Miten pitäisi suhtautua kun ekaluokkalainen jää koulun jälkeen opea auttamaan ja äiti huolissaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "manna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"manna"

Vieras
Muutamia kertoja käynyt niin ettei tyttö ole tullut koulusta sen päätyttyä ja olen tietysti huolissani kun ei vastaa puhelimeen.Nyt vastasi tunti sen jälkeen kun koulu loppunut.
Opettaja on pyytänyt jäämään auttamaan luokan siivoamisessa tms.
Pitäisikö tästä ilmoittaa opelle että tytön tultava heti kotiin/saatava soittaa missä on.
Teenkö itsestäni jotenkin tiukkapipoisen jos olen yhteydessä opettajaan tällaisesta..?
Kun kyseessä esikoinen,kaikki tällainen on aivan uutta.

Kyllä mun mielestä voisit soittaa opettajalle ja sanoa, että haluat saada ilmoituksen, jos lapsesi jää ylimääräistä kouluun. Nykypäivänä kun ei voi tietää milloin pitäisi huolestua ja milloin ei. Ei vaadi paljoa opelta laittaa tekstaria tai antaa lapsen itse soittaa, jos hällä kännykkä on.

:O
Kuulostaapa oudolta. Tottakai laitat opettajalle viestiä että käskee lapsen soittaa sinulle jos jää koulun jälkeen vielä koululle. En kyllä käsitä mitä sinne pitää opettajaa jäädä auttelemaan. Onks tää provo?

[QUOTE="manna";23048603]No ei ole mikään provo,todellakaan.kuulemma luokkaa piti siivota askarteluista jne.[/QUOTE]

Siis oliko sinne koko luokka jäänyt vai? Mutta tottakai pitää saada ilmoittaa kotiin jos tulee myöhemmin.

Kuulostaa oudolta,mä ainakin ottaisin ensin opettajaan yhteyttä ja jos on tarvetta niin muuhun tahoon. Eikös yleensä jokainen siivoa omat jälkensä koulussa? Muistan et ite olen ainakin joutunut siivoamaan

niin olisi nyt kyllä erittäin oleellista saada tietää oliko muitakin oppilaita jäänyt siivoamaan vaiko ainoastaan ap:n tyttö? kuulostaa kyllä jokseenkin oudolta..

En ole yhtään yllättynyt koska on tyttölapsi. Kenties vaan tykkää ja ihailee opettajaansa ja vilpittömästi jää maleksimaan ja auttelemaan ja koska opettaja ei koe vaivaksi ja ei itse ole kiiressä niin antaa olla. Monesti se lapsi saa tuollaisessa tilanteessa purettua mieltään ihan huomaamatta ja opettaja pysyy kärryillä.

Itse olin todella kiusattu ekaluokkalainen tyttö, joka tykkäsi tosi paljon vanhemmasta naisopettajasta ja jäin auttelemaan koulun jälkeen hetkeksi. Taisi siinä vähän tukiopetustakin saada.

On normaalia, että olet huolissasi ja pyydä toki sanomaan lapsellesi että äiti haluaisi että ilmoitat missä olet ja että menent suoraa kotiin. Mutta kurjaa jos lapsi menettää jotain erityishuomiota jota tuntuu opettajalta kaipaavan.

Eihän tuo, että jäädään auttamaan ole sinänsä outoa, koska päiväkodissakin jo jotkut lapset toimivat apulaisina esim. ruuan jakelussa. Mutta se on outoa, että siitä ei ilmoiteta vanhemmille mitään.

Ehkä tuollainen vanhempi opettaja ei ole hoksannut, että tänä päivänä huolestutaan pienistäkin jutuista, kun niin paljon kaikkia juttuja kuulee. En nyt hyökkäisi open kimppuun kovin syyttävästi, mutta pyytäisin, että ilmoittaisi aina, jos menee pidempään, tai laittaisi lapsen soittamaan tms.

[QUOTE="vieras";23048751]En ole yhtään yllättynyt koska on tyttölapsi. Kenties vaan tykkää ja ihailee opettajaansa ja vilpittömästi jää maleksimaan ja auttelemaan ja koska opettaja ei koe vaivaksi ja ei itse ole kiiressä niin antaa olla. Monesti se lapsi saa tuollaisessa tilanteessa purettua mieltään ihan huomaamatta ja opettaja pysyy kärryillä.

Itse olin todella kiusattu ekaluokkalainen tyttö, joka tykkäsi tosi paljon vanhemmasta naisopettajasta ja jäin auttelemaan koulun jälkeen hetkeksi. Taisi siinä vähän tukiopetustakin saada.

On normaalia, että olet huolissasi ja pyydä toki sanomaan lapsellesi että äiti haluaisi että ilmoitat missä olet ja että menent suoraa kotiin. Mutta kurjaa jos lapsi menettää jotain erityishuomiota jota tuntuu opettajalta kaipaavan.[/QUOTE]

peesaan.

Siis kuinka pitkästä ajasta nyt puhutaan, tuliko vartin myöhässä, tunnin, kaksi?

Musta on täysin normaalia että joskus tunnin jälkeen vaikka hetkeksi jää auttamaan askartelujen pois pistämisessä tai vaikka liikuntavälineiden keräämisessä, ilman että pitää heti ilmoittaa. Toki jos tuntikausia on ollut niin eri asia.

Minullakin oli kyllä ensimmäisellä ja toisella luokalla ollessani tapana jäädä koululle notkumaan, jos se sallittiin (siis opettajien puolesta). Siis esim. piirtelemään tai askartelemaan tai muuten vain jotain puuhailemaan. Sama juttu aamuisin, eli jos mulla alkoi koulu kymmeneltä, menin jo yhdeksältä koululle. Minä viihdyin koululla nimenomaan todella mukavan ja turvallisen opettajan (nuori naisopettaja) takia, hän antoi askarrella ja just esim. auttaa jossain puuhissa. Siinä tunsi itsensä tärkeäksi ja olihan se muutenkin mukavaa. :) Toivottavasti teillä on kyse samantapaisesta "ongelmasta".

Yhteistyössä