Miten pian synnytyksen jälkeen voi mennä uimaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Pitääks odottaa ensin että se jälkitarkastus on tehty? Varmaan hölmö kysymys,mutta kun ekaa odottavana on niin paljon uutta.Pähkäillään tässä mökin vuokrausta ja laskettu aika on kesäkuun alussa.
 
Mä odottaisin ainaki jälkitarkastukseen. Pelkäsin kohtutulehdusta ihan älyttömästi :x Menin ekaa kertaa uimaan varmaan tytön ollessa 3 kk ku mentiin vauvauintiin.

Jälkivuodon aikanahan ei ainakaan altaaseen voi mennä.

Mulla synty kesäkuussa, en käyny kesällä ulkona uimassa.
 
Jälkivuodon loputtua voi uida/mennä uimahalliin/käydä kylvyssä. *muoks* Tissit tosiaan kannattaa pitää lämpiminä, ettei tule rintatulehdus (tulee tosi herkästi!). Mene uimaan saunasta ja kastaudu vaan.
 
No voi ei! Järveen siis olisin menossa kun ajateltiin viikoks mökki vuokrata heinäkuun puolivälissä. La on kesäkuun alussa niin onkohan mitään toiveita että se jälkitarkastus ois jo siihen mennessä tehty?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No voi ei! Järveen siis olisin menossa kun ajateltiin viikoks mökki vuokrata heinäkuun puolivälissä. La on kesäkuun alussa niin onkohan mitään toiveita että se jälkitarkastus ois jo siihen mennessä tehty?

Jälkitarkastus tehdään aikasintaan 5 viikkoa synnytyksen jälkeen. Vauva käy lääkärintarkastuksessa ekan kerran 6-8 viikkosena ja jossain paikoissa ottavat vauvan ja äidin samaan aikaan tarkastettavaksi. Voit tietysti pyytää itellesi aikaa aikasemmin.

 
no jälkitarkastus on noin 6vkoa synnytyksestä, eli sun tarkastukses voi olla vasta elokuun alussa.
Ja kylla sä voit vuotaakin viel tarkastuksen jälkeenkin.
Itse en ehkä vuokraismökkiä noin lähelle mahd synnytystä. Kai tajuat, ettei se lapsi välttämäti synny la
 
Toisilla kestää jälkivuotokin sen 6 viikkoa eikä ennen sen loppumista pääse jälkitarkastukseen. Mutta eiköhän siellä mökillä ole mukavaa vaikkei järveen pääsisikään ja pääseehän ainakin sanomaan, joten älä nyt sen takia ainakaan mökkivarausta peru.
 
Varsinkin jos vauva syntyy lasketun ajan jälkeen, sulla voi olla rinnat tosi turvoksissa ja rintatulehdus voi iskeä tosi helpolla, että sinuna harkitsisin sitä uimista senkin takia vielä uudestaan. Kaveri sai rintatulehduksen molempiin rintoihin tuulisena kesäpäivänä kun oli pelkkä t-paita päällä ja vauva parin viikon ikäinen.

Jos tulee tikkejä tai muuten vaan nirhaumia niin kyllä siihen jälkitarkastukseen ja jälkivuodon loppumiseen kannattais odottaa.. Mulla oli jälkitarkastus lääkäreiden vaihtuvuuden takia vasta kun vauva oli yli 2kk vanha.
 
Jos sattuukin niin että joudut leikkaukseen eli tehdään sektio on toipumisaika vielä pidempi. Itse en ehkä olisi jaksanut lähteä mihinkään mökkeilemään kuukaudenikäisen kanssa ja 12 viikkoon ei saanut harrastaa mitään liikuntaa, seksiä eikä uimista ja saunomistakaan oikein suositeltu.
 
No sainpahan ainakin totuudenmukaisia vastauksia! Luulen kyllä että ei ainakaan yliaikaiseksi mene kun olen jo suppareiden takia saikulla ja paikat pehmentyny.Mutta en tietty halua mitään tulehduksia -ei se uiminen mulle nyt niin must ole.Mökki kyllä aiotaan kuiteski varata,se kun on kaikilla mukavuuksilla varustettu niin ei sen vaikeempaa luulis siellä olevan kuin kotonakaan.
 
Mie olen mennyt ihan niin kuin ennenkin. Toinen syntyi kesäkuun lopussa ja varmasti uin jo heinäkuussa. Ei tullut ongelmia. No.. Hyvähän se tietysti on ottaa varman päälle, mutta ei rintatulehdus pelkästä kylmästä tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sainpahan ainakin totuudenmukaisia vastauksia! Luulen kyllä että ei ainakaan yliaikaiseksi mene kun olen jo suppareiden takia saikulla ja paikat pehmentyny.Mutta en tietty halua mitään tulehduksia -ei se uiminen mulle nyt niin must ole.Mökki kyllä aiotaan kuiteski varata,se kun on kaikilla mukavuuksilla varustettu niin ei sen vaikeempaa luulis siellä olevan kuin kotonakaan.

