Miten paljon eskari-ikäisenne tai ekaluokkalaisenne....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietää hyvin tarkkaan munasolu+siittiösolu, hedelmöitys jne. Isoveli on aina ollut tällainen tietokirjafani ja on opettanut eskarilaisellekin nämä faktat. Seksistä ei ole varmaankaan sen kummempaa käsitystä.

Eka luokkalainen tietää, miten vauva saa alkunsa. Itse seksin harrastamista ilman lissäntymisaikomusta ei ole vielä tarvinnnu selittää. Enkä katsonu tarpeelliseksi kertoa siitä tämän lisääntymis-kysymyksen yhteydessä

Meidän eskari halusi tietää, että millä isä laittaa sen vauvansiemenen äidin mahaan. No isä sitten kertoi sille, että pippelillä. Eikä lapsi kysynyt enempää. On siis vastattu kysymyksiin todenmukaisesti, muttei kerrottu enempää kuin kysyy.

Tuo seksijuttu onkin sitten vielä vieras käsite. Nykyään vaan telkkarissa kuulee lähes joka ohjelmassa puhuttavan seksistä ja seksikkyydestä, odotan vaan että koska nämäkin sanat täytyy selittää.

Minkä ikätason mukaan? MITÄ te sitten kerrotte tarkkaan ottaen esim. 6-vuotiaalle? Minä yritin jokin aika sitten kertoa ja kerroin, että isin pippelin kautta se siemen menee äidin kohtuun. Ja siis äidin pimpin kautta ja sieltä se vauvakin tulee.... Ei ole sen jälkeen kysellyt. Miehen mielestä mun ei olisi pitänyt näin paljon kertoa :/

Perheessä ollut viime vuosina useita raskauksia ja synnytyksiä.
Aika hyvin tietävät nuo asiat vaikka yksityiskohtia ei ole erityisesti painotettu - ja sen myötä pieniä epätarkkuuksiakin epäilemättä on.

Taannoin kuuntelin oman nelivuotiaani ja viisivuotiaan pojanpojan keskustelua keittiössä.
Pienempi selitti isommalle, miksi omenoista kannattaa syödä siemenetkin:
"Sitten kun tulee isoksi niin sun pippelistä voi mennä vauvansiemeniä sun tyttöystävän pimppiin ja te saatte vauvan. Jos syö kaikki hedelmienkin siemenet niin ne vauvansimenet ei sitten lopu kesken."
:D

Alkuperäinen kirjoittaja siis hä>?;23525960:
Minkä ikätason mukaan? MITÄ te sitten kerrotte tarkkaan ottaen esim. 6-vuotiaalle? Minä yritin jokin aika sitten kertoa ja kerroin, että isin pippelin kautta se siemen menee äidin kohtuun. Ja siis äidin pimpin kautta ja sieltä se vauvakin tulee.... Ei ole sen jälkeen kysellyt. Miehen mielestä mun ei olisi pitänyt näin paljon kertoa :/

Mä olen vastannut siihen mitä lapsi kysyy, en ole alkanut sen enempää kertomaan. Lapsi kyllä kysyy sitten kun hänen tarvitsee tietää lisää. Tähän mennessä on riittänyt se, että pippelillä laitetaan ne siemenet äidin pimppiin, mutta ei ole ollut tarpeen selostaa vielä tekniikkaa tarkemmin. Onneksi. Ja sekin kerrotaan sitten lapsen kielellä. Tai ainakin yritetään parhaamme.

perheessä ollut viime vuosina useita raskauksia ja synnytyksiä.
Aika hyvin tietävät nuo asiat vaikka yksityiskohtia ei ole erityisesti painotettu - ja sen myötä pieniä epätarkkuuksiakin epäilemättä on.

Taannoin kuuntelin oman nelivuotiaani ja viisivuotiaan pojanpojan keskustelua keittiössä.
Pienempi selitti isommalle, miksi omenoista kannattaa syödä siemenetkin:
"sitten kun tulee isoksi niin sun pippelistä voi mennä vauvansiemeniä sun tyttöystävän pimppiin ja te saatte vauvan. Jos syö kaikki hedelmienkin siemenet niin ne vauvansimenet ei sitten lopu kesken."
:d

ihana :)

Yhteistyössä