Miten reagoisit, jos myyjä sanoisi 5-vuotiaalle lapsellesi kaupan leluosastolla, että "Et koske niihin leluihin, koska et sinä tää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Meidän lapselle sanottiin tänään noin kaupassa. Lapsen oli tarkoitus ostaa itselleen jokin lelu omilla rahoillaan ja hän oli katsellut myynnissä olevia leluja korkeintaan 5 minuuttia. Kun hän sitten otti erään lelupakkauksen katsoakseen sitä tarkemmin, niin heti joku naismyyjä meni sanomaan hänelle noin. Kun minä sitten sanoin myyjälle, että lapseni oli valitsemassa itselleen lelua jonka hän ostaa, niin myyjä alkoi valittamaan jotain, että hän on kyllästynyt siellä leluosastolla kierteleviin lapsiin, jotka vain tutkivat myynnissä olevia leluja mutta eivät koskaan osta mitään. Miten tuossa tilanteessa olisi pitänyt tehdä? Lapseni sitten osti kyllä sen lelun itselleen, mutta hänestä näki selvästi, että hänelle tuli paha mieli myyjän puheista.

Äh, ikävää...ärsyttävää, että tommosissa tilanteissa aina se syytön joutuu sijaiskärsijäksi...myyjä oli pantannut ketutustaan ja latasi sen sitten lapsesi päälle, syyttä suotta. Kumman henkilökohtaisesti tuo myyjä otti asian...
Luultavasti itse olisin vaihtanut myymälää... :|

Ihan niinkuin aikuiset ei kaupass koskettelis esineitä, esim. vaatteita yms. täytyyhän niitä vähän katsella ennen kuin ostaa. Mutta pienemmälle on helppo purkaa omaa pahaa mieltä. Harmi! Meillä poika muistaa edelleen yhden vastaavan tilanteen. Eipä olla siinä kaupassa enää käyty, ja hah hah, joutui koko kauppa lopettamaan.

No eihän se lapsi saakaan näplätä, ropelehtia niitä tavaroita ja sotkea hyllyjä. Ostetaan mitä ostetaan ja muut jätetään rauhaan. Ei meillä lapset räpellä.

että "ei osteta sitten asia tuli harvinaisen selväksi. Kannattais sunkin mennä kotiin, kun et kuitenkaan mitään saa myytyä"
Valituksen olisin tehnyt vielä johtotasolle.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjälle:):
No eihän se lapsi saakaan näplätä, ropelehtia niitä tavaroita ja sotkea hyllyjä. Ostetaan mitä ostetaan ja muut jätetään rauhaan. Ei meillä lapset räpellä.

Aikuiset ilmeisesti sitten saa. Vaatteet levitellään minne sattuu, ruokaa otetaan kylmäosastoilta ja jätetäänkin jonnekin toiseen hyllyyn pilaantumaan kun ei halutakaan ottaa.. tai kuljetetaan jauhelihaa kärryissä koko kauppareissun ajan ja käydään lopuksi vielä vaihtamassa se sellaiseen, joka ei ole lämmennyt siinä välissä. Lähtiessä vielä tehdään kassan elämästä helvettiä ruikuttamalla jostain alennuksesta, joka on koskenut ihan jotain eri tuotetta mutta asiakas ei ole vaivautunut katsomaan, mitä on kärryynsä haalinut.

No johan oli myyjä. Olisin napakasti vastannut jotain takaisin ja kysynyt myyjän nimeä. Sitten kirjallinen reklamaatio hänen esimiehelleen. Missä kaupassa tuo kävi, tietää olla menemättä?

Kyllähän itsekin aikuiset koskee ja katselee kaupassa tavaroita. Miksei lapset voisi katsella leluosastolla tavaroita. Kyllä meilläkin lapset kauniisti katsoo eikä koske ja välillä omilla rahoillaan jotain sitten ostavatkin. Maksavia asiakkaita hekin on.
Olemme olleet sellaisellakin lelukaupassa (new yorkissa ) missä sai oikeasti oikein leikkiä, se oli lasten mielestä paras lelukauppa ikinä! Harmi vain, että sinne pääsee kerran vuodessa vain.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjälle:):

Kuka on sanonut että ap:n lapsi sotki hyllyjä?
Taidat itse olla samanlainen myyjä..

Oisin varmaan sanonut että seuraavankerran valittaa mulle eikä lapselle, jos liian pitkään HÄNEN leluosastollaan pyöritään :headwall:

Meidän naperoilla oli torstaina lelupäivä ja varmaan puolituntia pyörittiin ja hyörittiin leluosastolla ennenkuin oli lelut kärryssä. Yksi ystävällinen myyjä-täti nähtiin ja se hymyili ja moikkasi.

Ystävällisemmin olisi voinut myyjä lasta kohdella, mut kyllä mä olen opettanut lapset että kaupan leleuihin ei saa koskea joku ne ostaa ja jos 100 lasta on ehtinyt niillä leikkiä niin nehän on jo uutena käytettyjä.Toki voi käteen otta jos on oikeasti ostamassa jotain. Kaupan myyjälläkin voi olla takana se että on nähnyt paljon kuinka välinpitämättömät vanhemmat antaa lasten leikkä kaupan myynnissä olevilla leluilla, mut ei se tietty oikeuta tollaseen käytökseen.

Yhteistyössä