No se onko vaikeampaa, riippuu ihan lapsesta. Meil vauva huusi ekat 5kk, joista ekat kaksi nukku vaan 15min pätkissä, ja itki about 14-22.
Että ei olis tullu mieleenkään lähteä kotoota mihinkään (huusi myös autossa ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sainpahan ainakin totuudenmukaisia vastauksia! Luulen kyllä että ei ainakaan yliaikaiseksi mene kun olen jo suppareiden takia saikulla ja paikat pehmentyny.Mutta en tietty halua mitään tulehduksia -ei se uiminen mulle nyt niin must ole.Mökki kyllä aiotaan kuiteski varata,se kun on kaikilla mukavuuksilla varustettu niin ei sen vaikeempaa luulis siellä olevan kuin kotonakaan.

No se onko vaikeampaa, riippuu ihan lapsesta. Meil vauva huusi ekat 5kk, joista ekat kaksi nukku vaan 15min pätkissä, ja itki about 14-22.
Että ei olis tullu mieleenkään lähteä kotoota mihinkään (huusi myös autossa ).

Nojuu, mutta suurin osa vauvoista on kuitenkin vähän erilaisia, annetaahan nyt tällekin tilaisuus nauttia ja haaveilla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sainpahan ainakin totuudenmukaisia vastauksia! Luulen kyllä että ei ainakaan yliaikaiseksi mene kun olen jo suppareiden takia saikulla ja paikat pehmentyny.Mutta en tietty halua mitään tulehduksia -ei se uiminen mulle nyt niin must ole.Mökki kyllä aiotaan kuiteski varata,se kun on kaikilla mukavuuksilla varustettu niin ei sen vaikeempaa luulis siellä olevan kuin kotonakaan.

No se onko vaikeampaa, riippuu ihan lapsesta. Meil vauva huusi ekat 5kk, joista ekat kaksi nukku vaan 15min pätkissä, ja itki about 14-22.
Että ei olis tullu mieleenkään lähteä kotoota mihinkään (huusi myös autossa ).

Nojuu, mutta suurin osa vauvoista on kuitenkin vähän erilaisia, annetaahan nyt tällekin tilaisuus nauttia ja haaveilla =)

Ai mä oon aina aatellu, että suurin osa on just näitä, kun huutaa ja harvassa on ne, kun ei huuda :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sainpahan ainakin totuudenmukaisia vastauksia! Luulen kyllä että ei ainakaan yliaikaiseksi mene kun olen jo suppareiden takia saikulla ja paikat pehmentyny.Mutta en tietty halua mitään tulehduksia -ei se uiminen mulle nyt niin must ole.Mökki kyllä aiotaan kuiteski varata,se kun on kaikilla mukavuuksilla varustettu niin ei sen vaikeempaa luulis siellä olevan kuin kotonakaan.

No se onko vaikeampaa, riippuu ihan lapsesta. Meil vauva huusi ekat 5kk, joista ekat kaksi nukku vaan 15min pätkissä, ja itki about 14-22.
Että ei olis tullu mieleenkään lähteä kotoota mihinkään (huusi myös autossa ).

Nojuu, mutta suurin osa vauvoista on kuitenkin vähän erilaisia, annetaahan nyt tällekin tilaisuus nauttia ja haaveilla =)

Kiitos!:) Sittenhän sen näkee miten menee mutta ei kai tuota tarvii etukäteen jo alkaa surra! Omat vanhempani olivat mun kanssa vastaavassa tilanteessa purjehtimassa kaks viikkoa kun olin neljän viikon ikäinen ja hienosti oli kuulemma mennyt! No,mun isä ei nyt jättäis purjehduslomaansa väliin mistään syystä,eikä äitikään!Mä sentään aion jäädä ihan kiinteälle maaperälle jälkikasvuni kanssa.
 
No se onko vaikeampaa, riippuu ihan lapsesta. Meil vauva huusi ekat 5kk, joista ekat kaksi nukku vaan 15min pätkissä, ja itki about 14-22.
Että ei olis tullu mieleenkään lähteä kotoota mihinkään (huusi myös autossa ).

Ei se paikka missä sen vauvan kans on vaikuta siihen huutoo :D mukavempi varmaa kestää huutooki luonnon rauhassa ja lomalla :D ite ainaki rynnin mökille heti kun vauva on syntyny. Mielummin mä siellä kun kerrostalossa jos vaikka onkin kovaääninen vauva ;)
 

Yhteistyössä