Miten saada itsetuntoa paremmaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Olen parisuhteessa, meillä on 1 yhteinen lapsi.
Tuntuu, että itsetuntoni on romahtanut täysin. En tiedä, olenko lukenut ja kuullut/nähnyt liikaa miesten pettämistouhuja, ja juttuja miten puhuvat muista naisista vaikka ovat naimisissakin. Sekä kaikki median toitottamat asiat naisihanteesta. Pitäisi olla niin täydellinen joka suhteessa... Tunnen itseni kelvottomaksi vähän joka suhteessa miehelleni. Tiedän hänen naisihanteensa olevan varsin treenattu, hyväpeppuinen ja suurehkotissinen (ihan luonnollista toki!) Minulla on raskauden ja imetyksen jäljiltä ennen niin kivat rinnat muuttuneet tyhjiksi pieniksi nahkapusseiksi :( En myöskään ehdi treenata niin paljon, jotta vartaloni olisi ihan timmissä kunnossa. Väsymyksen takia näytän myös varsin nuutuneelta ja vanhentuneelta kasvoistani.
Minua harmittaa jopa kulkea miehen kanssa esim. kaupungilla, kun tuntuu että hän häpeää minua ja katselee kaiholla kaikkia hyvävartaloisia, pirteitä (ja nuorempia) naisia. Tiedän että ongelma on minun pääni sisällä, mutta kuinka ihmeessä saisin itsetuntoni taas paremmalle tolalle? Välillä haluaisin jopa erota, sillä sinkkuna minun ei tarvitsisi miellyttää kuin itseäni... :(

Etkö sä tee mitään? Olet vaan ulkonäkösi, kun itsetunnosta puhuessasi selität vain sitä, miltä näytät?

Mun itsetuntoni liittyy lähinnä siihen, mitä kaikkea osaan ja teen. Ei paljon tissien asento tunnu siis itsetunnossa.