Miten päästä iltasyömisestä eroon? Painonpudotus asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Olen 162 cm ja 60 kg. Varmaan viimeiset 3 vuotta, on minulla ollut haaveissa noin viiden kilon painonpudotus.

Muutoin syön mielestäni terveellisesti, mutta iltaisin minulle iskee lähes pakonomainen tarve syödä :O Vaikkei olisi nälkä tai tekisi mielikään, niin silti menen robottimaisesti jääkaapille. Aina yritän ajatella, etten menisi, mutta aina vaan sorrun iltasyöpöttelyyn!

Luulen, että tämä johtuu jotenkin siitä, että ilta on ainut aika, jolloin saan rentoutua ja olla (ja syödä) hetken rauhassa. Muulloin lapset ja työ ovat vaatimassa jotakin. Tosiaan kyse on varmasti jostakin psykologisesta tekijästä, eikä esim. siitä, että söisin päivän aikana liian vähän. Onko jollakin kokemusta vastaavasta tai muuten vinkkejä?

Ei siita mitenkaan eroon paase, paitsi pitamalla itsensa niin kiireisena, ettei ehdi syoda. Kannattaa tunnustaa tosiasiat ja vastaan taistelemisen sijaan sopeutua omaan rytmiinsa.

Jata siis aamu-/paivasyomiset vahemmalle ja syo vasta illalla :)

Itse pääsin muutamia vuosia sitten iltasyöpöttelystä eroon sillä että pesin hampaat aina iltapalan jälkeen. Sen jälkeen mikään ei maistu hyvälle ja pitäähän sitä hampaiden hyvinvointiakin ajatella :) Jos kuitenkin iltasella tekee vielä jotain mieli niin jyrsin porkkanaa. Siitä on tullut ihan tapa,hyvä sellainen :)

Ei siita mitenkaan eroon paase, paitsi pitamalla itsensa niin kiireisena, ettei ehdi syoda. Kannattaa tunnustaa tosiasiat ja vastaan taistelemisen sijaan sopeutua omaan rytmiinsa.

Jata siis aamu-/paivasyomiset vahemmalle ja syo vasta illalla :)

Olen huomannut, että jos olen ilta-aikaan esim. jossain käymässä niin tuo syöminen tosiaan jää! Tarvitsee varmaan jättää kotitöitä jatkossa illalle :D

ap

Itse pääsin muutamia vuosia sitten iltasyöpöttelystä eroon sillä että pesin hampaat aina iltapalan jälkeen. Sen jälkeen mikään ei maistu hyvälle ja pitäähän sitä hampaiden hyvinvointiakin ajatella :) Jos kuitenkin iltasella tekee vielä jotain mieli niin jyrsin porkkanaa. Siitä on tullut ihan tapa,hyvä sellainen :)

Tuo hampaiden pesu toimii minullakin joskus, mutta joskus silti sorrun ja pesen sitten hampaat uudestaan :D

ap

Yhteistyössä