Miten pyöreä nainen saa itsestään viehättävän?

• Viestiketjun aloittaja "Pullero"
  • Ensimmäinen viesti
Pullero (ap)
Onko kellään kertoa, miten sen itsetunnon saa kuntoon jos kerran laihtuminen ei siihen suoranaisesti auta? Onko jotain hyvää kirjaa? Kaikki apu on tarpeen kiitos. Olen niin väsynyt tähän omasta ulkonäöstä murehtimiseen ja sen vähättelyyn.

Pullero (ap)
Ai että ainut ratkaisu on tosiaan se itsensä kauhea kiusaaminen, urheilen jo nyt paljon, mutta ilmeisesti ruokavalion pitäisi olla niukempi..... olisi ollut kyllä tylsä viikonloppu syödä jonkun dieetin mukaan. Rakastan herkkuja ja niitä olen tänäkin viikonloppuna kohtuudella syönyt. Tämän lisäksi olen juossut, uinut, jumpannut...

"Emilia"
Jutan Superdieetit tämän viikon jaksossa oli kaunis nainen se Ayse. Toivottavasti ei laihduta itseään miksikään kuitiksi tai pumppaa mitään tappolihaksia. Oli erittäin kaunis kasvoiltaan ja kropaltaan treenijakson jälkeen :)

"Vierailija"
Samalla tavalla kuin laihakin!?
Ei se viehättävyys ole niistä 10 kilosta kiinni, todellako ajattelet niin?

Oikea vastaus tässä tapauksessa lienee itsensä hyväksyminen, hyvä itsetunto.

Minä olen koko elämäni saanut kuulla olevani kaunis ja viehättävä, vaikka minulla on varmaankin saman verran ylimääräistä. Jos se minua häiritsisi, niin laihduttaisin. Välillä paino on ollut alhaisempi, mutta ei se viehättävyyttäni ole lisännyt omissa silmissä eikä muiden käytöksen perusteella muiden silmissäkään. Eri asia jos olisit oikeasti todella lihava.

lurtsi
Itseluottamus ja hymy
Tämä!

Ap:lla mättää ainoastaan asenteessa. Niin kauan kuin pidät itseäsi muita huonompana, myös muut näkevät niin. Hymyilevä, itsevarma ja itseensä tyytyväinen nainen kerää kaikkien huomion vaikka olisikin lihava. Esim. meillä töissä on kolme naista, kaksi meistä on hoikkia n. 30v naisia, ja yksi taas on n 35v paljon enemmän kuin 10kg ylipainoinen nainen. SIlti kaikkein eniten miehiltä huomiota saa tämä meistä tuhdein nainen, koska hän on rempseä, hymyilee ja nauraa paljon, ja ennen kaikkea on sinut kroppansa kanssa vaikka se ei "yleisiä" kauneuskäsitteitä vastaakaan.

"Joopajoo"
Sen enempää ketjua lukematta sanonpas nyt mielipiteeni :) Ensinnäkin me normaalipainoiset ei kituuteta. Syödään normaalisti, maha täyteen ja sillon kun on nälkä. Mutta herkkuja ei vedätä päivittäin eikä varmasti niin suuria määriä mitä ylipainoiset. Liikunta kuuluu elämään ehdottomasti. Ei ole tuollaista ON-OFF-elämää vaan kultaista keskitietä. Herkut ei ole kiellettyjä, koska se niiden syönti ei ole liiallista ja kuntoillaan.
Mikäli tuo -91 on syntymävuotesi, niin keskustellaan myöhemmin aiheesta. T: kyllä mäkin olin nuorena helposti hoikka, mutta näin nelikymppisenä se ei ole enää niin helppoa.

Ap:lle, se on asenneongelma eikä mikään laihdutusjuttu, mikä tekee sinusta sellaisen, etteivät miehet huomioi.

"Vieras."
Kuten suurin osa täällä on jo todennut, kyse ei ole kiloistasi, vaan asenteestasi ja itsetunnostasi, itsesi hyväksymisestä.

Siihen en valitettavasti osaa vastata, miten parannetaan huono itsetunto tai miten hoidetaan alemmuuskompleksia. Mutta sen tiedän, että sitä ei ulkoisilla muutoksilla pysyvästi paranneta, vaan muutoksen on tapahduttava pään sisällä.

Jibbu
Suomalaiset naiset on usein (yli 35-vuotiaana) lihavia ja rumia. Suomalaisilla on huonot geenit. Toki itse voisi yrittää pitää normipainon ja huolehtia ulkonäöstään/kunnostaan.

Yhteistyössä