Miten paljon iltavelliä (6kk)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Welli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Welli

Vieras
Puuro ei oikein uppoa, joten päätettiin kokeilla ainakin iltaisin velliä -aamuisin sitten jaksaa paremmin taistella sen puuron kanssa :) Miten paljon 6kk ikäiselle voisi antaa iltavelliä? Onnistuukohan vellin juottaminen nokkamukista? Tuttipulloa kun ei huoli...

En osaa vastata kysymykseesi, kun en koskaan itse ole ollut mikään "vellifani", enkä niitä ole antanut lapsille. Mutta itse antaisin mieluummin iltasella esim. jotakin hedelmäsosetta (tai sitten niin että vaikkapa purkki hedelmäsosetta ja siihen päälle vielä velliä jonkun verran) tai vauvojen jugurttia... Kuitenkin jotain hiukan "jämäkämpää" kuin pelkkä velli, jotta jaksaa nukkua yönsä paremmin.

Meilläkin neuvolassa sanottiin, että mieluummin tosiaan ihan puuroa kuin velliä, että ois jotain "tuhdimpaa". Mutta jos puuro ei oiekin maistu niin tosiaan vaikka hedelmäsose iltaisin.

Kiitos vastauksista. Jotenkin on vaan semmonen ajatus, että "pakko" olla puuro tai velli illalla... Ja olen ajatellut, että se nimenomaan olisi "jämäkämpää" kuin joku sose... Tosin olen minäkin joskus aamuisin sortunut antamaan sosetta, kun on ollut kiire lähtö esim. neuvolaan ja puuro ei mene millään alas...

Meillä kukaan ei ole saanut illalla velliä. 6-kuinen syö aamupäivällä herätessään marjasoppaa, lounaaksi puuroa+soppaa, iltapäivällä perunaa tms. ja illalla jotakin purkkisosetta, ja jos vaikuttaa erityisen nälkäiseltä, niin sen lisäksi puuroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Meillä kukaan ei ole saanut illalla velliä. 6-kuinen syö aamupäivällä herätessään marjasoppaa, lounaaksi puuroa+soppaa, iltapäivällä perunaa tms. ja illalla jotakin purkkisosetta, ja jos vaikuttaa erityisen nälkäiseltä, niin sen lisäksi puuroa.

Imetätkö lisäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Welli:

Imetätkö lisäksi?

Kyllä. Vähän väliä. Imettäminen on mukavin osa vauvanhoitoa. Ja hampaanpuhkeamispäivinä ja nuhan uhatessa vauva saanee valtaosan ruuastaan rintamaitona.

Alkuperäinen kirjoittaja Welli:

Imetätkö lisäksi?

Kyllä. Vähän väliä. Imettäminen on mukavin osa vauvanhoitoa. Ja hampaanpuhkeamispäivinä ja nuhan uhatessa vauva saanee valtaosan ruuastaan rintamaitona.

Minä myös imetän ja jotenkin tuntuu vaikelta tasapainotella kiinteiden ja imetyksen välillä -siis milloin ja miten paljon mitäkin :(

"Minä myös imetän ja jotenkin tuntuu vaikelta tasapainotella kiinteiden ja imetyksen välillä -siis milloin ja miten paljon mitäkin"

Tuosta en ole huomannut ongelmaa tehdä.

Kunhan vauva on tyytyväinen ja kasvaa, niin se riittää. Ja kun ne vauvan päivät ovat niin erilaisia, joskus pitää syystä tai toisesta saada olla enemmän rinnalla, toisena päivänä pitää ryömiä ja syödä peruna...

"Minä myös imetän ja jotenkin tuntuu vaikelta tasapainotella kiinteiden ja imetyksen välillä -siis milloin ja miten paljon mitäkin"

Kunhan vauva on tyytyväinen ja kasvaa, niin se riittää. Ja kun ne vauvan päivät ovat niin erilaisia, joskus pitää syystä tai toisesta saada olla enemmän rinnalla, toisena päivänä pitää ryömiä ja syödä peruna...

No minulla on "ongelma" lähinnä siinä, että pelkään syöttäväni liikaa, koska vauva pulauttelee paljon :(

No minulla on "ongelma" lähinnä siinä, että pelkään syöttäväni liikaa, koska vauva pulauttelee paljon :(

Yhteistyössä