Miten paljon käytätte rahaa lapsienne joululahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja köyhää elämää
  • Ensimmäinen viesti
"äoäoäo"
En osaa tarkkaan sanoa, mutta epäilisin 50-200/lapsi. Yksi taapero ja vauva tulee toivottavasti ennen joulua, ostetaan vaan "tarpeellista" ja laadukasta eli esim. duploja, kylpytakki...

Sen verran kuin tarvii. On vaan yksi lapsi, joten on varaa ostaa mitä tämä toivoo tai tarvitsee.
Meilläkin yksi, silti en näe tärkeänä totuttaa sitä siihen että törsätään ja toiveet toteutuu. johan se on ehtiny jo toivoa puolet lelulehden leluista. silti se ei saa niitä kaikkia vaan jotain mitä toivoo ja on järkihintasta.Kyllähän sitä äkkiä keksis mitä se tarvii ny ainakin ja mitä kaikkea sen on saatava kun se toivoo.

HippuTAR
Olen syntynyt vajaa viikko ennen joulua ja voin sanoa että kyllä vaan vaikuttaa vaikka ei saisi. Lapsena olin kovin katkera tästä ;)
Mulla on yks syntyny muutama päivä ennen joulua ja yks tammikuun alus. Ei oo vaikuttanu synttärilahjoihin, ihan samanlailla saavat ku noi syys- ja lokakuus syntyneetkin.

Joululahjoja oon jotain jo ostanu, legoja ja kirjoja.Vielä ainaki ostan yöpuvut kaikille, makuupussit kolmelle pienimmälle, 5v. pojalle transformerseja, pikkulikalle keittiön+ härpäkkeitä ja keinutuolin, teinille jotain erikoisempaa suklaata ja hupparin, 11v. pojalle pitää vielä keksiä joku extrakiva juttu. Ehkä sit vielä jotain tai sitten ei. Ei aavistustakaan mitä noihin menee rahaa enkä viitti laskeakaan kun tiedän että summa on sen verran iso että alkais vaan kauhistuttaa :D

Ai niin ja pari lautapeliä, afrikan tähti ainaki.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En mä vielä tiedä. Ekan lahjan ostin elokuus ja oon täs vähitellen ostellu kaikenlaasta ja lisää aion viä ostaa. Mä ostan aina kaikkia ja sitte ennen likan synttäreitä joulukuus mä jaottelen tavarat synttäri- ja joululahjoiksi. Eikä likan synttärilahjoihin vaikuta se, että reilun kahden viikon päästä on joulu. Synttärit ja joulu on kaks eri asiaa.

vie-ras
Meilläkin yksi, silti en näe tärkeänä totuttaa sitä siihen että törsätään ja toiveet toteutuu. johan se on ehtiny jo toivoa puolet lelulehden leluista. silti se ei saa niitä kaikkia vaan jotain mitä toivoo ja on järkihintasta.Kyllähän sitä äkkiä keksis mitä se tarvii ny ainakin ja mitä kaikkea sen on saatava kun se toivoo.
Siksi sanoinkin, että hankitaan sitä mitä tarvii. :) En suinkaan sanonut, että saa KAIKEN mitä toivoo. Meillä on jouluna paljon lahjoja, aikuisetkin saa. Se on meidän tapa. Minkä ikäinen teillä? Meillä koululainen osaa jo toivoa hallitusti. Voishan toi toivoa vaikka joka joulu uusinta mallia puhelinta, mutta ei, leluja toivoo yhä. Ja tosiaankin, jos se puhelin olisi toivelistalla ja tarpeen, se olisi varaa hankkia. Varmaan olisi eri tilanne, jos olisi vaikka 5 lasta.

Pin
No nyt on vähän hankalaa kun ei pysty kaikkea Suomeen raahaamaan, mutta ajattelin ostella kaikkia lippuja mm hoploppiin, huvipuistoihin jne ja sitten sellaisia pienempiä toiveleluja. Suomessa odottelee sitten lisää.
Niin ja meillä on myös tunnelma, hyvää ruokaa, joululauluja, jouluvaloja jne jne...vaikka yritänkin ostaa monta mukavaa lahjaa mitä pystyn tässä kahden maan välisessä ongelmassa. ;)

"Tiitinen"
mitä te olette keksineet 8-vuotiaille pojille????[/QUOTE]

Legopaketti, puhelin, sählymaila, jalkapallo, kirjoja, x boxin pelejä, otsalamppu, taskulamppu, pyyhe, kello, siinä mitkä tuli ekana mieleen, mistä vois valita.. Legoja ainakin meillä haluaa 8v.poika.

en ymmärrä
En ymmärrä tätä älytöntä lahjojen ostoa omille lapsille. Eikö niillä ole isovanhempia ja kummejakin keiltä lahjoja tulee joten miksi vielä vahemmilta erikseen lahjoja

Itse olen yrittänyt pitää lahjamäärän noin viidessä paketissa per lapsi, joista löytyy aina yökkäri ja joku toinen pehmeä paketti. Eivät nuo jaksa keskittyä kuin pariin lahjaan, enkä muutenkaan halua ympäröidä niitä kymmenillä paketeilla ja hirveällä lahjavuorella. En usko sellaisen olevan eduksi kenellekkään.

