Miten reagoisit jos koirasi purisi 5v poikaa päästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos on vain näykkäissyt niin en tekisi mitään. Tilanne kanssa olisi pitänyt nähdä että kiusasko esim. Ei se ole koiran vika jos toinen repii esim korvia päästä ja se varoittaa eli näykkäisee.
Jos oikeasti puree niin menen sen kans mettään ja tulen yksin takas.

Sen tiedän,että lapsi ei kiusannut koiraa. Ei olisi edes kerinnyt.
Meillä itselläkin eläimiä, myös koira, ja nollatoleranssi kiusaamisessa,niin eläinten kuin ihmistenkin.

Olen kyllä sitä mieltä, että lapsi saisi mummolassa käydä, niinhän ne koiranomistajan lapsetkin käy. Ja kun koiran ei pitänyt edes tulla sinne niin en osannut edes varautua tilanteeseen.

Kyse kuitenkin oli, että miten koiranomistajana reagoisitte asiaa. Niin kui tässä eli ette mitenkään vai jotenkin toisin

Sen tiedän,että lapsi ei kiusannut koiraa. Ei olisi edes kerinnyt.
Meillä itselläkin eläimiä, myös koira, ja nollatoleranssi kiusaamisessa,niin eläinten kuin ihmistenkin.

Olen kyllä sitä mieltä, että lapsi saisi mummolassa käydä, niinhän ne koiranomistajan lapsetkin käy. Ja kun koiran ei pitänyt edes tulla sinne niin en osannut edes varautua tilanteeseen.

Kyse kuitenkin oli, että miten koiranomistajana reagoisitte asiaa. Niin kui tässä eli ette mitenkään vai jotenkin toisin

Selittelyn makua. Kyllä tuo olisi ekalla kerralla jo pitänyt puhua puhki että te ette halua olla samassa tilassa koiran kanssa, ja jos tätä tapahtuu vaikka siellä mummolassa niin sitten sopimus että koiraa ei päästetä sisään ennenkuin teille on tiedotettu asiasta ulko-ovella (jolloin voitte poistua). Ja jos asiasta ei päästä sopuun edes tähän malliin, niin te ette voi vierailla kys. paikassa. Vaikka se olisikin kurjaa, väärin, epäreilua - kyllä sinun pitää omaa lastasi ajatella ja hänen turvallisuuttaan. Lisäksi tuosta voi jäädä lapselle isot traumat ja alkaa pelkäämään kohta kaikkia vieraita koiria jotka vastaan kävelee!

On ihan aivan turhaa miettiä mitä me MUUT koiranomistajat tekisimme kys. tilanteessa, koska se ei vaikuta sinun omaan tilanteeseen yhtään mitenkään, etenkään jos siellä on vastassa kusipää joka ei vaan yksinkertaisesti välitä (=jatkaa lehden lukua).

Asia ok. Minun vika kun koira noin teki ja lapsen mummolaan vein.
Ikävää tässä tosiaan on se, että koiran tulosta ei ollut tietoa. Itse olin siinä uskossa, että ei tule. Ulko-oveahan en voi vahdata kokoajan kuka tulee vai tuleeko kukaan.
Mummo asuu 250km päässä ja käymme siellä n 4-6kk välein eli aika harvakseltaa. Nyt emme enää käy.

Mä en ymm mitä mä selittelin? Halusin vain tietää, että miten ihmiset ylipäätään tällaisessa tilanteessa reagoisi. Itse kun en voisi mitenkään ottaa löysin rantein jos oma koira tekisi lapselle tai kenellekkään noin.

Asia ok. Minun vika kun koira noin teki ja lapsen mummolaan vein.
Ikävää tässä tosiaan on se, että koiran tulosta ei ollut tietoa. Itse olin siinä uskossa, että ei tule. Ulko-oveahan en voi vahdata kokoajan kuka tulee vai tuleeko kukaan.
Mummo asuu 250km päässä ja käymme siellä n 4-6kk välein eli aika harvakseltaa. Nyt emme enää käy.

