miten päästä huutamatta liikenteeseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Eli vauva 3.5kk ei suostu olemaan rattaissa huutamatta. Kantorepussa ollaan välillä ihan ok, mutta sekään ei aina onnistu. Nyt iskenyt epätoivo, kun ei pääse liikkeelle ollenkaan.

Muilla kokemuksia, ehdotuksia?

Neuvoja ei mulla ole,mutta mun kolmas oli/on samanlainen. manducassa vaan sitkeästi pidin ja siinä alkoikin sitten viihtymään. Nyt 1v.ja vieläkin kannan manducaa mukana,kun päättää ettei istu enää rattaissa. tempperamentikas on muutenkin kyllä kaikissa asioissa;)
Mutta uskon että kun ikää tulee,alkaa viihtyä paremmin. Siihen asti vaan kunnon kantovälineellä kannat.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
Eli vauva 3.5kk ei suostu olemaan rattaissa huutamatta. Kantorepussa ollaan välillä ihan ok, mutta sekään ei aina onnistu. Nyt iskenyt epätoivo, kun ei pääse liikkeelle ollenkaan.

Esikoinen oli samanlainen. Otettiin sitten jo tuossa iässä koppa pois (oli siis kesä) ja pelkällä pehmusteella ja valjaissa sitten köllötteli. Ei hirveen hyvin viihtynyt silloinkaan, mutta paremmin. Ja hereillä ollessa nostettiin ihan vähän selkänojaa, niin näki edes jotain muuta kuin vaunun katon :)

Voisiko ongelma olla esim. liian ahdas/kuuma koppa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:

Esikoinen oli samanlainen. Otettiin sitten jo tuossa iässä koppa pois (oli siis kesä) ja pelkällä pehmusteella ja valjaissa sitten köllötteli. Ei hirveen hyvin viihtynyt silloinkaan, mutta paremmin. Ja hereillä ollessa nostettiin ihan vähän selkänojaa, niin näki edes jotain muuta kuin vaunun katon :)

Voisiko ongelma olla esim. liian ahdas/kuuma koppa?

Jaahas, ja mistäköhän noita ylimäärisä hymiöitä aina ilmaantuu... sori OT...

Uskon, että ongelma on juuri se ettei näe ympärilleen. Kuten BIG:llä meilläkin poika on erittäin vaativa ja tempperamenttinen tapaus. Meillä käytössä baby björn ja ergo -reput, mutta ei tykkää kun joutuu katsomaan kantajaan päin. Kyllähän se toivottavasti helpottaa, kun kasvaa, mutta epätoivo vaan iski, kun aamulla päästiin vain talon kulmalle asti ja huudettiin jo naama punaisena.

Saako jo nostaa selkänojaa, kun ei istu vielä itse kuitenkaan?

Kiitoksia teille, auttaa aina kun saa vähän valittaa... :)

meillä suuritarpeinen viihtyi rengasliinassa, ja se on kätevä esim. autolla kauppaan mennessä kun ei tarvii parkkipaikal kietoutua vaan heittää liina niskaan..
autossa poika huusi, samoin rattaissa, sängyssä, lattialla...
mutta äidin iholla liinassa oli hiljaa. :)

meillä meni n.4kk ikiään asti ennenkun nuorin suostu oleen hiljaa ylipäätään muualla kun mun sylissä. kantoreppu oli hyvä,liina ei.
ei siinä juur auta kun kokeilla vaikka reppua. vaunuissa se rupee viihtyyn sit kun se on siihen valmis.

Meillä oli samanlainen. Kantoreput ym. myytiin eteenpäin ja kuomurattaista nostettiin vähän selkänojaa ylös. Vaunuissa ei nukkunut vaan ulos lähdettiin heti unien jälkeen. Huudot loppuivat siihen.

Rattaissa oli aina naama menosuuntaan, huuto alkoi jos työntäjä pilasi maisemat :)

Viisi vuotta myöhemmin on erittäin ulospäinsuuntautunut ja utelias lapsi edelleen ja sisua löytyy...

Ennen siis nukkui montakin tuntia vaunuissa, mutta nyt on tainnut tulla niin isoksi pojaksi, ettei enää halua. Kurjaa vain, kun totuin liikkumaan paljon ja käymään lenkeillä, mutta enää ei tee mieli, kun huuto alkaa heti rapusta. Mutta ei siis auta muu kuin reppu mukaan ja ulos, ehkä se huutokin helpottaa jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saako jo nostaa selkänojaa, kun ei istu vielä itse kuitenkaan?

Jos on sellainen portaaton säätö tai muuten vain monta asentoa, kun kyllä itse voisin nostaa hiukan (ja siis nostinkin). Ei kuitenkaan istuma-asentoon.

Yhteistyössä