Miten pian vauvan syntymän jälkeen olet lähtenyt itse viihteelle?

  • Viestiketjun aloittaja Outolintu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Onko sillä sitten jotain väliä, *tyhmänä kysyy hän* että onko vauva 2vk vai 3kk kun viihteelle lähtee? Molemmat tapaukset luultavasti imetyksessä mutta jos tuttipullostakin kelpaa + hyvä hoitaja niin sou not?!?
Ja onko sillä merkitystä että ottaako viihteellä alkoholia vai ei kun vauva kuitenkin on hoidossa? Täällä kun aina vaaditaan varmuuden vuoksi se erityismaininta, että join vain YHDEN lasillisen viiniä tms.
:attn:
Ei kun oikeesti, kertokaa mulle!!!
 
vieras
vauva oli kymmenen päivää kun menin käymään työkaverini läksiäisissä. Olin muutaman tunnin ja join yhden siiderin. Hyvin oli vauvalla mennyt isänsä kanssa:) eka kerran olin kunnolla viihteellä kun vauva oli muistaakseni kolme kuukautta.
 
Poika oli kuukauden kun kaverit järjestivät mulle varpajaiset. Ihan tyytyväisenä poika jäi isänsä kanssa kotiin, eikä ukkokultakaan valittanut (lähinnä käski mut ulos tuulettuun). Itseä vähän jännitti että miten jampat pärjää, mutta tajusin että enköhän voi lapsen omaan isään luottaa :) yöllä kun kotiuduin, pienempi nukkui isomman kainalossa ja minä kömmin sohvalle. Aamulla pojan herätessä en ainakaan huomannut mitään trauman merkkejä vaikka äiti olikin osan illasta ja yöstä pois.
 
Kun vauva oli n. 2kk olin valmistujaisjuhlissa. Vauva oli yön vanhemmillani. Seuraavan kerran kun vauva oli 3kk oli työpaikan pikkujouluissa, silloin mies oli kotona. Sitten menikin juhannukseen kun olin seuraavan kerran. Minulle viihteellä olo tarkoittaa 1-2 siideriä ja pikkujouluissakin käytiin vain työporukalla ravintolassa syömässä. Minulla oli pakastimessa lypsettyä maitoa, joten vauva kyllä tuli toimeen ilman minua.

Huonoa omaatuntoa en ollut "tajunnut" potea ennen kuin luin Vauvan palstalta että ehkä vasta lapsen ollessa 1v. voi käydä pikaisesti esim. kirjastossa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bullet:
Minä en käsitä mikä keskustelupalsta tämä on, kun täällä ei kuitenkaan voi sen enempää keskustella kuin olla eri mieltäkään. Mielipiteitä ei saa mistään esittää, vaan pitää "antaa kaikkien kukkien kukkia". Minäkin koitan maailmaa avarakatseisesti katsella, mutten silti ymmärrä että joku jättää 2 VIIKKOA vanhan vauvan ja lähtee baariin..onkohan sitten kuitenkaan ollut vielä sen vauvan aika
:whistle:
Tosi hyvin sanottu!
Bullettia peesailen, oli aika osuvasti sanottu.

neiti nytten 1v2,5kk ja en oo käyny viihtellä. ei oikeesti ees kiinnosta. nuoruuessani sain mennä ja tulla joten ei enää kiinnosta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Kun vauva oli n. 2kk olin valmistujaisjuhlissa. Vauva oli yön vanhemmillani. Seuraavan kerran kun vauva oli 3kk oli työpaikan pikkujouluissa, silloin mies oli kotona. Sitten menikin juhannukseen kun olin seuraavan kerran. Minulle viihteellä olo tarkoittaa 1-2 siideriä ja pikkujouluissakin käytiin vain työporukalla ravintolassa syömässä. Minulla oli pakastimessa lypsettyä maitoa, joten vauva kyllä tuli toimeen ilman minua.

Huonoa omaatuntoa en ollut "tajunnut" potea ennen kuin luin Vauvan palstalta että ehkä vasta lapsen ollessa 1v. voi käydä pikaisesti esim. kirjastossa :kieh:
Mie meinasin viiä pojan 1-veenä hoitoon.. :D
 
Turkilmas
Meillä poitsu oli parin kuukauden ikäinen kun mentiin viettämään juhannusta miehen kanssa. Mä jouduin pumppaamaan maitoa rinnoista ja mies joi itsensä räkäkänniin ja loukkasi otsansa. Sitten mentiin ambulanssilla tikattavaksi ja koko yön piti tunnin välein seurata miestä että on tajuissaan. JA pumpata sitä maitoa :headwall: :headwall: .

