Miten pitkään kanit elää? Poika vai tyttö helpompi?

  • Viestiketjun aloittaja Inka
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on ollut kaksi tyttökania ja yksi poikakani, joka asustelee meillä edelleen. Meidän vanha herra on pian 7 vuotias ja hyvinkin virkeä tapaus :)

Kiltti on ja sisäsiisti, tekee tarpeensa hiekkalaatikkoon. Meidän pupu on leikattu jo pienenä, joten mitään merkkaus-ongelmia ei ole koskaan ollut.

Mun kokemuksen mukaan poikakani on ollut selvästi helpompi, kuin tyttö. Tietysti luonteissa on eroja, mutta meillä tytöt on olleet tosi sähäköitä ja omapäisiä tapauksia, sen sijaan tämä poikapupu on luonteeltaan sopeutuvampi ja leppoisampi.
 
Meillä on ollut yksi tyttökani ja kaksi poikaa. Pojat leikattiin mutta ruikkivat ympäriinsä jatkuvasti....
Tyttökani oli täysin sisäsiisti,päivät oli vapaana ja teki tarpeensa nätistä kissanheikkalaatikkoon. Ja oli muutenkin kuin kissa =)
Itse suosittelen tyttökania mut voihan ne pojatkin sisäsiisteiksi oppia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkamiehen heila:
Meillä on ollut yksi tyttökani ja kaksi poikaa. Pojat leikattiin mutta ruikkivat ympäriinsä jatkuvasti....
Tyttökani oli täysin sisäsiisti,päivät oli vapaana ja teki tarpeensa nätistä kissanheikkalaatikkoon. Ja oli muutenkin kuin kissa =)
Itse suosittelen tyttökania mut voihan ne pojatkin sisäsiisteiksi oppia =)

Meillä on ollu just toisinperin
=)

Eli tyttöpupuset elelivät tosi sotkuisesti, mutta poikakani on supersiisti. Poikakanin emo oli opettanut poikasensa käymään hiekkalaatikolla jo kasvattajan luona, joten ne taidot meidän herralla oli jo meille muuttaessa

Se siisteys varmaan riippuu myös tosi paljon siitä, mistä kanin ottaa. Itse suosittelen ottamaan kanin suoraan kasvasttajalta, silloin poikaset on tottuneet ihmisiin ja saaneet elää kodissa, missä eletään muutenkin normaalia arkea.

 
meillä puppeli täyttää joulukuussa vuoden. sisäsiisti on. vessalaatikko häkissä jonne tekee tarpeet. muuten on häkin pohjalla räsymatto. seurallinen kuin mikä, juoksee jaloissa, hyppii sohvalle viereen, röhkii ym ja jos sitä ei aina muista huomata keksii ilkeyksiä että se huomataan :LOL: ihana on. ja siis tyttö.
 

meillä on poka kani vasta alle 1v nyt on sisä siisti,
sain sen siskoni kautta kun sen kaveri sano et otatteko kanin kun sille ne muut kanit pääsi kerkuu. toi on leijona herjas kani sit oli joku muukin rotu mut en muista sitä nyt. tämä poika kasvaa isoksi.
 
jenna
mul oli poika kani.. lopetettii vähä yli vuoden vanhana ku oli tosi sairas ja lopetti syömisenki.. leikkauksest ei olis muutenkaa selvinny joten eläilääkärit suositteli lopettamista.. ;(
 
Meillä kaksi uroskania, leikattuja molemmat ovat siis meidän "pallittomat papat". Toinen on nyt 10v.(kääpiökani) ja toinen 9v.(risteytys) ja erittäin virkeitä tyyppejä, kumpikin tekee vielä onnellisuus loikkia ja pyrähdyksiä. Suht siistejäkin ovat, mitä nyt vanhemmiten saattaa sulkijalihas pettää ja pari papanaa juoksulenkin aikana pudota lattialle :D
 
"Anskuliini"
No me saahaan kani(en haluu kirmata) tiedän minkälainen se on(punasilmäinen ja valkoinen)Se tulee minun huoneeseen.Siltä puuttuu osanenästä koska,kun joku harakka oli mennyt sen ruokakupille niin se oli mennyt sinne puolustamaan sen ruokaa.Mutta se harakka oli napannut sen nenästä.Mutta ei se haittaa mitään että sillä ei ole osaanenästä.Saadaan se jo huomenna.
 
"Jenni"
Isosiskolla on yks tyttö kani jamulla yks poika kani ja molemmat epäsiistejä ja ne on rex-kaneja. Mä en oikeestikkaan tiiä miks otin poika kanin. Varmaan siksi ettei tyttö kani ollut yksin. Mut nyt vihaan sitä (Poju)poikakania. Se vaan ruikkii ja merkkaa tyttö kanin ja sit haluu panna kokooooajan tyttöä,mut me ei annettu sen tehdä sitä. Ja sit kävi niin että poika ja tyttö kanit olivat vapaana yhtäaikaa ja sitten ne olivat yläkerrassa ja sitten poju pani Yume(Jume) tyttökania ja kukaan ei siis ollut nähnyt sitä tapausta paitsi Iskä. Isoa huusi täyttä ja sit isosisko tuli kattomssn mitä häh, ja sitten iskä huusi ja isosisko itki että ne oli molemmat vapaana. Ja me ei tiedetä nyt onko ne raskaana vai ei. Ja ainiin luulin että se poikakani oli tyttö! Mutta se ei ollutkaan tyttö vaan poika. :( Ja iskä ei halunnu pentuja. Ja ne on jotain 4 kuukautta tai 5, emmä tiiä. Kauheeta, ja tyttökani ei halunnu et poikakani tulee ja tekee sen jutun sille. Ja mä en mee niitten lähelle enään IKINÄÄÄ!!! :mad:
 

Yhteistyössä