"äoäoäo"
En osaa tarkkaan sanoa, mutta epäilisin 50-200/lapsi. Yksi taapero ja vauva tulee toivottavasti ennen joulua, ostetaan vaan "tarpeellista" ja laadukasta eli esim. duploja, kylpytakki...
Meilläkin yksi, silti en näe tärkeänä totuttaa sitä siihen että törsätään ja toiveet toteutuu. johan se on ehtiny jo toivoa puolet lelulehden leluista. silti se ei saa niitä kaikkia vaan jotain mitä toivoo ja on järkihintasta.Kyllähän sitä äkkiä keksis mitä se tarvii ny ainakin ja mitä kaikkea sen on saatava kun se toivoo.Sen verran kuin tarvii. On vaan yksi lapsi, joten on varaa ostaa mitä tämä toivoo tai tarvitsee.
Mulla on yks syntyny muutama päivä ennen joulua ja yks tammikuun alus. Ei oo vaikuttanu synttärilahjoihin, ihan samanlailla saavat ku noi syys- ja lokakuus syntyneetkin.Olen syntynyt vajaa viikko ennen joulua ja voin sanoa että kyllä vaan vaikuttaa vaikka ei saisi. Lapsena olin kovin katkera tästä
Siksi sanoinkin, että hankitaan sitä mitä tarvii. En suinkaan sanonut, että saa KAIKEN mitä toivoo. Meillä on jouluna paljon lahjoja, aikuisetkin saa. Se on meidän tapa. Minkä ikäinen teillä? Meillä koululainen osaa jo toivoa hallitusti. Voishan toi toivoa vaikka joka joulu uusinta mallia puhelinta, mutta ei, leluja toivoo yhä. Ja tosiaankin, jos se puhelin olisi toivelistalla ja tarpeen, se olisi varaa hankkia. Varmaan olisi eri tilanne, jos olisi vaikka 5 lasta.Meilläkin yksi, silti en näe tärkeänä totuttaa sitä siihen että törsätään ja toiveet toteutuu. johan se on ehtiny jo toivoa puolet lelulehden leluista. silti se ei saa niitä kaikkia vaan jotain mitä toivoo ja on järkihintasta.Kyllähän sitä äkkiä keksis mitä se tarvii ny ainakin ja mitä kaikkea sen on saatava kun se toivoo.
Se on niin kivaa ostaa ilahduttavia lahjoja etenkin isommalle lapselle. Rakastan noita pikkuisia ja se näkyy mm siinä, että nautin heidän ilahduttamisesta. Eipä siinä siis sen monimutkaisempia syitä joten tyhmempikin ehkä kykenee ymmärtelemään.Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;30447580:En ymmärrä tätä älytöntä lahjojen ostoa omille lapsille. Eikö niillä ole isovanhempia ja kummejakin keiltä lahjoja tulee joten miksi vielä vahemmilta erikseen lahjoja