Miten pukeutuu erityisen tyylikäs nainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lyyli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lyyli"

Vieras
Olen 25 vuotias. Mua sanotaan usein erityisen tyylikkääksi. Olen hieman hämilläni, sillä en mielestäni ole erityisen tyylikäs.

Millaisia vaatteita/asusteita teidän mielestänne tyylikkäät (nuoremmat) naiset käyttävät?

Tyylikäs ihminen pukeutuu suhteellisen peittävästi, ei liian tiukkoja housuja/paitoja, ei liian lyhyitä hameita, ei napapaitoja, ei liian avaria kaula-aukkoja.
Vaatteet kohtuullisen laadukkaita, saumat ei kierrä, kangas ei nyppyynny jne jne.
Vaatteet siisti ja puhtaat, silitetyt tarvittaessa. JA oikean kokoiset, ei numeroa liian pienet.
Ja sitten TÄRKEIN, tyylikkään ihmisen vaatteet ovat aina kantajansa näköisiä. OIkein tosi tyylikkään ihmisen vaatteet ovat niin luonteva osa ihmistä, että ne näyttävät kasvaneen suoraan hänen ylleen.

Käyttäjälleen sopivia vaatteita ja sellaisia, jotka ovat käyttäjänsä näköisiä. Laadukas laukku. Tyylissä on jotakin omaa. Et käytä varmaankaan farkkuja?

No jos pitää sanoa asioita, joita tyylikäs nainen EI käytä, asioita, jotka EIVÄT ole tyylikkäitä:

-feikkilaukut
-piikkikorot
-trikootunikat
- revityt farkut
- paksu meikki
-isot kultaiset renkaat korvissa
- "seppälä asusteet"

Millaisia piikkikorkoja te oikein olette nähneet,jos piikkikorko ei ole tyylikäs? Toki piikkikorkoisissa kengissä on tyylikkäitä ja niitä vähemmän tyylikkäitä vaihtoehtoja. Mutta, että kaikki piikkikorot luoliteltaisiin tyylittömiksi.. Huhheijaa..

Minulle tyylikkäästä ihmisestä tulee mieleen ennemminkin se kokonaisuus millainen ihminen on. Tyylikäs ihminen voi yhtälailla olla laiha tai lihava, pukeutua jakkupukuun tai farkkuihin. Asukokonaisuus ja ihmisen oma karisma vaikuttaa todella paljon. Jos ajatellaan miesten tummaan pukuun pukeutumista niin, vaikka asu on samanlainen kaikilla niin toisten miesten päällä se näyttää tyylikkäältä ja toisten päällä ei säväytä niinkään paljoa.

No tietty kuin Lady

hourmarnie2.jpg

No ei kun oikeasti. "Erittäin tyylikkään" ihmisen vaikutelma tulee sellaisesta, joka on selkeästi löytänyt oman tyylinsä ja pukee vaatteita, jotka istuu kantajalleen kokoon tai muotoon katsomatta täydellisesti. Laadukkaat vaatteet ja asusteet kyllä erottuvat edukseen.

Ihminen on tyylikäs, kun osaa korostaa parhaita puoliaan ja pukeutua tilanteen mukaan. Värien yhdistely on taitolaji. Feikkilaukut on kamalia (esim. guess, LV ym. feikit). Korujen ja meikin käyttö harkiten.

Harvoin nainen on kovin tyylikäs punaisilla hiuksilla, kynityllä lyhyellä tukka tai mammakengillä. Mustalla listalla on myös piikkikorot, feikkilaukut, paksu meikkivoide, halpistrikoot. Farkut harvoin kuvastaa tyylikkyyttä.

En kyllä keksi yhtä ainoaa kuvaavaa tyyliä erittäin tyylikkäälle naiselle. Ehkä voisi vastata erikseen, miten erittäin tyylikäs nainen pukeutuu töihin, miten vapaa-aikaan, miten coctail-kutsuille jne. Farkutkaan ei poissulje tyylikkyyttä minusta.

Avainsana taitaa olla laatu. Laadukkaat vaatteet, ei feikkiä. Ei liikaa mitään: ei liikaa koruja, ei rusketusta, ei juurikasvua, ei kerrospukeutumista ja todellakaan ei liikaa paljasta pintaa. Tyylikäs voi näyttää erittäin hyvältä vaikka Hennesin mekossa, ja tyylitön ihan hirveältä Dolce&Gabbanassaan (mikä ei kyllä minun silmissä lukeudu niiden tyylikkäiden ja kalliiden merkkien joukkoon, on vaan kallis).

Pelkällä rahalla ei saa mitään. Loppusilaus tulee käytöksestä, asenteesta, puhetavasta :)

• Tykkää
Reactions: HuutoYössä

Yhteistyössä