Miten paljon aikasemmin voi hakea lapselle hoitopaikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laitoin hakupaperit esikoiselle elokuussa 2005, ja halusin lapsen hoitoon joulukuussa 2006 kun hän täytti kolme vuotta. Hän saikin paikan juuri siitä pk:sta minne hänet halusin, ja aloitti marraskuussa 2006 eli kuukautta suunniteltua aiemmin.

Kuopus oli 3 kk kun hain hänelle tarhapaikkaa, päiväkotiin hän meni 1 v 9 kk iässä, ja pääsi myös sinne minne pitikin :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä laitoin hakupaperit esikoiselle elokuussa 2005, ja halusin lapsen hoitoon joulukuussa 2006 kun hän täytti kolme vuotta. Hän saikin paikan juuri siitä pk:sta minne hänet halusin, ja aloitti marraskuussa 2006 eli kuukautta suunniteltua aiemmin.

Kuopus oli 3 kk kun hain hänelle tarhapaikkaa, päiväkotiin hän meni 1 v 9 kk iässä, ja pääsi myös sinne minne pitikin :)

oho :O voiks noin tosiaan tehdä???

Kun vauva syntyy loppu kesästä. Ja olen siihen saakka kotona että hän on reilun vuoden. Voinko sitten hakea paikkoja molemmille muksuille kun vauva vasta muutaman kk:n?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kun vauva syntyy loppu kesästä. Ja olen siihen saakka kotona että hän on reilun vuoden. Voinko sitten hakea paikkoja molemmille muksuille kun vauva vasta muutaman kk:n?

No tosiaan voi :D ja moni tekeekin niin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No tosiaan voi :D ja moni tekeekin niin.

:laugh: juu tosiaan meillä täällä Espoossa päivähoitopaikkoja ei jaeta sillä perusteella, miten aikaisin se hakemus on laitettu. Ehkä åbo nyt ei ihan tosissansa usko, että tuolla oli niin kovasti vaikutusta..?

Tietysti paikkakunta kohtaista. Mutta ainakin täällä Espoossa sitä prempi on mitä aiemmin hakee.

Itse hain kuopukselle elokuulle paikkaa, jätin paperit tammikuussa ja huhtikuussa tuli vastaus, että päästään.

Alkuperäinen kirjoittaja JaPah:
Tietysti paikkakunta kohtaista. Mutta ainakin täällä Espoossa sitä prempi on mitä aiemmin hakee.

Itse hain kuopukselle elokuulle paikkaa, jätin paperit tammikuussa ja huhtikuussa tuli vastaus, että päästään.

Niin, tosiaan, elokuun alun paikat käsitellään toukokuussa, sillä paikkoja pitää hakea viimeistään 4kk ennen tarvetta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja JaPah:

Niin, tosiaan, elokuun alun paikat käsitellään toukokuussa, sillä paikkoja pitää hakea viimeistään 4kk ennen tarvetta. :)

siis HUHTIkuussa käsitellään, voi jestas mikä katko. :laugh:

anyway, siis ihan normaaliin aikaan saitte tiedon, ette siis mitenkään etuajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
:laugh: juu tosiaan meillä täällä Espoossa päivähoitopaikkoja ei jaeta sillä perusteella, miten aikaisin se hakemus on laitettu. Ehkä åbo nyt ei ihan tosissansa usko, että tuolla oli niin kovasti vaikutusta..?

No, ne jotka ovat toimineet samoin, ovat saaneet lapsensa siihen päiväkotiin mihin halusivat.
Ja ne, jotka ovat hakeneet paikkaa vasta myöhemmin, eivät ole läheskään aina saaneet paikkaa toivomastaan pk:sta tai ylipäätään pk:sta.
Vaatii toki aktiivista yhteydenpitoa päiväkodin suuntaan, mutta kyllä se on tällä alueella toiminut :)
Espoosta en tiiä, en asu siellä.

Yhteistyössä