MIten saa liikakilot pois niitä on 50!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aseta pieniä tavoitteita kerralla! Elä ajattele koko summaa mitä on pudotettavana, vaan vaikka vain kolmen kilon etappeina. :)

Mikä siinä painonvartioissa mätti? Kauanko kokeilit? Tulokset ei välttämättä näy heti nimittäin ;)

Matkasi on pitkä, mutta ei mahdoton. Motivaatiota löytyy niin hyvää tulee.
Jos vaikea saada alkua hommalle, niin aloita vaikka jollain tehokuurilla että saat eka pientä tulosta aikaan, niin sitten siitä helpompi jatkaa.

Pullat yms hyvät vähemmälle, ja valmista nekin kevyin menetelmin. Ts, kaikki ruoka vaihdetaan mahdollisimman vähärasvaiseen ja pienennetään annoksia.

Onnea matkaan! :hug:

käyppäs tsekkamassa www.kutri.net jos pv ei auttanut niin uskoisin että tämä auttaa!!! ja noilla sivuilla mainostetaan kirjaa: sinä onnistut-pysyvän painonpudotuksen salaisuudet...tosi hyvä kirja, siinä keskitytään niin laajasti koko painonpudotukseen, että kaikkien kannattaa se lukea!!! Noilla kutrin sivuilla on vain pintaraapaisu siitä mitä kirja pitää sisällään!!! ja vaikka itse laihdutan (en tällä hetkellä kun olen raskaana) painonvartijoitten rompulla, niin siellä on silti tosi hyviä vinkkejä yms. EHDOTTOMASTI TUTSTUMISEN ARVOINEN KIRJA!!

Mä en jaksanu syödä kun pisteitä oli hurjat 28 päivässä ja sit suutuin pv ryhmään kun siellä punnittiin kaikkien nähden ja ääneen sanottiin jokaisen painot ja pudotukset.

Juuri tuosta syystä minäkin laihdutan ihan itsekseni. Haluaisin painonvartioihin, mutta todella, tuo että punnitaan muitten nähden ja kaikkien kuullen, ei minua oikein kiinnosta. Kun itellä jo nuo kilot hävettää vähemmästäkin!

painonvartijoissa ei punnita kaikkien nähden eikä kerrota toisten painoja ääneen ei meiän ryhmässä ainakaan. Jokainen tietää vain ite ja tietysti punnitsija merkkaa painon ylös mutta ei sitä muut kuule eikä näe.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 13:56 lihava kirjoitti:
Mä en jaksanu syödä kun pisteitä oli hurjat 28 päivässä ja sit suutuin pv ryhmään kun siellä punnittiin kaikkien nähden ja ääneen sanottiin jokaisen painot ja pudotukset.

tuo ei kyllä ole totta! itse ollut painonvartioissa monta kertaa udean vuoden ja siellä työskentelevillä ihmisillä on vaitiolo velvollisuus. taidat vain etsiä teko syitä ettei tarvis laihduttaa tai ettei kukaan ehdottais ainakaan painonvartioita!? oisko näin?

Mä ymmärrän erittäin hyvin! Mut onneks pv ei ole ainut tapa laihduttaa. Jos olet tosiaan 50 kiloa ylipainoinen saat varmasti kiloja tippumaan ihan ilman tarkkoja pisteenlaskujakln.

Aina kun olet ottamssa pullan tai leivoksen,. leikkaat sen puoliksi ja syöt vaan toisen puolen. Itse kun välillä laihduttaessa sorruin ostamaan suklaapatukan otin siitä muutaman haukun ja heitin loput seuraavaan roskikseen!! Toinen juttu on liikunta. En suosittele lähtemään mihinkään hikijumppaan, rauhallinen kävely ja hyötyliikunta riittää. Sitten kun olet saanut kiloja tippumaan voit lisätä liikunnan laatua raskaammaksi, niin että myös sydän pysyy terveenä, eikä rasitu liian raskaasta urheilusta..

