Miten possupöpö testataan?Mun tyttö huonona parhaillaan ensiavussa...

anu
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
tikuilla nielusta ainakin meillä
Tuommonen sillä oli otettu.
Se on streptokokki se. Pohjoisempana käytäntö on se että otetaan crp, strep a testi ja tarvittaessa labrat + röntgen. Sikainfluenssaa ei testata enää kuin harvoissa tapauksissa.
Et viittis tulla totena selittämään mitään, kun et itse ole paikanpäällä. Ihan sama mitä paskaa jauhat muissa ketjuissa, mutta siinä vaiheessa kun on vakavista asioista kyse niin mieti mitä sanot.

Ap, possuflunssa testataan pitkällä pumpulitikulla syvältä nielusta.
Täh? Se testi on streptokokki (joka otetaan nielusta ) Ainakaan Oulussa ei muita kokeita ole tehty. En sanonut taudista mitään :D Rauhoitu hyvä ihminen.
 
kokenut jo
me ollaan sairastettu jo tauti ja minulta otettiin näytteet ja tulokset olivatkin silloin positiivisia. testattiin koska minä ja pienin tyttömme oltiin huonossa kunnossa ja äidiltä mielummin kuin 1 vuotiaalta.
 
vieras
Mun mielestä tuo sikainfluenssa pitäisi ehdottomasti testata jos siitä epäilys, koska se tosiaan aiheuttaa sitten niitä vakavia jälkitauteja kuten se keuhkokuume. Saisi edes lääkityksen aloitettua...jos tarve vaatii.
Pikaista paranemista pienelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
tikuilla nielusta ainakin meillä
Tuommonen sillä oli otettu.
Se on streptokokki se. Pohjoisempana käytäntö on se että otetaan crp, strep a testi ja tarvittaessa labrat + röntgen. Sikainfluenssaa ei testata enää kuin harvoissa tapauksissa.
ai tuolla sairaalalla sanottin meille et lapset testaan aikuisia ei suuremmin.
Onkohan noissakin sitten eri käytäntöjä eri kuntien/kaupunkien suhteen?Ainakin noissa rokote asioissa tuntuu että on paljonkin eroja.
Mä luulisin, että niissä sairaaloissa missä tautia ei ole ollut vielä kovinkaan paljo niin testataan ahkerammin kuin niissä jossa tauti jyllää täyttä päätä. Täällä meilläpäin testejä on vähennetty aika rajusti tän vkon aikana, tautia on jo niin paljon...

Ap, jaksamisia teille!!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
tikuilla nielusta ainakin meillä
Tuommonen sillä oli otettu.
Se on streptokokki se. Pohjoisempana käytäntö on se että otetaan crp, strep a testi ja tarvittaessa labrat + röntgen. Sikainfluenssaa ei testata enää kuin harvoissa tapauksissa.
ai tuolla sairaalalla sanottin meille et lapset testaan aikuisia ei suuremmin.
Onkohan noissakin sitten eri käytäntöjä eri kuntien/kaupunkien suhteen?Ainakin noissa rokote asioissa tuntuu että on paljonkin eroja.
Meillä lapsilla oli kova kuume ja muut oireet ihan possuun, ei ollut minkäänlaista ajatustakaan että possua testattaisiin, sanottiin että joko on tai sitten joku muu, epäili että olis joku muu kun mies ja mä ei olla tultu kipeeksi. Ja Etelä-Pohjanmaalla
 
paranemisia.
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja muuten:
Kuinka sä pystyt täällä kirjotteleen jos ootte ensiavussa??
Mä olen kotona muiden lasten kanssa kun en viitsi mennä sinne pöpö pesään raskauteni vuoksi.
varo, kohta se rakkaimpani nikki tulee taas sutkin haukkumaan ku et oo lapses mukana sairaalassa :D
 
anu
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap, otitko itse rokotteen?
Sain juuri viime maanantaina.
Lapsi on tismalleen oikeassa paikassa. Ottavat testin eli ei (jonka valmistuminen kestää melkein viikon, joten hoidon kannalta ei ole väliä), mutta pidä huoli että tulee kotiin myös Tamiflu-reseptin kanssa tai että aloittavat jo sairaalassa Tamiflun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja E-P:lta:
Ap, ootko seinäjokisia? Mietin vaan, että miten pahana tuo tauti mahtaa nyt jyllätä täällä..
Kyllä vain ollaan.On sitä nyt kuulemma diagnosoitu jo jonkin verran tuossa tk:ssa,sanoi sairaanhoitaja tänään. :/
Täällä on liikenteessä myös kausiflunssaa jossa on korkea kuume, tosin siinä ei ole noita hengitysoireita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap, otitko itse rokotteen?
Sain juuri viime maanantaina.
Lapsi on tismalleen oikeassa paikassa. Ottavat testin eli ei (jonka valmistuminen kestää melkein viikon, joten hoidon kannalta ei ole väliä), mutta pidä huoli että tulee kotiin myös Tamiflu-reseptin kanssa tai että aloittavat jo sairaalassa Tamiflun.
Mulla on yks Tamiflu resepti jo valmiina kaapissa... :)
 
anu
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap, otitko itse rokotteen?
Sain juuri viime maanantaina.
Lapsi on tismalleen oikeassa paikassa. Ottavat testin eli ei (jonka valmistuminen kestää melkein viikon, joten hoidon kannalta ei ole väliä), mutta pidä huoli että tulee kotiin myös Tamiflu-reseptin kanssa tai että aloittavat jo sairaalassa Tamiflun.
Mulla on yks Tamiflu resepti jo valmiina kaapissa... :)
Hyvä. Sen voi syödä varalta. Ainakin minä syöttäisin jos olisi epäilystäkään ko taudista ja oireet juuri alkaneet. Jaksamista :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/08/tamifluta_ei_suositella_edes_sairaille_lapsille_918557.html
Tutkimus ei kata puhjennutta sikainfluenssaepidemiaa.
"Tutkimustulokset kuitenkin vihjaavat, että Tamiflu ei merkittävästi lyhennä sairausaikaa tai estä lisävaivoja niillä lapsilla, jotka ovat saaneet (A)H1N1-tartunnan, tutkijat sanovat."
 
anu
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/08/tamifluta_ei_suositella_edes_sairaille_lapsille_918557.html
Tutkimus ei kata puhjennutta sikainfluenssaepidemiaa.
"Tutkimustulokset kuitenkin vihjaavat, että Tamiflu ei merkittävästi lyhennä sairausaikaa tai estä lisävaivoja niillä lapsilla, jotka ovat saaneet (A)H1N1-tartunnan, tutkijat sanovat."
Miksi sitten minun aikuisena pitää sitä syödä? Off topic. sori
 

Yhteistyössä