"kolme lasta"
Kolme lasta ja lahjoihin menee noin 50-70e/lapsi. Tarkoitus varmaankin ostaa jotkut legojutut, yöpuvut ja pientä askartelusälää. Paketoin myös joulusuklaat ja karkit. Sukulaisilta tulee lisäksi pari pikkupakettia per lapsi mutta ei mitään isompaa.

sommsrcat
Isommalla menee n. 60e. Ostetaan kaksi lahjaa, yksi legotakennuspaketti, joka maksoi alessa 30e ja sitten lumiaurakuormuri ulos. Juniorille menee joku 30e, haluaa sellaisen ison leikkirekan. Sukulaiset ostaa niin paljon turhaa kamaa, että itse en osta juuri mitään. Rojua tulee ihan liikaa jokatapauksessa, ostaa niitä itse tai ei.

äiti-
Itse olen ostanut kohta 5vuotiaalle pojalleni, 18e lahjan (lego ninjakirjan alesta 2e seka turtles figuurin 16e) enkä aijo muuta ostaakkaan. Loput lahjat tulee sukulaisilta ja kummeilta :) yhden lahjan olemme joka vuosi lapselle ostaneet ja silti kuusen alus täynnä lahjoja;)

bbieeaas
3 lasta, n. 1.700 menee rahaa. Osa lahjakortteina esim.,Vaatekauppoihin ja harrastusvälinekauppoihin. Isoilla lapsilla lahjoihin menee helposti paljon enemmän kuin pikkuisilla, joille saa ostettua pikkurahalla muutaman komean lelupaketin.

vieras..
Jos budjetti riittää niin n 100 e per lapsi. Lapisia 6 joista 5 yli 10 v. Et ei kovin kummosia tuon ikäisille saa. Eivätkä saa muiltakaan juuri mitään. Osa saa kummeilta jotain pientä.

"äiti kolmelle"
Eilen meni n.130€ lahjoihin (3 lasta), eikä tuossa ollut kuin vasta murto-osa lasten lahjoista eikä kuopukselle vielä mitään. N.200-300€ per lapsi varmaan menee. Meillä ei lapset saa lahjoja muilta kuin kummeilta yhden ja isovanhemmilta 1-2 lahjaa, joten loput jää meille vanhemmille ostettavaksi. Meillä ei leluja osteta myöskään muuten kuin jouluisin ja synttärilahjoiksi, joten leluja ja pelejä ei paljoa ole kertynyt (ostavat joskus myös itse jotain pientä omilla saaduilla rahoillaan). Yleensä lapset toivovat n.10-12 lahjaa, joista me vanhemmat sitten valitaan 4-5 toteutettavaa siten, että ainakin se 1. ja 2. toive toteutetaan...

Pin
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;30447580:
En ymmärrä tätä älytöntä lahjojen ostoa omille lapsille. Eikö niillä ole isovanhempia ja kummejakin keiltä lahjoja tulee joten miksi vielä vahemmilta erikseen lahjoja
Se on niin kivaa ostaa ilahduttavia lahjoja etenkin isommalle lapselle. Rakastan noita pikkuisia ja se näkyy mm siinä, että nautin heidän ilahduttamisesta. Eipä siinä siis sen monimutkaisempia syitä joten tyhmempikin ehkä kykenee ymmärtelemään.

Isä kahdelle
Toiselle tyttärelle maksoin 700 euron arvoisen huollon mopoautoonsa, hänelle ostan vielä ehkä korvakorut Guessilta tai muuta pientä. Nuorempi teinitytär saa uusimman iPhonen ja iPad minin.

viiieras
Luulen että 300 yhteensä kahdelle 2v ja 5v tytölle. 5 vuotiaan toiveet olivat askartelusetti (n.15e) ja kissa kassissa, maksaa kappahlissa 10 e, eli on ainakin vaatimattomat toiveet:) Mietin kyllä jos sellaisen lasten iPadin ostais, jossa on opettavaisia pelejä.

Just laskeskelin, että menee noin 1000-1200e neljän lapsen lahjoihin. Vanhin saa uuden puhelimen + kuulokkeet, lisäksi kirjan, ps3-ohjaimen, lahjakortin pelipalveluun, lelujakin vielä toivoi, lisäksi suklaata ja yökkärin. Toinen saa legoja (pari isoa pakettia, kuten joka vuosi), Minecraft-kamaa, makuupussin, aamutakin, leluja, suklaata.. Kolmas ja neljäs saavat paljon :)D) pienempiä paketteja, mm. legoja, duploja, yökkäriä, pikkuautoja, omat mukit, karkkia.. Lisäksi kaikille yhteiseksi lautapeli tai pari. Kaikkea ei nyt noissa listoissa ole.

En osta vuoden aikana leluja muuten kuin synttäreillä ja jouluna. Kukaan muu ei lisäkseni osta lahjoja ja minusta on ihanaa kun lahjoja on paljon! :D Tykkään itsekin avata ja katsoa kun lapset avaavat omiaan. Toivovat varsin maltillisesti, saavat yleensä enemmän kuin ovat toivoneet :)

Yhteistyössä