Pikkuhiljaa.. ja nautiskellen.. täytyy muistaa aina että myös laihdutusaika on elämää, ei ole tarvis kärsiä vaan yrittää nauttia myös silloin elämän ihanista asioista!!

ps. muistakaa ihmiset jotka laihdutatte pv:ssä, Aina ei voi miettiä pelkkiä pisteitä, muistkaa myös syödä terveellisesti.. paljon kalaa, siemeniä, kuituja ym. Uudessa systeemissä kun ei mainita mihin tuotteisiin pisteet tulee käyttää..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 13:56 lihava kirjoitti:
Mä en jaksanu syödä kun pisteitä oli hurjat 28 päivässä

Miten sä olet alun perin voinut lihota jos nyt laihduttaessa et saa syötyä 28 pistettä?

Jos on vaikea vetää mahan täydeltä enegriatonta pöperöä, niin voihan ne kevyttuotteet vaihtaa normaalirasvaisiin tuotteisiin, niin kertyy pisteet rivakammin.

Mutta tohon sun kysymykseen:
Kokeile vähähiilihydraattista ruokavaliota. Sillä on terveellistä ja turvallista laihduttaa. Ja painon ylläpitokin on lastenleikkiä.

Tutustu aiheeseen netin ja kirjojen välityksellä

se on kyl totta et voi olla ongelmia syödä tarpeeks.. siis terveellistä ruokaa..
kylhän ne pisteet tai kalorit (mitä tapaa nyt noudattaa) saa täytettyä esim herkuilla mut mulla ainaki välillä ongelmia yksinkertasesti jaksaa syödä paljon ku pitäs ettei mee säästöliekille..
varsinki nyt ku oon raskaana ja pitäs syödä enempi (ku mitä edeltäneellä dieetillä) ni ei vaan aina jaksa..
. herkut ja runsaskaloriset ruuat kun sisältää enempi kaloreita suhteessa massaan...et on helppo vetää 1000 kcal likaa päivässä mut syöppä terveeellistä ruokaa sen 3000 päivässä ni ei ols kyl helppoo.. siks on ni helppo lihota jos syö esim rasvasta ruokaa ni menee helposti jopa 3000-4000kcal päivässä...

Hei lihava.
Tässä olisi yksi vinkki josta voisit hyötyä. Eli soittelepas vaikka kotikuntasi terveydenhoitajalle. Hän osaa varmasti kertoa sinulle mahdollisista "laihis" ryhmistä jos niitä paikkakunnallasi on. Niin ja voisihat muutenkin pyytää häneltä apua ja neuvoja. Niin ja mikä ette pyytäisi saada tavata ravitsemusterapeutin sillä sinun terveyttäsi ajatellen ei tilanteesi ole kehuttava. Jopa lääkäriltäkin voisit saada hyvää ohjausta laihdutukseen.
Vaan en tuolla edellisellä huomautuksellani halua olla mitenkään ilkeä enkä loukata. Ainoa mitä todella toivon jotta jaksat hyvin ja vointisi on hyvä.
Niin muuten tuota lääkärissä käyntiä suosittelen jo senkin takia kun jotkin sairaudet voivat aiheuttaa lihomista ja ne kyllä kannattaa ensin sulkea pois kuvioista.
Naisilla on sitten sekin asia vielä olemassa, jotta jotkin ehkäisymuodot (pillerit) saattavat aiheuttaa lihomista.

Mutta tsemppiä joka tapauksessa sylin täydeltä lähetän. :wave: :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 12:16 lihava kirjoitti:
PV ei auttanu!

APUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

en ole kyllä missään painonvartijoissa tai vastaavissa ollut mutta..
itse olen aikoinaan laihduttanut tuon lähes 50kiloa.painoin lähes sata ja pudotin reippaasti alle vuodessa pois 45kg..söin pieniä ateriota päivässä,,välillä saatoin olla mehu(fun light)paastolla viikon..rahkaa ja ananasta kului reippaasti.
joka aamu ennen kun söin mitään tein tunnin lenkkejä..tai liikuin stepperillä tai kuntopyörällä..on meinaa ennen syöntiä tehokkaampaa..voin sanoa että ei aluksi mitään helppoa ollut ja mulla tuo laihtuminen tapahtui todella nopeasti.monet itkut tuli väännettyä..mutta tulosta syntyi

Itselläni oli ystävä joka "ei laihtunut" pv:ssä.Ja sitä ihmeteltiin siellä.Hän ei kertonut että nukkuu joka päivä vähintään 12 tuntia.Ja on patalaiska ja syö herkkuja joka päivä.Hän mielstään syö kevyesti:keittokinkkua,rasvatonta maitoa...
Mutta se uu ruokavalio:muusia,kalapuikkoja, 500gr ranskalaisia kerralla,kakkuja......
Se joka väittää syövänsä kevyesti ja vähän huijaa itseään ja kuvittelee että muut uskoo kun ei vaan laihdu.heh,heh

