Miten paljon käytätte rahaa lapsienne joululahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja köyhää elämää
  • Ensimmäinen viesti
kuus
Alun perin ajattelin, et noin 700/lapsi läppäriin sekä sit muutama pieni lahja. Mutta nyt näyttää että 1300 per/lapsi menee + pikkulahjat. Lapsia kaksi.

Ja meillä eivät juuri muilta saa lahjoja, yksi mummi ostaa kummallekin yhden pienen lahjan, toinen mummi antaa viiskymppiä/lapsi minulle, jotta ostan jonkun lahjan ja pappa ja eno pistävät lasten tileille 10-20 euroa kumpikin. Kummilta tulee kummallekin yleensä pikku lahja. Joten kyllä se meillä äidin kontolle jää.

Lasten onneksi olen niin lapsellinen, että hirmuinen kasa paketteja kuusen alla on mulle joulun kohokohta, kaikki muu on turhaa. Jos lasten isän kontolla olis lahjat, niin tuskin pakettiakaan olis tarjolla.

Nainen 39.v
Itselläni onneksi vain yksi lapsi. Tyttö täytti juuri 15. vuotta ja nyt kaikki maailman merkkituotteet on saatava. Ostin Michael Korsilta laukun ja lompakon, yhteensä noin 450€. Uusi ipad oli pakko saada, onneksi iphonen saa isältänsä. Uusi Canada Goose takki ja Uggin saappaat. Rahaa menee päälle toista tonnia, mutta onneks tosiaan vaan toi yks mille niitä lahjoja pitää hankkia.

Diiiiiiiints
Melkoselta kuulostaa nuo tonnit lahjoihin, mutta kukin tyylillään ja jos on varaa, niin mikäs sinne. :)

Täällä on 4-vuotiaalle ostettuna kolme pakettia; 2 vähän isompaa ja yksi pienempi. Näihin mennyt n. 90€. Vielä todennäköisesti hankin yhden tai kaksi pakettia lisää, mutta ne jotain vaatteita tai muuta hyödyllistä, tai ehkä joku hyvä kirja. Leluja en hanki enempää! Paketteja tulee ihan riittävästii kuitenkin vielä muultakin suvulta.

Sappari
Tällä hetkellä ostettuna 5½v likalle Risto Räppääjä DVD, jossa kaikki kolme elokuvaa 12e ja Frozen-värityskirja 5e.
Muutaman pikkupaketin vielä hankin, esim. Risto Räppääjä cd olisi kuumaa kamaa taikka lisää Frozen vaatteita/tehtäväjuttuja.

Ja totta kai lapsen ainut toive totutetaan, 3e maksava tehtäväkirja... :D

040608
3 lasta, 6-10v ja rahaa menee yhteensä varmaan n. 500€. Leluja, vaatteita, pussilakanasetit, kirjoja, pelejä... Sukulaisilta ja kummeilta tulee joitakin lahjoja. Pakettimäärä on yhteensä siinä 15-20kpl/lapsi.

"minna"
Neljä lasta. 50€ per pää ainakin. Jos mies saa useamman kuukauden rästissä olleet palkkansa, ostetaan enemmän. Saavat onneksi kummeilta, tädeiltä ja isovanhemmilta. Satsataan sitten tunnelmaan, yhdessä tekemiseen ja muuhun vieläkin enemmän jos ei ole varaa enempää ostaa. Tykkään itse ostella lahjoja lapsille ja nautin siitä kun he availee niitä, mutta joskus sitä on köyhä enkä siihen jaksa jäädä murehtimaan. Joulu tulee muutenkin ????

Herranjumala mitä rahoja :O Mun budjetti on muutama kymppi per lapsi. Lisäksi ostan kunnon hanskat ja laulukirjan. Vähän päälle satanen menee kahdelle lapselle. Eikä olisi varaakaan pistellä tonneja. Enkä ymmärrä miksi edes pitäisi.

"yksinäinen äiti"
Mulla menee rahaa varmaan noin 500-700e/lapsi. Lapset eivät saa keneltäkään muulta lahjoja, joten haluan sitten itse panostaa niihin. Mitään turhaa krääsää en osta, vaan laadukasta ja tarpeellista. Esimerkiksi tänä jouluna nuorimmainen saa toivomansa rummut ja siihen oheisjutut, yksi lapsista saa kunnolliset kaiuttimet jne. Tietysti lisäksi ostan vielä perinteiset kirjat, leffat, pehmeät paketit jne. Eipä nuo lapset kauaa ole tuossa, joten niin kauan kuin kotona asuvat, olkoon joulut ikimuistoisia lahjojenkin osalta.

varaton
Oli se vaan helppoa vielä kun oli vain pari lasta ja nekin pieniä, ei mennyt paljon lahjoihin ja silti niitä oli rutkasti. Nyt useammalle lapselle menee yhteensä useampi satanen, en oikeastaan laske rahoja. Yleensä tulee joka vuosi veronpalautuksia ja niistä on hyvä ostella lahjoja. Paitsi että tilaan paljon netistä ja osan maksan laskulla ja jos ei ole varaa makselen osamaksulla. Lahjoja jokaiselle tulee kuitenkin useampia meiltä vanhemmilta. Lisäksi saavat isovanhemmilta ja muilta sukulaisilta.

"minna"
Eihän kenenkään tarvi laittaa rahaa tonnia lahjoihin. Mutta jos on varaa niin miksi ei voisi laittaa. Jokainen ostaa oman tulotasonsa mukaan. Tosin sitä en ymmärrä, että jos ei ole varaa mutta pakko ostaa osamaksulla ja sitten ollaan pulassa joulu, jälkeen.

Vierass
Tonni taitaa mennä yhteensä 4 lahjoihin.
Esikoiselle ostetaan lätkäkamoja pieneksi jääneiden tilalle ja yksi PS3 peli.
2. toivoo lego talopakettia ja robottikalaa
3. toivoo duplo paloasemaa ja kunnon lätkämailaa
4. ostetaan turvaistuin :)
Lisäksi jotain pientä jokaiselle.

Vierass
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;30447580:
En ymmärrä tätä älytöntä lahjojen ostoa omille lapsille. Eikö niillä ole isovanhempia ja kummejakin keiltä lahjoja tulee joten miksi vielä vahemmilta erikseen lahjoja
Ei kaikki isovanhemmat ja kummit osta lahjoja. Meillä lapset olisivat jääneet ilman lahjoja, jos ei olisi ostettu itse.

Yhteistyössä