Miten pukeudutte jouluaattona?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onhan se toki paljon mukavampaa ja varmasti juhlallisempaakin patsastella jouluaattona juhlatamineissa, nauttia terästettyä glögiä ja illan päätteeksi järjestää kunnon perheriita. Pitäähän sitä poliisilla töitä olla joulunakin :xmas: (ja kohta tähän tulee liuta "ei meillä..." -vastauksia)

kinuski
Ihan tavallisiin vaatteisiin. Me syödään aina ensin jouluruoka, sen jälkeen vasta käydään saunassa jonka jälkeen lapsille yökkärit ja itelle vaan jotkut kotirytkyt, pukki tulee sitten.

Meillä ollaan oltu yökkäreissä sinne aattosaunaan asti ja sitten siistit päälle joulupöytään. Ilta menee taas yökkäreissä kun lahjat jaettu. Nyt ollaan joulu anoppilassa eikä mulla oo aavitustakaan miten ne aaton viettää. Näkeepä sitten.

En todellakaan pistä ykkösiä päälle vaikka kotona ei oltaisi. Ei se ole kivaa. Mulla on jotain jouluista teemana. Usein se tarkoittaa punaista paitaa/villapaitaa ja siistiä alaosaa. Mutta mä voisin olla töissä samalla vaatteella ja usein olenkin joulukuussa. Potsulla jotain jouluista eli punaista. Punainen villaliivi yleensä ja sinne alle trikoopaita esimerkiksi. Pehmeät housut.

firequeen
farkut ja siisti paita, käymme ensin miehen vanhemmilla ja sitten minun vanhemmillani. illasta hillun sitten satiinipaitulissa ;) . tytölle pitäisi joku nätti asu ostaa, kun kuitenkin eka joulu :) kapphalilla oli ihania, pitää joku pv käydä katsomassa tarkemmin...

Meillä pukeudutaan päivällä vähän normaalia paremmin (ei joggareita ja trikoopaitaa) ja jotenkin "jouluisesti" eli pojalla voi olla joku jouluaiheinen slipari, kauluspaita ja sammarit, ja äidillä punainen paitapusero ja suorat housut vaikka. Kun illalla kotiudutaan, vaihdetaan oloasut tai pyjamat päälle ja niissä menee yleensä se seuraavakin päivä, jos ei olla menossa minnekään.

Sitä päälle mikä mahtuu :LOL: Aatosta laskettuun aikaan kk... Onhan tuota siistimpää äitiysrytkyä tullut hankittua - hame, siisti villapaita, legginsit... Sellaista missä on mukava olla, kun varmaan tulee otettua huilit päivällä esikoisen kanssa. Esikoiselle tietysti hamosta päälle, kun niin harvoin tulee muuten pidettyä :heart: Summa summarum - vähän fiinimpää, muttei mitään ihan ykkösiä päällä.

neitii
Meillä pukeutudaan normaalia siistimmin, ehkä jopa hiukan juhlallisesti..? Esim. äidillä valkoinen siisti paita ja farkut, isällä villapaita/kauluspaita ja siistit housut, veljillä ehkä kauluspaidat. Itse pukeudun siistiin neuleeseen tai hiukan juhlallisempaan paitaan/toppiin ja alaosaksi farkut tai leggarit, riippuu yläosasta. Aamulla toki kuljeskelen aluksi pyjamassa syömässä aamupalan, mutta sen jälkeen siistit vaatteet päälle ja hautausmaalle ja sen jälkeen valmistamaan jouluruokia äidin kanssa kotiin :)

Yhteistyössä