Heh
Vastaanpahan vielä kerran ja olkoon sitten, että minä olenkin se syyllinen. Harmi kun olen saanut elämälle sellaisen mallin, että tietyt työt on tehtävä ajallaan ja ne vain kuuluvat ihmisen eloon. Ja talouden hoito on kaikkien
siinä vaikuttavien yhteisyritys. Samoin vapaan vietto ja nauttiminen mukavista asioista, yhdessä olosta, leppoisasta jutustelusta, ihmissuhteiden hoitamisesta, jne. Jos tietty
osa-alue näistä kasautuu yhden harteille, niin eikö koko
tasapaino silloin vinoudu? Vieläkö ollaan samaa mieltä?
Monista asioista ollaan kyllä keskusteltu, mutta mainittavaa
hyötyä ei ole ollut. Ja molempien elo on muuttunut. Muijan
hommat ovat vähentyneet entisestään, koska minä käyn usein kaupassa, hommailen muita hänen touhuja, annan
rahaa, pesen jopa pyykkiä kun minulla on käytössä parempi kuivausmahdollisuus, vien välillä saunomaan tai teatteriin,
konserttiin, jne. Ei siis pelkkää työtä. Mutta, samalla joudun hoitamaan kahdessa paikassa oman huushollin ja yksin.
Mutta en minä niihin ole apua pyytänytkään, vaan ainoastaan avokin oman huushollin hoitoon, koska omansa
on. Loogista, eikö? Itse olen luopunut kyläilyistä, mikä on luonnollista kun on poikamiespäivät ohi. Musiikista pidän ja
harrastin muutenkin, se on jäänyt, samoin moni muu minua
miellyttävä asia ja suhteen vuoksi. Näin tietysti on luonnollista. Jos kaiken tämän jälkeen avokki ei viitsi siivota,
ei pyyhkiä pöytiä, pitää edes pientä järjestystä, niin ihme on
se mies, joka moista jaksaa katsella vuosia. Jossain tapauksissa nainen, mitä on esille tullut. Eikö elämässä ole
tietyt perusasiat, jotka vain on hoidettava, vaikka ovat
epämieluisiakin. Jos jättää laiskuuttaan hoitamatta on tilanne vain pahempi. Jos talostakin puuttuu kivijalka, sortuu
pian koko talo. Kun perusasiat on kunnossa ei huolta häivää.
Kyllä minä olen kuule puolisosta huoltakin kantanut ja tietysti hänkin minusta, mutta ei ihan parisuhteen edellyttällä tavalla. Meillä vain on erilaiset geenit tai sitten ero johtuu kasvatuksesta. Jotkut asiat vain ei natsaa yhteen. Taustalla on vielä paljon vaikuttavia tekijöitä, joita on turha esitellä, tulisi monen sivun juttu. Meidät tuntevien
ystävien sympatiat kyllä kääntyy enemmän minun puolelle,
vaikka tässä foorumissa saankin jäitä niskaan. Tuli mieleen vielä yksi talvinen esimerkki kun muija käy tupakalla tuon
tuosta, niin ei tiedä, miksi harja on rapun poskessa. Puhumattakaan lumikolasta. Jos en kymmenen jälkeen illalla
kun tulen töistä putsaa paikkoja, niin siinähän olis lumet koko talven varmaan. Eikö sekin ole luonnollista, että kuka talvella avaa ensinnä ulko-oven lakaisee lumet, ettei kulkeudu sisälle, siis silloin kun on satanut. Ehkä puolen minuutin homma. Kait mulla on sitten asennevamma ja minun on mentävä itseeni. Oltava tekemättä mitään. Kova
on urakka, pitää totutella. Vessassakin kun käyn, niin taidan jättää pyyhkimättä, etten leimaudu työnarkomaaniksi.