Miten pian vauvan syntymän jälkeen olet lähtenyt itse viihteelle?

  • Viestiketjun aloittaja Outolintu
  • Ensimmäinen viesti
Outolintu
Meidän vauva jo 10kk enkä kertaakaan ole käynyt.. Tuntuu, että näin päin se on nykyään hävettävämpää kuin että jo melko piankin synnytyksen jälkeen lähtisi tuonne yöelämään... Tai kaikki tuntuvat ihmettelevän, miten oikein jaksan olla aina kotona. Tai käyn minä elokuvissa ja kavereiden kanssa pizzalla jne... mutta en ole kertaakaan synnytyksen jälkeen juopotellut... Olenko ihan outolintu..?
 
Esikoinen on yhdeksän ja mä olen kerran sinä aikana käynyt tyttöjen kanssa "viihteellä".

Parissa konsertissa ollaan miehen kanssa kyllä käyty, nuorimmillaan lapset ovat olleet sillloin n. 9 kuukauden, ja silloinkin ollaan alkuyöstä palailtu mummolaan missä lapsetkin.
 
annu
Esikolta olin silloin kun oli 5 kk ja toiselta kun oli noin 1 kk:n. Eipä tuolla toisella reissulla kauan tultu oltua saati mitään otettua, mutta tulipahan käytyä :) Nyt kolmannelta, jonka pitäisi muutaman viikon sisään syntyä, ajattelin lähteä ehkä juhannuksena. Riippuu että miten yöt menevät ja kuinka imetys käynnistyy. Henkilökohtaisia valintoja.
 
nanna
Kävin parhaan kaverini synttäreillä baarissa kun vauvani oli 6 viikkoa. Vauva oli sen pari kolme tuntia isänsä kanssa kahdestaan ja hyvin pärjäsivät, enkä minäkään mitään räkäkännejä vetänyt varsinkin kun ristiäiset oli seuraavana aamuna. Ensimmäisen kerran olimme mieheni kanssa yhdessä ulokona kun tuttava pariskunnallamme oli tuparit, poikamme oli silloin 9 kuukautta ja tulimme jo kello 12 kotiin ettei isovanhempien tarvitsisi olla meillä koko yötä.
 
Esikon syntymän jälkeen meni reilu 2 vkoa kun kävin viihteellä, mut arvata saattaa et ei sitä osannu oikein rentoutua ja koko ajan vaan mietti et miten sillä menee.. Et ihan hukkareissu..

D
 
MammaX3
Esikoinen täyttää 8v ja viihteelle en ole vieläkään lähtenyt ;)
Olisko lapset olleet jotain 8kk ku eka kertaa lähdettiin syömään ja leffaan,mut viihteelle ei vieläkään ole tullut tarvetta lähteä.
 
Maria, 26
No hyvä kun kysyit. Kun aloin ajattalemaan, tajusin, että jokaisen kolmen lapsen jälkeen mulla on menny 1-1,5v ennen ku oon juopotellu. Nyt ei tee enää mielikään. Kai tässä on vanhaksi tulossa! :LOL: Ei minua ole koskaan kiinnostanu perseet olalle-meininki, mutta oon nyt ajatellu että ois kiva viettää ihan alkoholittomia illanviettoja kavereiden kanssa tai semi-alkoholittomia. Niinku "sivistyneet ihmiset". :LOL:
 
IhanaValo
Esikon aikaan muistaakseni eka kerran käytiin kun esikko oli n.puol vuotta. Oli sen aikaa mummolla, jolla on lastenhoitokokemusta kuuden lapsen verran ja siihen aikaan nuorimmaisensa oli 3v. Eli siis suht hyvässä muistissakin:)

Toinen lapsi on nyt vähän päälle 5kk, mut en ole vielä viihteellä käynyt..Ihmetyttää miten oon raaskinut esikon aikaan noinkin aikasin ees lähteä :ashamed:

Ja piti vielä lisätä että mies on kyl jo koittanut potkia minuu viihteelle tyttöjen kans, mut en osaa vaan lähteä vielä.
 
annu
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinah:
Esikon syntymän jälkeen meni reilu 2 vkoa kun kävin viihteellä, mut arvata saattaa et ei sitä osannu oikein rentoutua ja koko ajan vaan mietti et miten sillä menee.. Et ihan hukkareissu..

D
Sori nyt vaan mutta aivan käsittämätöntä :headwall:
Elä taas jaksa :( jokaisen oma valinta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinah:
Esikon syntymän jälkeen meni reilu 2 vkoa kun kävin viihteellä, mut arvata saattaa et ei sitä osannu oikein rentoutua ja koko ajan vaan mietti et miten sillä menee.. Et ihan hukkareissu..

D
Sori nyt vaan mutta aivan käsittämätöntä :headwall:
Elä taas jaksa :( jokaisen oma valinta...
Niin on ikävä kyllä :headwall:

Ja miksi en jaksaisi... mitä vikaa minun mielipiteessäni on? Onko se väärin vai mitä?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinah:
Esikon syntymän jälkeen meni reilu 2 vkoa kun kävin viihteellä, mut arvata saattaa et ei sitä osannu oikein rentoutua ja koko ajan vaan mietti et miten sillä menee.. Et ihan hukkareissu..

D
Sori nyt vaan mutta aivan käsittämätöntä :headwall:
No mikähän tässä nyt oli siis aivan käsittämätöntä. Joillakin kun isätkin osaa niitä lapsia hoitaa...
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinah:
Esikon syntymän jälkeen meni reilu 2 vkoa kun kävin viihteellä, mut arvata saattaa et ei sitä osannu oikein rentoutua ja koko ajan vaan mietti et miten sillä menee.. Et ihan hukkareissu..

D
Sori nyt vaan mutta aivan käsittämätöntä :headwall:
Mitäs käsittämätöntä tuossa on? Onhan lapsella isäkin, joka osaa hoitaa lasta. Jokainen varmasti tekee niinkuin parhaakseen näkee, eikä sen huonommaksi äitiksi sitä tee. :whistle:
 
annu
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinah:
Esikon syntymän jälkeen meni reilu 2 vkoa kun kävin viihteellä, mut arvata saattaa et ei sitä osannu oikein rentoutua ja koko ajan vaan mietti et miten sillä menee.. Et ihan hukkareissu..

D
Sori nyt vaan mutta aivan käsittämätöntä :headwall:
Elä taas jaksa :( jokaisen oma valinta...
Niin on ikävä kyllä :headwall:

Ja miksi en jaksaisi... mitä vikaa minun mielipiteessäni on? Onko se väärin vai mitä?
No se jo tiedetään, joten sitä ei ole tarpeen toistaa joka keskustelussa. Maailma on paljon mukavampi paikka kun annetaan kaikkien kukkia kukkia, eikä olla koko ajan arvostelemassa muiden tekemisiä.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Esikon aikaan muistaakseni eka kerran käytiin kun esikko oli n.puol vuotta. Oli sen aikaa mummolla, jolla on lastenhoitokokemusta kuuden lapsen verran ja siihen aikaan nuorimmaisensa oli 3v. Eli siis suht hyvässä muistissakin:)
Ei kai se siitä ole kiinni, etteikö olisi luotettavaa hoitajaa... vaan että imeväisikäinen lapsi tarvitsee äitiään! Ei edes mummo korvaa äitiä, vaikka kuinka olisi lastenhoitokokemusta...
 

Yhteistyössä