Mua epäilytti muutenkin lähteä niin aikaisin yhtikäs mihinkään ja selvästi sitten potkittiin päähän että olis pitänyt vaan kotona edelleen olla.

Eli tämän vauvan kanssa en todellakaan pidä yhtä kiirettä, vaikka anoppi kuinka pyytelis vauvaa hoitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Onko sillä sitten jotain väliä, *tyhmänä kysyy hän* että onko vauva 2vk vai 3kk kun viihteelle lähtee? Molemmat tapaukset luultavasti imetyksessä mutta jos tuttipullostakin kelpaa + hyvä hoitaja niin sou not?!?
Ja onko sillä merkitystä että ottaako viihteellä alkoholia vai ei kun vauva kuitenkin on hoidossa? Täällä kun aina vaaditaan varmuuden vuoksi se erityismaininta, että join vain YHDEN lasillisen viiniä tms.
Mä nostan tätä niin kauan kun joku kertoo!!! |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Onko sillä sitten jotain väliä, *tyhmänä kysyy hän* että onko vauva 2vk vai 3kk kun viihteelle lähtee? Molemmat tapaukset luultavasti imetyksessä mutta jos tuttipullostakin kelpaa + hyvä hoitaja niin sou not?!?
Ja onko sillä merkitystä että ottaako viihteellä alkoholia vai ei kun vauva kuitenkin on hoidossa? Täällä kun aina vaaditaan varmuuden vuoksi se erityismaininta, että join vain YHDEN lasillisen viiniä tms.
Mä nostan tätä niin kauan kun joku kertoo!!! |O
no miepä kerron oman mielipiteeni niin lakkaat huutamasta!

miun mielestä ei oo kyllä ollu lapsen aika jos ei kykene olemaan viinasta erossa ees sitä vertaa ku lapsi on vauva!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ei kai se siitä ole kiinni, etteikö olisi luotettavaa hoitajaa... vaan että imeväisikäinen lapsi tarvitsee äitiään! Ei edes mummo korvaa äitiä, vaikka kuinka olisi lastenhoitokokemusta...
Just joo. Itse näin lapseni vasta 3 päivää synnytyksen jälkeen. Keskolassa vauva oli 2 ja puoli viikkoa ja yöt vietti ihan ilman äitiä. Eipä nyt kauhean traumatisoituneelta tuo 1,5v vaikuta. Mites ne keskoset jotka joutuvat olemaan kaksikin kuukautta keskolassa. Äiti ei välttämättä edes pääse joka päivä katsomaan.

:whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Onko sillä sitten jotain väliä, *tyhmänä kysyy hän* että onko vauva 2vk vai 3kk kun viihteelle lähtee? Molemmat tapaukset luultavasti imetyksessä mutta jos tuttipullostakin kelpaa + hyvä hoitaja niin sou not?!?
Ja onko sillä merkitystä että ottaako viihteellä alkoholia vai ei kun vauva kuitenkin on hoidossa? Täällä kun aina vaaditaan varmuuden vuoksi se erityismaininta, että join vain YHDEN lasillisen viiniä tms.
Mä nostan tätä niin kauan kun joku kertoo!!! |O
no miepä kerron oman mielipiteeni niin lakkaat huutamasta!

miun mielestä ei oo kyllä ollu lapsen aika jos ei kykene olemaan viinasta erossa ees sitä vertaa ku lapsi on vauva!
Tässä viihteellä ololla ei tarkotettukaan perskännien vetämistä, vaan lähinnä ystävien seurassa vietettyä omaa aikaa (jolloin lapsi isän kanssa kotosalla?), johon voi keskustelumielessä liittää esim. lasillisen punkkua. Jos se on tosi epäkypsää niin sori vaan, valitettavasti kaikilla lapsilla ei tosiaan ole asiat näin hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
No onhan ne isät yhtälailla vanhempia!!!! Kummastuttaa tää asenne että "jätetään isille hoitoon" .....
Vauva ei näe asiaa noin, johtuen ihan siitä biologisesta syystä että vauva kasvoi äitinsä kohdussa ja imee/imi maitoa äitinsä rinnoista. Lisäksi isät on yleensä töissä, vauvat kotosalla äitiyslomalla olevan äidin kanssa, joten äiti on vauvalle se pääasiallinen hoitaja. Isää lainkaan väheksymättä, mutta niin se vaan yleensä menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Mä nostan tätä niin kauan kun joku kertoo!!! |O
no miepä kerron oman mielipiteeni niin lakkaat huutamasta!