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 18:54 vierailija kirjoitti:
Itselläni oli ystävä joka "ei laihtunut" pv:ssä.Ja sitä ihmeteltiin siellä.Hän ei kertonut että nukkuu joka päivä vähintään 12 tuntia.Ja on patalaiska ja syö herkkuja joka päivä.Hän mielstään syö kevyesti:keittokinkkua,rasvatonta maitoa...
Mutta se uu ruokavalio:muusia,kalapuikkoja, 500gr ranskalaisia kerralla,kakkuja......
Se joka väittää syövänsä kevyesti ja vähän huijaa itseään ja kuvittelee että muut uskoo kun ei vaan laihdu.heh,heh

Tää ei pidä paikkaansa.

Mä olin 5 vuotta sitten painovartijoissa ja koko sen 12 viikon aikana multa lähti 3,5 kg vaikka en lintsannut ohjelmasta kertaakaan ja kävelemässä kävin päivittäin. Painovartijoiden oman lupauksen mukaan olis pitänyt lähteä vähintään 6kg ilman liikuntaa. Kaikilla se ei vaan toimi. Muutenkin se vanha pv ohjelma jossa oli erikseen proteiini ja maito ja hiilaripisteet oli parempi ja jos se tulis takaisin niin varmaan liittyisin. ( se oli joskus 8 vuotta sitten kun olin siellä ekan kerran.).

lisäämällä liikuntaa ja syömällä normaalinkokoisia annoksia ja myös kasvisten,kuitujen,veden ja hedelmien lisäämistä.kerran viikossa voi h!erkutella.vuosia voi mennä 50kgn tiputtamiseen mutta sitkeä pitää olla jaksamista ja voimia pudotukseen! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 21:26 julle ankanpää kirjoitti:
lisäämällä liikuntaa ja syömällä normaalinkokoisia annoksia ja myös kasvisten,kuitujen,veden ja hedelmien lisäämistä.kerran viikossa voi h!erkutella.vuosia voi mennä 50kgn tiputtamiseen mutta sitkeä pitää olla jaksamista ja voimia pudotukseen! :hug:

Just näin!
Ja kun syö kuitupitoisia kasviksia ennen muuta ruokailua, vaikka alkupaloiksi, kuidut muodostaa suolen pinnalle kalvon joka hidastaa muun ruoan imeytymistä ja näin näläntunne pysyy kauemmin poissa ja verensokerit laskee hitaammin. ( Mistäköhän toikin tieto on mukaan hypännyt?)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 14:18 Kipinätär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 21:26 julle ankanpää kirjoitti:

Just näin!
Ja kun syö kuitupitoisia kasviksia ennen muuta ruokailua, vaikka alkupaloiksi, kuidut muodostaa suolen pinnalle kalvon joka hidastaa muun ruoan imeytymistä ja näin näläntunne pysyy kauemmin poissa ja verensokerit laskee hitaammin. ( Mistäköhän toikin tieto on mukaan hypännyt?)

hyvä kipsu!
ja peesi jullelle!

ja lisättäköön viel, että jos tekee vaan mieli puputtaa, niin puputtaa sitten pupun ruokaa. vaikka kilotolkulla esim. iltahämärissä. ei silloin jaksa enää samaan malliin epäterveellisiä.

kaupassa muista aina katso paljonko kaloreita /100g. kotiin niitä kevytjuttuja, joita syöt sitten kohtuudella. heikkouden hetkien minimoiseksi syöt joka aterialla pari palaa ruisleipää (ei realia, siinä sikana energiaa) ja puolet lautasesta täytät kasviksilla. sitten áluksi juot kaksi lasia vettä, syöt ensin ne leivät ja vihreät. sitten oikeen ruuan. et santsaa!!!!!!!!!!!!!!

kotiin ei ostella vierasvaroja tms herkkuja. on niihin aina vaikeempi sortua, jos ovat siinä tyrkyllä.

että näin. siitä se lähtee, jos tahtoa on. usko pois. jos löperö meitsi on saanut kiloja vex, niin kyllä se muiltakin onnistuu.
;)

Yhteistyössä