Mä en ymm mitä mä selittelin? Halusin vain tietää, että miten ihmiset ylipäätään tällaisessa tilanteessa reagoisi. Itse kun en voisi mitenkään ottaa löysin rantein jos oma koira tekisi lapselle tai kenellekkään noin.

Ei sekään auta sun lasta, että heittäydyt marttyyriksi.

Jos vaan halusit tietää että normaalien ihmisten mielestä tietenkään ei ole ok että koira puree lasta (millä ei ole mitään merkitystä jos juuri se sun tuntemasi koiranomistaja sattuu olemaan mäntti), mutta sulla ei ole kiinnostusta estää lapsesi puremaa kolmatta kertaa esim. avaamalla suusi siellä mummolassa kunnolla, niin jatkakaa toki tätä keskustelua. Ehkä halusitkin vain haukkua tuttuasi kuorossa. Ei mulla muuta.

Ihanaa tää luetun ymmärtäminen ☺

Kyse oli miten tilanteessa reagoisit? Mitä siis tekisit juuri siinä tilanteessa.
Pystytkö käsittämään, että kyse ei ole marttyyriydestä(kirjoitetaankohan noin :)) vaikka tuo eka lause sellaisen kuvan antaakin. Mietin, että kirjoitanko noin, mutta jätin koska oletin,että ymmärtäisitte sen toisenkin puolen/tarkoituksen siitä.

Keskustelu kyllä käytiin, mutta en mahda asialle mitään jos koira tuppaakin ovesta sisään. Koiranomistajakaan ei tiennyt, että mies sen tuo. Ei siis pitänyt tuoda.

Ihanaa tää luetun ymmärtäminen ☺

Kyse oli miten tilanteessa reagoisit? Mitä siis tekisit juuri siinä tilanteessa.
Pystytkö käsittämään, että kyse ei ole marttyyriydestä(kirjoitetaankohan noin :)) vaikka tuo eka lause sellaisen kuvan antaakin. Mietin, että kirjoitanko noin, mutta jätin koska oletin,että ymmärtäisitte sen toisenkin puolen/tarkoituksen siitä.

Keskustelu kyllä käytiin, mutta en mahda asialle mitään jos koira tuppaakin ovesta sisään. Koiranomistajakaan ei tiennyt, että mies sen tuo. Ei siis pitänyt tuoda.

Vai niin. Jos minun lastani olisi koira purrut kahdesti, niin ei minua kyllä siinä kohtaa kiinnostaisi mitä naapurin Pera Koiranomistaja tekisi vastaavassa tilanteessa koiralleen, vaan miten voin estää ettei MINUN lastani purra enää kolmatta kertaa. Mutta miten vain, kun sun kiinnostuksesi nyt näyttää olevan ihan muualla kuin siinä lapsessa.

Luultavasti tuossa tilanteessa keittäisi yli sen verran pahasti, että koira olisi jo kuollut miehen tai omistajan mielipiteestä piittaamatta. Jos olisin saanut itseni hillittyä, olisin kysynyt mieheltä, tarjoanko sorkkarautaa koiran vai hänen päähänsä.

Mutta koska ap. on nynny, suosittelen pelkästään tekemään ilmoituksen poliisille, oli tuo omistaja kuka tahansa. Monessa pahassa purematapauksessa ilmenee, ettei koira suinkaan ole ensi kertaa asialla, mutta ilmoituksia ei ole tehty.

No jokaiselle täysijärkiselle on selvää, että koiran omistajan / sen paikalle tuoneen pitäisi tuohon reagoida muutenkin kuin vain toteamalla "voi harmi". Kaikki koiranomistajat eivät vaan osaa...

Mua puri koira tuttavien luona, aivan varoittamatta kävi kiinni ja puri siis ihan kunnolla, arvet on vielä kahden vuoden jälkeenkin näkyvissä. Omistaja vaan naureskeli, että "taidat olla aikamoinen herkkupala kun koirakin päätti haukata". Lienee selvä, että kyseisessä paikassa ei meitä enää ole nähty!

Yhteistyössä