miun mielestä ei oo kyllä ollu lapsen aika jos ei kykene olemaan viinasta erossa ees sitä vertaa ku lapsi on vauva!
Nii-in mutta mitä merkitystä sillä on että miten sen vapaa hetkensä käyttää jos vauva hoidossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No onhan ne isät yhtälailla vanhempia!!!! Kummastuttaa tää asenne että "jätetään isille hoitoon" .....
Vauva ei näe asiaa noin, johtuen ihan siitä biologisesta syystä että vauva kasvoi äitinsä kohdussa ja imee/imi maitoa äitinsä rinnoista. Lisäksi isät on yleensä töissä, vauvat kotosalla äitiyslomalla olevan äidin kanssa, joten äiti on vauvalle se pääasiallinen hoitaja. Isää lainkaan väheksymättä, mutta niin se vaan yleensä menee.
Meillä isä oli hoitovastuussa isyyslomalla, minä oli lähinnä "meijerinä" ;) Miehen mentyä töihin, hoidin vauvaa päivät ja kun mies tuli töistä niin mies hoiti lasta. Minä sitten vain lähinnä imettelin. Ei olisi tullut mieleenkään omia vauvaa niinkuin joissain tuttavaperheissä kävi joissa mies ei saanut vaihtaa edes vaippaa ym.
 
poitsu oli 6kk kun ekan kerran olin juomassa(uutta vuotta juhlimassa :))
Nyt poika 1v10kk ja yhteensä oon 5 kertaa ollut viihteellä.Ja ne on tosiaan ne ainoot kerrat kun oon missään ollu ilman lasta, nyt meneekin varmaan reilusti vuoteen 2009 kun tää tulokas syntyy...
pakko se on myöntää et joskus olis kiva käydä vaikka vaan kaupassa ilman lasta, mutta kun ei anna luonto periks jättää toista... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Mä nostan tätä niin kauan kun joku kertoo!!! |O
no miepä kerron oman mielipiteeni niin lakkaat huutamasta!

miun mielestä ei oo kyllä ollu lapsen aika jos ei kykene olemaan viinasta erossa ees sitä vertaa ku lapsi on vauva!
Nii-in mutta mitä merkitystä sillä on että miten sen vapaa hetkensä käyttää jos vauva hoidossa?
Niin, tarkotetaanko tässä kyssärissä oikeestaan sitä, minkä ikäisenä vauvan voi laittaa yleensäkään hoitoon?
 
vieras
Lapsi on nyt 1v 8 kk ja en ole käynyt viihteellä. Ei kiinnosta. Olen ennen pojan syntymää ollut niin paljon viihteellä, että en sitä enää kaipaa. Mieluummin tapaan ystäviäni muulla kuin baarissa. Mutta kukin tyylillään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No onhan ne isät yhtälailla vanhempia!!!! Kummastuttaa tää asenne että "jätetään isille hoitoon" .....
Vauva ei näe asiaa noin, johtuen ihan siitä biologisesta syystä että vauva kasvoi äitinsä kohdussa ja imee/imi maitoa äitinsä rinnoista. Lisäksi isät on yleensä töissä, vauvat kotosalla äitiyslomalla olevan äidin kanssa, joten äiti on vauvalle se pääasiallinen hoitaja. Isää lainkaan väheksymättä, mutta niin se vaan yleensä menee.
Meillä isä oli hoitovastuussa isyyslomalla, minä oli lähinnä "meijerinä" ;) Miehen mentyä töihin, hoidin vauvaa päivät ja kun mies tuli töistä niin mies hoiti lasta. Minä sitten vain lähinnä imettelin. Ei olisi tullut mieleenkään omia vauvaa niinkuin joissain tuttavaperheissä kävi joissa mies ei saanut vaihtaa edes vaippaa ym.
No eihän se mitään omimista ole, jos imettää lastaan ja hoitaa häntä päivät :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Mä nostan tätä niin kauan kun joku kertoo!!! |O
no miepä kerron oman mielipiteeni niin lakkaat huutamasta!

miun mielestä ei oo kyllä ollu lapsen aika jos ei kykene olemaan viinasta erossa ees sitä vertaa ku lapsi on vauva!
Nii-in mutta mitä merkitystä sillä on että miten sen vapaa hetkensä käyttää jos vauva hoidossa?
Niin, tarkotetaanko tässä kyssärissä oikeestaan sitä, minkä ikäisenä vauvan voi laittaa yleensäkään hoitoon?
niin. samaa kyselen.

mie aattelen viihteellemenemisen nimenomaan ryyppäämisenä. sori, mutta miun päässä se tarkottaa justiinsa tota.
 

Yhteistyössä