jomotusta ja särkyä. Eipä niitä oikein kannata syödä. Hapanjuurileivästä en tiedä, että olisko se parempi, mutta miksi turhaan syödä sitä jos siihenkin jää koukkuun ja innostaa syömään vain lisää.

Monet syövät elääkseen, mutta valitettavan usea elää syödäkseen eivätkä pysty hallita mielitekojaan ja saattavat lihota ja sairastua pahastikin tämän johdosta.

Jos kiinnostaa niin esim. You Tubesta löytyy paljon matskua mikä saattaa auttaa avaamaan silmät.
Esim. Shawn Baker, Dr. Anthony Chaffee, my zero carb life, stake and butter gal, 5 minute body, Dr. Robert Kilz, Dr. Ken Berry…
Jos kirjallisuus kiinnostaa niin esim. Ken Berryltä löytyy oikein hyvää ja ytimekästä matskua. Hän on parantanut (johon toki laihtuminenkin luetaan) lukuisia ihmisiä!

”Nälkä kasvaa syödessä”
Syö pienemmät ateriat ja useammin.
Vatsalaukku pienenee muutamassa päivässä, eikä tarvitse syödä niin paljon tullakseen kylläiseksi.
Ja näin nostat insuliinia useasti päivässä. Rasva ei tällöin pala, eli et kuluta pitkään aikaan yhtään mitään. Etenkään jos et rasita KUNNOLLA kehoasi.

Tässä helposti havaittavissa tämä kuvio:

AP, Dr. Sten Ekberg on myös tosi hyvä, suosittelen!! Suomitekstitkin löytyy hänen useista videoista jos kielimuuri on ongelma.👍

• Tykkää
Reactions: Algoma
Kun tulee nälän tunne, niin sinnittelee 15 minuttia syömättä niin sen jälkeen näläntunne katoaa koska elimistö siirtyy käyttämään energia varastoja (kehossa olevia rasvoja). Toimii ainakin minulla. Paino pysynyt vuosikausia samana normaali painona.

Kun tulee nälän tunne, niin sinnittelee 15 minuttia syömättä niin sen jälkeen näläntunne katoaa koska elimistö siirtyy käyttämään energia varastoja (kehossa olevia rasvoja). Toimii ainakin minulla. Paino pysynyt vuosikausia samana normaali painona.
Jos omaa joustavan metabolian niin keho käyttää rasvaa ravinnoksi, mutta ensisijaisesti se käyttää olemassa olevia hiilareita. Eli kannattaako niitä hiilareita mättää?🤔

Aivotkin toimii vilkkaammin ketoneilla. Ja, aivothan ovat rasvaa joten syötetään niille rasvaa.🤗

Itse syön eläinperäistä ravintoa ja eläinperäistä rasvaa. Minulla on nälkä kerran päivässä ja sitten syön. Jos ei ole nälkä niin en syö.
En käytä hiilareita. Kehoni tuottaa itse tarvitsemani määrän glukoosia. Mielitekoja ei ole.

Kun mätin aikoinaan hiilareita niin olisin voinut syödä koko ajan. Hiilarikoukku altistaa metabolisille sairauksille kuten diabetes, reuma jne. Etenkin kun alkaa tulla ikää.
Viljat saattavat tuottaa pahojakin niveloireita, jomotusta ja särkyä. Eipä niitä oikein kannata syödä. Hapanjuurileivästä en tiedä, että olisko se parempi, mutta miksi turhaan syödä sitä jos siihenkin jää koukkuun ja innostaa syömään vain lisää.

Monet syövät elääkseen, mutta valitettavan usea elää syödäkseen eivätkä pysty hallita mielitekojaan ja saattavat lihota ja sairastua pahastikin tämän johdosta.
Oletko ihan sekaisin, normaali ihminen tarvii hiilareita noin 300g joka päivä ja sinäkö et syö yhtään?? Jonkun puutostilan saat tuolla aikaiseksi ja sairauksista puhumattakaan. En ymmärrä miten sinulla edes riittää energiaa elämiseen tai miten esim kun kuntoilet?

• Haha
Reactions: Lispetti